Rămâi conectat

Actualitate

DOCUMENT| Școala se face cu prezență fizică acolo unde rata de infectare este sub 3 la mie, INDIFERENT de câți angajați vaccinați sunt în școală. Ce trebuie făcut în cazul unui test de salivă POZITIV

Publicat

în

Școala se face cu prezență fizică acolo unde rata de infectare este sub 3 la mie, INDIFERENT de câți angajați vaccinați sunt în școală. Ce trebuie făcut în cazul unui test de salivă POZITIV

Ministerul Educației a transmis vineri către Monitorul Oficial modificările aduse ordinului comun privind funcționarea școlilor și grădinițelor. Potrivit acestora, de luni orele se desfășoară cu prezență fizică acolo unde rata de infectare este de sub 3 la mie, chiar dacă rata de vaccinare a personalului nu atinge pragul de 60%, așa cum se prevede acum.

Se va lua în considerare rata de infectare din ziua de vineri pentru săptămâna ce urmează.

Au fost aduse precizări și legate de ce se întâmplă atunci când un test pe bază de salivă pentru depistarea Covid-19 iese pozitiv.

Electrica Furnizare Discount

Au fost aduse precizări și legate de ce se întâmplă atunci când un test pe bază de salivă pentru depistarea Covid-19 iese pozitiv.

„După articolul 3^1 se introduce un nou articol, articolul 3^2, cu următorul cuprins:

Art. 3^2

Prin excepție de la dispozițiile art. 3^1, începând cu data de 22 noiembrie 2021, în localitățile în care rata de incidență este sub 3/1000, activitățile didactice se pot desfășura cu prezența fizică în unitățile de învățământ preuniversitar, cu respectarea strictă a normelor de protecție sanitară, independent de procentul de vaccinare a personalului din unitatea de învățământ.
(2) În situația prevăzută la alin (1), consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar emit decizia privind reluarea cursurilor cu prezență fizică prin raportare la rata de incidență, publicată pe site-ul Ministerului Educației, cu informarea inspectoratelor şcolare judeţene/ISMB.

Ce se întâmplă atunci când testul pe bază de salivă iese pozitiv

După articolul 6 se introduce un nou articol, articolul 6^1, cu următorul cuprins:

”Art. 6^1
În situația în care, în urma testării cu test rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă, conform Instrucțiunii Ministerului Sănătății nr. CAZ/4216/19.11.2021, rezultatul este pozitiv, se aplică dispozițiile protocolului privind managementul cazului cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă, prevăzut la punctul VI din anexa la prezentul ordin.
Preșcolarul/elevul cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă, conform alin. (1), continuă activitatea didactică în regim online și poate relua cursurile cu prezență fizică după prezentarea rezultatului certificat negativ al unui test antigen rapid sau RT-PCR, efectuat în ultimele 24 de ore.
Preșcolarul/elevul care nu prezintă rezultatul certificat negativ al unui test antigen rapid sau RT-PCR, efectuat în ultimele 24 de ore, reia cursurile cu prezență fizică după 14 zile de la data rezultatului pozitiv obținut la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă.
Consiliul de administrație al unității de învățământ decide dacă testarea cu teste rapide antigen non-invazive efectuate din proba de salivă se efectuează în unitatea de învățământ sau la domiciliu, sub supravegherea părintelui/reprezentantului legal.
În situația în care consiliul de administrație al unității de învățământ stabilește că procedura de testare cu teste rapide antigen non-invazive efectuate din proba de salivă este efectuată în unitatea de învățământ, este necesar acordul părintelui/reprezentantului legal al preșcolarului/elevului minor, acord exprimat conform formularului elaborat de Ministerul Sănătății.
În situația efectuării testării cu teste rapide antigen non-invazive efectuate din proba de salivă la domiciliu, sub supravegherea părintelui/reprezentantului legal, rezultatul testării se comunică de îndată, în scris sau electronic, unității de învățământ, respectiv persoanei responsabile desemnate conform art. 11.

Protocolul în cazul rezultatului pozitiv la un test pe bază de salivă

VI. Protocoale, după punctul 4 se introduce un nou punct, punctul 5, cu următorul cuprins:

”5. Protocolul privind managementul cazului cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă:
persoanele responsabile din cadrul unității de învățământ vor realiza testarea preșcolarilor/elevilor în conformitate cu Instrucțiunea Ministerului Sănătății nr. CAZ/4216/19.11.2021 și vor putea fi instruite de echipe de voluntari formate din medici, studenți la facultățile de medicină, asistenți medicali și alte categorii de personal cu competențe în domeniul medical, sub coordonarea DSP/DSPMB;
persoanele responsabile din cadrul unității de învățământ se vor informa corespunzător în ceea ce privește procedura aplicabilă colectării testelor cu rezultat pozitiv, acestea fiind considerate deșeuri medicale cu potențial infecțios. În situația colectării testelor cu rezultat pozitiv la nivelul unităților de învățământ, acestea se vor arunca în coșuri de gunoi prevăzute cu capac și pedală prevăzute cu sac de gunoi, și vor fi colectate și eliminate pe un circuit separat, conform prevederilor OMS 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale. Întreaga procedură va fi încheiată cu dezinfecția corectă a mâinilor;
în cazul preșcolarilor/elevilor cu rezultat pozitiv la un test rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă în unitatea de învățământ, se aplică prevederile pct. 4. Protocol de izolare a copiilor cu simptome specifice COVID-19;
în cazul preșcolarilor/elevilor cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă la domiciliu, părinții/reprezentanții legali au obligația de a comunica în scris sau electronic, unității de învățământ, respectiv persoanei responsabile desemnate conform art. 11 rezultatul testului;
unitatea de învățământ raportează DSP/DSPMB cazurile cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă în vederea asigurarii testarii lor prin test certificat antigen rapid sau RT-PCR;
unitatea de învățământ păstrează evidența preșcolarilor/elevilor testați pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă.
Amintim că, în prezent, regulile prevăd că funcționează cu prezență fizică doar școlile și grădinițele unde procentul angajaților vaccinați anti-Covid este de minimum 60%.

Ministrul Educației propusese modificarea anunțată astăzi în urmă cu o săptămână, însă aceasta a fost respinsă de Ministerul Sănătății.

Ce prevede ordinul actual în baza căruia s-au redeschis școlile, după vacanță

a) desfășurarea cursurilor zilnice, cu prezență fizică, la nivelul tuturor unităților de învățământ preuniversitar în cadrul cărora un procent de minimum 60% din personal este vaccinat;
b) desfășurarea cursurilor în regim online la nivelul tuturor unităților de învățământ preuniversitar în cadrul cărora un procent mai mic de 60% din personal este vaccinat;
c) desfășurarea cursurilor cu participarea fizică la nivelul tuturor unitățile de învățământ special indiferent de procentul de vaccinare al personalului.
În continuare, școlile au posibilitatea să facă cerere la inspectorat pentru a învăța online dacă așa se dorește.

De asemenea, sunt în continuare în vigoare criteriile pentru trecerea în online:
clasa sau grupa se închide 14 zile la apariția unui caz de Covid
școala se închide integral 14 zile dacă jumătate din clase au activitatea fizică suspendată din cauza cazurilor de infectare

Publicitate

Actualitate

Cincisprezece jandarmi din cadrul Inspectoratului  Județean „Avram Iancu” Alba au fost avansați în grad cu prilejul Zilei Naționale a României

Publicat

în

Cincisprezece jandarmi din cadrul Inspectoratului  Județean „Avram Iancu” Alba au fost avansați în grad cu prilejul Zilei Naționale a României

Cu ocazia celebrării Zilei Naționale a României, cincisprezece jandarmi din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean „Avram Iancu” Alba, au fost avansați în gradul următor înainte de îndeplinirea stagiului minim în grad.

dariusandrei.ro

Potrivit prevederilor legale, avansarea în gradul următor a jandarmilor, înainte de îndeplinirea stagiului minim în grad, se poate face cu ocazia Zilei Naţionale a României sau a Zilei Jandarmeriei Române.

Electrica Furnizare Discount

Anul acesta, un ofiţer şi paisprezece subofiţeri din cadrul Jandarmeriei Alba, care îndeplinesc condiţiile legale, au dobândit următorul grad, respectiv: un locotenent a fost avansat la gradul de căpitan, nouă cadre au fost înaintate de la gradul de plutonier adjutant la plutonier adjutant şef și cinci plutonieri majori au fost înaintaţi la gradul de plutonier adjutant.

 

Citește mai mult

Actualitate

Dacian Cioloș: România nu-și permite o nouă castă de privilegiați, primari și președinți de consilii județene cu pensii speciale

Publicat

în

Dacian Cioloș: România nu-și permite o nouă castă de privilegiați, primari și președinți de consilii județene cu pensii speciale

Liderul USR, Dacian Cioloș, a declarat, luni, că România nu-și permite o nouă castă de privilegiați în ce privește pensiile speciale, vorbind despre legea care ar presupune ca primarii și președinții de consilii județene să primească pensii speciale de până la 7000 de lei.

Cioloș a mai spus că orice pensie specială duce la imposibilitatea creșterii pensiilor mici și că în România există aproximativ un milion de pensionari care sunt ”ținuți în sărăcie”.

Liderul USR a criticat acordarea pensiilor altfel decât pe principiul contributivității:

Electrica Furnizare Discount

”Le cer domnilor Cîțu și Ciolacu, șefii acestei alianțe toxice PNL-PSD, să explice pensionarilor cu venituri mici de ce ei ca partide se opun eliminării pensiilor speciale, ba chiar vin cu propuneri de alte pensii speciale de până la 7000 lei pentru primari și președinți de consilii județene. România nu-și mai permite o nouă castă de privilegiați, o nouă categorie de pensii care să nu fie pe principiul contributivității.

Riscăm să avem o nouă categorie de privilegiați pentru că dacă nu va fi dată o OUG va intra în vigoare de la 1 ianuarie. Orice creștere sau introducere de pensii speciale noi ar însemna imposibilitatea creșterii pensiilor mai mici pentru că despre asta este important să discutăm (…) Avem nevoie de un sistem de pensii previzibil, ca să nu mai fie impresia că sunt creșteri din pix, prin bunăvoința unor politicieni. Avem nevoie de reformarea sistemului de pensii pentru eliminarea pensiilor care nu sunt bazate pe contributivitate. Avem încă aproape 1 milion de pensionari ținuți în sărăcie”, a declarat liderul USR, Dacian Cioloș, luni.

Sursa: g4media.ro

Citește mai mult

Actualitate

7 – 9 decembrie| „Managementul Carierei”, cel mai mare eveniment de dezvoltare personală și carieră, derulat anual, la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia

Publicat

în

7 – 9 decembrie| „Managementul Carierei”, cel mai mare eveniment de dezvoltare personală și carieră, derulat anual, la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia

În perioada 7-9 decembrie a.c. se va derula a IX-a ediție a Conferinței „Managementul Carierei”, cel mai mare eveniment de dezvoltare personală și carieră, derulat anual, la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, pentru studenți, elevi, absolvenți, precum și pentru toate categoriile de persoane interesate de dezvoltare personală și profesională. Conferința este organizată de Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră (CICOC-UAB), coordonat de conf. univ. dr. Larisa Dragolea.

Prezenta ediție va fi a doua derulată în regim online, din cauza contextului pandemic actual. După o participare semnificativă la ediția de anul trecut, organizatorii au decis continuarea acestui eveniment, în conformitate cu respectarea normelor organizatorice în vigoare.

Electrica Furnizare Discount

Partenerii acestei ediții sunt: Consiliul Județean Alba, Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Alba, Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba, Fundația Comunitară Alba, Societatea Antreprenorială Studențească (SAS UAB).

Ca în fiecare an, sunt așteptați să participe la activitățile din program, studenți ai Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, absolvenți, elevi din clasele terminale de liceu precum și studenți ai altor universități din țară.

Evenimentul va fi derulat pe parcursul a trei zile, prima zi fiind alocată prelegerilor publice iar ultimele două zile cuprind în programul lor ateliere susținute de psihologi, consilieri în carieră, traineri.

Toate activitățile vor avea loc pe platforma ZOOM, accesul va fi liber, pe baza de conectare la linkul unic de înregistrare: Join Zoom Meeting
https://zoom.us/j/92797685708?pwd=TmVVamhPa25kOExaMWRPaWRMdCtIZz09

Meeting ID: 927 9768 5708

Passcode: CICOC2021

PROGRAM DETALIAT – CONFERINȚA MANAGEMENTUL CARIEREI,
Ediția a IX-a 7-9 decembrie 2021

Marți, 7 decembrie 2021, Prelegeri publice

09:45-10:00 Deschiderea Conferinței

Conf.univ.dr. Larisa Dragolea Director al Centrului de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră (CICOC UAB)

Prof.univ.dr. Daniel Breaz Rector al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia

10:00-11.00 Gheorghe Damian, Primar al Comunei Ciugud

14:00-15.00 Marcel Florea, Director General Florea Grup

16:00-17.00 Cezar Grigoriu, Trainer, NLP Coach, Autor

Miercuri, 8 decembrie 2021, Ateliere interactive de consiliere și dezvoltare personală

10:00-11:30
Atelier interactiv Managementul visurilor și al carierei: dare, dream, do!
Dr. ing. Mihaela Laura Bratu, Licențiată în Psihologie

14:00-15:30
Atelier interactiv Despre self-care sau cum să avem grijă de noi în perioade dificile
Psiholog Iulia Nicoleta Muntean, Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al UAB (CICOC UAB)

16:00-18:00
Atelier interactiv Perspective psihodramatice asupra rolurilor personale
Psiholog Ioana-Mirela Popescu, Psiholog și Psihoterapeut Ioan-Valentin Popescu
Asociația Centrul de Dezvoltare Personală și Combatere a Comportamentelor de Risc
(PSIHO KIT)

Joi, 9 decembrie 2021, Ateliere interactive de consiliere și dezvoltare personală

10:00-11:00
Atelier interactiv: Comunicarea si rolul sau in dezvoltarea personalitatii
Consilier orientare carieră Ovidiu Panaite

16:00-17:00
Atelier interactiv: Fitness emoțional. Pași spre o viață împlinită
Psiholog Cosmin Bara

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare