DJ 103E, care face legătura între Gîrbova și DN1, va fi modernizat. CJ Alba vizează accesarea de fonduri europene
Drumul care face legătura între Gîrbova și DN 1, aflat pe teritorilul administrativ al municipiului Aiud, va fi reabilitat. Consiliul Județean Alba vizează accesarea de fonduri europene, iar valoarea totală a lucrărilor depășește 8,6 milioane de lei.
Consilierii județeni din Alba vor supune spre aprobare, în ședința din 30 august, un proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice faza Studiu de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului „Modernizare drum județean DJ 103E: DN1 – Gîrbova de Jos – Gîrbovița – Gîrbova de Sus, județul Alba”, în vederea depunerii acestuia spre finanțare în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020.
- Indicatori economici:
– valoarea totală a investiției 7.262.541,08 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 1.365.964,19 lei, cu un total de 8.628.505,27 lei (inclusiv TVA) din care C+M 6.370.075,21 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 1.210.314,29 lei, cu un total de 7.580.389,50 lei (inclusiv TVA)
– durata de execuție estimată: 12 luni 2. Indicatori tehnici: – Categoria funcțională a drumului: Drum județean;
– Clasa tehnică: IV;
– Viteza de proiectare: 20-30 km/h;
– Lungimea totală a traseului amenajat: 7675 m;
– Lățimea părții carosabile: 4,00 – 5,50 m;
– Lățimea acostamentelor: 2 x 0,50 m;
– Lățimea platformei: 5,00 – 6,50 m;
– Panta transversală este 2,5% în aliniament la carosabil (pantă unică și profil acoperiș) și 4% la acostamente.
Drumul județean DJ 103E: DN 1 – Gîrbova de Jos – Gîrbovița – Gîrbova de Sus, se află pe teritorilul administrativ al municipiului Aiud și asigură legătura localităților Gîrbova de Jos, Gîrbovița și Gîrbova de Sus cu DN1, una dintre principalele artere de circulație care străbate teritoriul județului Alba. Are lungimea totală de 9,390 km, din punct de vedere al structurii rutiere drumul este pietruit între km 0+000 – 7+540, iar restul de 1,850 km este de pământ. În prezent, pe drumul respectiv se poate dezvolta o viteză de deplasare redusă datorită gropilor prezente în sistemul rutier, lipsei unor sisteme de scurgere a apelor pluviale atât de pe partea carosabilă (panta tranversală) cât și din zona drumului (șanțuri și podețe colmatate sau subdimensionate) și în special lipsei unei suprafețe de rulare rezistentă la acțiunea factorilor climatici.
Corectarea elementelor geometrice ale drumului, atât în plan cât și în profil longitudinal și transversal, urmate de lucrări de executare a unui sistem rutier modern ar elimina aceste neajunsuri. Amenajarea acestuia va contribui la realizarea unor activități productive, ducând la ridicarea standardului de viață al locuitorilor, așa încât acest lucru să conducă la stabilizarea populației în aceasta zonă, cu toate consecințele benefice ale acesteia.
Fiind un drum pietruit nu asigură desfăşurarea circulaţiei în condiţii normale de siguranţă şi confort. Structura rutieră este neconformă cu necesităţile şi perspectivele de dezvoltare economică, socială şi turistică, precum şi cerinţele actuale ale utilizatorilor.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
O comună din Alba, fără viceprimar ales la mai bine de un an de când au fost preluate mandatele. Care este MOTIVUL
O comună din Alba, fără viceprimar ales la mai bine de un an de când au fost preluate mandatele. Primar: ,,Au fost mai mulți candidați” Comuna Cut, din județul Alba, se află într-o situație neobișnuită. La mai bine de un an de la preluarea mandatelor, consilierii locali nu au reușit încă să aleagă un viceprimar. […]
Mircea Hava a frecat menta pe bani mulți în Parlamentul European: Aflat la al doilea mandat, a luat cuvântul în plen doar de 5 ori, potrivit datelor oficiale ale legislativului comunitar
Mircea Hava a frecat menta în Parlamentul European: Aflat la al doilea mandat, a luat cuvântul în plen doar de 5 ori, potrivit datelor oficiale ale legislativului comunitar O serie de europarlamentari români au lipsit de la jumătate dintre ședințele Parlamentului European din iulie 2024 până în prezent sau nu au avut luat deloc cuvântul […]
Peste 10 companii se luptă pentru a câștiga contractul de supervizare a lucrărilor a trei gări din județul Alba: Aiud, Teiuș și Războieni
Peste 10 companii se luptă pentru a câștiga contractul de supervizare a lucrărilor a trei gări: Aiud, Teiuș și Războieni Pentru obiectivul de investiții „Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din ROMÂNIA – SRCF Brașov, 3 stații: Aiud, Teiuș și Războieni”, care prevede supervizarea lucrărilor, gărilor din Alba, au fost făcute mai multe […]