Detaliile oficiale ale incidentului tehnic din rețeaua Orange. Care a fost cauza pentru care unii clienți nu au putut primi apeluri sau accesa rețeaua de date și voce mobilă
Detaliile oficiale ale incidentului tehnic din rețeaua Orange. Care a fost cauza pentru care unii clienți nu au putut primi apeluri sau accesa rețeaua de date și voce mobilă
În urmă cu câteva zile, un puternic incident tehnic, cu un puternic impact de nivel național, a avut loc în rețeaua Orange. Cel mai mare oprator local de comunicații mobile s-a confruntat cu un incident destul de serios, mai mulți utilizatori acuzând, pe Facebook, probleme de utilizare a serviciilor în mai multe orașe din țară, inclusiv zona județului nostru.
Orange a transmis autorității o notificare inițială cu privire la acest incident, obligație legală pe care o au toți operatorii de rețele telecom când apar incidente care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni, timp de cel puţin 60 de minute. Compania a anunțat public că întâmpină probleme, iar după ceva timp a anunțat că serviciile au început să funcționeze în parametrii normali, fără prea multe detalii.
Cât de grav a fost incidentul din rețeaua Orange?
Niciun operator de comunicații nu este lipsit de incidente de rețea, dar cele care au un impact semnificativ, adică acele incidente care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni, timp de cel puţin 60 de minute, trebuie raportate către autoritatea de reglementare în comunicații.
La solicitarea HotNews.ro, reprezentanții ANCOM au precizat joi, 16 ianuarie, că „Orange Romania a transmis o notificare inițială cu privire la acest incident, care cuprinde informații preliminare.”
Ce servicii nu au putut fi accesate, în ce orașe și pentru cât timp?
„În cadrul incidentului au fost afectate serviciile de telefonie mobilă, SMS și transmisiuni de date mobile. Impactul a fost la nivel național, o parte din clienții Orange fiind în imposibilitatea de a primi apeluri sau de a accesa rețeaua de date și voce mobilă. Conform informațiilor preliminare furnizate de Orange, congestia pe rețeaua de semnalizare a fost rezolvată în 98 de minute, serviciile fiind restabilite complet în aceeași zi.”, au declarat oficialii ANCOM.
Care au fost cauzele acestui incident și ce măsuri ar putea fi luate în perioada următoare?
„Incidentul pare să fi fost generat de o eroare de funcționare la nivelul unor echipamente centrale ale rețelei. Urmează să fie derulată o investigație și de către furnizorul de echipament.
În perioada imediată producerii unui incident, furnizorul își concentrează resursele disponibile pentru soluționarea problemelor apărute, implementarea unor soluții de restabilire a funcționării normale a rețelei și ulterior se realizează o analiză privind cauzele și soluțiile de rezolvare ale incidentului. Conform Deciziei 512/2013, furnizorul va transmite o notificare finală în termen de două săptămâni de la detectarea incidentului care va conține mai multe detalii. Informațiile care vor fi transmise în cadrul acesteia vor fi analizate, urmând să fie luată o decizie privind aplicarea unor măsuri, dacă acestea se impun.”, au mai spus reprezentanții autorității.
Telekom România Mobile (fostul Cosmote) a fost amendată cu 1,1 milioane de lei în 2018 pentru nereguli privind indisponibilitatea rețelei
În astfel de cazuri, după analiza tuturor informațiilor, autoritatea poate impune și amenzi.
Amintim că în primăvara anului 2018, Telekom Mobile (fostul Cosmote) a fost amendată cu 1,1 milioane lei de arbitrul telecom (ANCOM) pentru un astfel de incident care a afectat furnizarea serviciilor către clienți. Potrivit obligațiilor din licența de operare, Telekom nu avea voie să depășească 35 de minute de indisponibilitate a retelei, însă căderea, care a fost aproape la nivel național și a afectat toate serviciile – voce, date și SMS, a durat aproape 3 ore, potrivit surselor HotNews.ro.
Compania a primit de fapt două amenzi, care cumulate au valoarea de 1,1 milioane lei, una pentru ca nu a asigurat disponibilitatea rețelei si alta pentru ca nu a păstrat log-urile de rețea (date de trafic si pe voce, sms si date). La scurt timp, ANCOM a dat, pentru HotNews.ro, un comunicat oficial pe această temă.
Sursa: HotNews.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Bradul de Crăciun: Când se împodobește și care este semnificația ornamentelor festive. În ce țări nu se împodobește bradul de Crăciun
Bradul de Crăciun: Când se împodobește și care este semnificația ornamentelor festive. În ce țări nu se împodobește bradul de Crăciun Bradul de Crăciun este unul dintre cele mai prețuite și așteptate simboluri ale sărbătorilor de iarnă. Perioada în care este împodobit bradul de Crăciun marchează deschiderea festivităților, aducând în case bucurie și o atmosferă […]
Lovitură grea pentru șoferii cu mașini vechi: Impozitele ar urma să fie majorate drastic de la 1 ianuarie 2026. Ce pregătește Guvernul
Lovitură grea pentru șoferii cu mașini vechi: Impozitele ar urma să fie majorate drastic de la 1 ianuarie 2026. Ce pregătește Guvernul Ministerul de Interne a centralizat toate datele despre mașinile din România, prin intermediul Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări. Ele urmează să fie trimise către toate prefecturile din țară. Primăriile vor avea […]
Ajutorul de 750 de lei pentru montarea de repartitoare, amânat din nou, pentru a treia oară: Statul mută sprijinul de 750 de lei tocmai în 2026
Ajutorul de 750 de lei pentru montarea de repartitoare, amânat din nou, pentru a treia oară: Statul mută sprijinul de 750 de lei tocmai în 2026 Ajutorul financiar constând în suma de 750 de lei, anunțat pentru sprijinirea persoanelor vulnerabile care trebuie să monteze repartitoare de căldură, nu va fi acordat nici de această dată. […]