Dan Șova: Construirea tronsonului Sebeș -Turda ar putea lega Coridorul IV de Autostrada Transilvania, pe bani europeni
Dan Sova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, a declarat astăzi că există posibilitatea ca Autostrada Transilvania să fie legată de Coridorul IV prin tronsonul Sebes – Turda, care poate fi finantat cu bani europeni.
Ministrul a explicat că va avea în acest sens o intalnire cu parlamentarii si autoritatile locale din Transilvania, exitând chiar varianta ca administrațiile locale din zonă să preia constructia autostrazii.
„Ne zbatem sa gasim solutii, iar in actiunea noastra dezinteresul sau reaua-credinta nu-si au locul. Eu cred in acea autostrada si cred ca trebuie sa existe. Problema este finantarea. Trebuie sa gasim pe cineva care sa aiba bani si sa vrea sa realizeze acest proiect. Eu sunt pregatit sa-l si ajutam: tronsonul de la Sebes la Turda se afla in TEN-T, poate fi finantat pana la 85% din bani europeni, deci am putea gasi o solutie sa legam Coridorul IV de Autostrada Transilvania pe bani europeni, ceea ce ar reprezenta un mare ajutor, cel putin intr-o prima faza pentru Autostrada Transilvania care, daca nu ajunge la Brasov, ramane putin suspendata, dar s-ar putea face acest tronson Sebes – Turda care ar ajuta-o foarte mult”, a declarat ministrul delegat pentru infrastructura.
Declarațiile lui Dan Șova despre drumul expres Sebeș-Turda vin în contextul în care acesta a anunțat că negocierile cu firma americana Bechtel pentru incetarea contractului de construire a Autostrazii Transilvania se vor finaliza pana pe 30 aprilie și că alti trei investitori ar fi interesati sa preia proiectul.
Compania Bechtel a fost desemnat constructor al Autostrazii Transilvania (Brasov-Bors), in 2003, in baza unui contract estimat atunci la 2,2 miliarde euro. Lucrarile au inceput in 2004, compania finalizand pana acum 52 km de autostrada (Turda-Campia Turzii) din totalul de 415 km,alti 64 fiind in lucru, intre Suplacu de Barcau – Bors, avand un stadiu de executie de 50%. Acestea au ramas singurele tronsoane din cele 8 ale Autostrazii pe care Bechtel trebuia sa le finalizeze, in urma unei renegocieri a contractului, din 2011.Dupa 11 ani de la semnarea contractului, statul roman are 52 de kilometri de autostrada in functiune si 1,4 miliarde de euro platite.
foto arhivă
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
FOTO | Primăria Aiud reorganizează spațiul exterior al SPAP: Ce planuri are cu banii proveniți din valorificarea fierului
FOTO | Primăria Aiud reorganizează spațiul exterior al SPAP: Ce planuri are cu banii proveniți din valorificarea fierului Primăria Aiud a început procesul de reorganizare a spațiului exterior al Serviciului Public Administrarea Patrimoniului Local și dorește valorificarea obiectelor din metal feros care nu mai pot fi utilizate. Citește și: Mobilitatea urbană în cartierele din Aiud: […]