Daimler cere infrastructură feroviară pentru uzina din Sebeş: Piesele fabricate de Star Assembly vor putea fi transportate cu trenul
Daimler cere infrastructură feroviară pentru uzina din Sebeş: Piesele fabricate de Star Assembly vor putea fi transportate cu trenul
Reprezentanții concernului german Daimler au nevoie de conexiuni feroviare pentru uzina din Sebeş, pentru ca piesele produse acolo s[ poată fi transportate pe tren iar componentele necesare uzinei să fie livrate tot cu trenul.
Martin Schulz, șef al Mercedes-Benz România spune că Daimler are nevoie de infrastructură feroviară pentru uzina din Sebeş, fiindcă transmisiile produse acolo vor fi transportate pe tren iar componentele necesare vor fi livrate tot cu trenul, scrie ZIarul Financiar. Sebeș este la 230 km de Curtici dar, din cauza lucrărilor de pe Coridorul IV, care nu se mai termină, trenurile de persoane fac 5 ore, iar cele de marfă, mult mai mult.
În plus, la Sebeș, aflată pe magistrala 200 Brașov – Sibiu – Vințu – Deva – Arad, linia nu este electrificată. Cei 230 km dintre Brașov și Vințu de Jos nu sunt electrificați și după revoluție nu s-a electrificat nimic în rețea, astfel că am rămas tot cu cei 4.000 km dintre 1965 și 1989.
Anii trecuți, Dacia și Ford au cerut insistent investiții în modernizarea căilor ferate, fiindcă trenurile fac și peste o zi de la Craiova la Curtici sau de la Mioveni la Constanța. Trenurile stau mult și la vama cu Ungaria, dar greutăți mari sunt și la port în Constanța, astfel că feroviarul nu este atât de eficient precum în alte țări din regiune (Slovacia, Ungaria, Polonia).
Fabrica din Sebeş, unde Daimler produce unele dintre cele mai avansate cutii de viteze din lume, va deveni „neutră“ din punctul de vedere al emisiilor în următorii doi ani. Acest lucru înseamnă că transmisiile produse acolo vor fi livrate utilizând transportul feroviar.
În ciuda vitezei medii de sub 20 km/h pentru trenurile de marfă, capacitatea foarte mare de transport compensează.
„Sebeş are ambiţia de a deveni neutră din punct de vedere CO2 cel târziu în 2022 aşa cum vor fi toate fabricile noastre. Prima a fost uzina din Sindelfingen, Germania, şi ulterior exemplul va fi urmat de toate unităţile de producţie. Prima întrebare are legătură cu energia electrică – de unde provine aceasta, trebuie să provină din surse regenerabile. Mai înseamnă şi transport feroviar. Noi cerem acum conexiuni feroviare pentru fabrica din Sebeş pentru a îmbunătăţi logistica“, a spus Martin Schulz, CEO al Mercedes-Benz România.
Subsidiara Daimler în România, Star Assembly, a început oficial în februarie 2019 producţia cutiei de viteze automate cu dublu ambreiaj cu opt trepte în urma unei investiţii de 250 milioane euro. Aceasta se adaugă celei de 300 milioane euro demarată în 2013 la Sebeş, când a fost lansată în producţie cutia automată cu nouă trepte.
sursa: hotnews.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Bărbat din Alba Iulia, reținut: A distrus, prin înțepare, anvelopele a opt autoturisme parcate în două zone din oraș
Bărbat din Alba Iulia, reținut: A distrus, prin înțepare, anvelopele a opt autoturisme parcate în două zone din oraș Un bărbat din Alba Iulia, în vârstă de 35 de ani, a fost reținut pentru 24 de ore. Individul ar fi distrus, prin înțepare, anvelopele a opt autoturisme parcate în zona Bulevardului Transilvaniei și a străzii […]
VIDEO | Butea feciorilor din Cunța 2025. Obicei de sute de ani, în care se colindă, iar mătăhălile se costumează pentru a alunga spiritele rele: „Așa este din moși-strămoși”
Butea feciorilor din Cunța 2025. Obicei de sute de ani, în care se colindă, iar mătăhălile se costumează pentru a alunga spiritele rele: „Așa este din moși-strămoși” Butea feciorilor din Cunța este un obicei de sute de ani care se practică în zonă. Feciorii din sat colindă sătenii, biserica și fetele, pe care le și […]
În 27 decembrie 1784: Horea și Cloșca, doi dintre conducătorii răscoalei țărănești din Transilvania, trădați de un pădurar, au fost prinși și duși în temnița din Alba Iulia
În 27 decembrie 1784: Horea și Cloșca, doi dintre conducătorii răscoalei țărănești din Transilvania, trădați de un pădurar, au fost prinși și duși în temnița din Alba Iulia La data de 27 decembrie 1784, în pădurea Scoruşetului din Munții Gilău, au fost prinși prin trădarea pădurarului Anton Melzer din Abrud, Horea şi Cloşca, conducătorii răscoalei […]