Cu cât va crește prețul la țigări de la 1 aprilie: Cum justifică autoritățile majorarea accizelor
Cu cât va crește prețul la țigări de la 1 aprilie: Cum justifică autoritățile majorarea accizelor
În noiembrie 2020, Parlamentul a adoptat un proiect de lege de modificare a codului fiscal, care a primit pe ultima sută de metri şi un amenament de creştere a accizei la ţigarete la 546 de lei pe mia de bucăţi începând cu 1 ianuarie 2021 şi apoi la 564 de lei doar 3 luni mai târziu, de la 1 aprilie.
Autorităţile justifică majorarea accizelor la ţigarete prin faptul că trebuie evitată declanşarea infringementului împotriva României pe motiv că în ţară acciza globală pe ţigarete nu reprezintă cel puţin 60% din preţul mediu ponderat de vânzare cu amănuntul al ţigaretelor eliberate pentru consum, aşa cum prevede Directiva 2011/64/UE.
Astfel, majoritatea pachetelor de ţigări se vor ascumpi de la 1 aprilie cu circa 50 de bani, preţul de vânzare fiind în medie de 19,50 lei şi chiar şi peste 24 lei în anumite cazuri.
80% din acest preţ final reprezintă accize, TVA şi alte taxe plătite statului de producători.
În 2019, companiile de tutun au virat la bugetul statului circa 3,6 miliarde de euro. În 2020, sectorul tutunului a devenit cel mai solid contribuabil pentru statul român.
Contrabanda cu ţigarete s-a aflat la un minim istoric în ianuarie, ceea ce înseamnă că piaţa legală a crescut considerabil faţă de anii precedenţi, crescând astfel şi sumele plătite statului.
Piaţa neagră a ţigaretelor se situează în ianuarie 2021 la 8,6% din totalul consumului, în uşoară scădere faţă de noiembrie anul trecut (9,2%), conform companiei Novel Research. Contrabanda continuă să se menţină astfel la cel mai mic nivel din ultimii 12 ani.
„În ianuarie 2021, piaţa neagră a înregistrat cea mai mare scădere în regiunea sud-vest, şi anume 8,2 p.p. până la 3,5%. Cu toate că în nord-est comerţul ilegal scade cu 6,4 p.p. până la 22,3%, regiunea continuă şi în ianuarie să deţină cea mai mare pondere a produselor provenite din contrabandă, comparativ cu restul zonelor ţării. Creşteri semnificative sunt notate în sud-est (5,5 p.p. până la 8,8%) şi nord-vest (plus 3,1 p.p. până la 16,2%). Din punct de vedere al provenienţei produselor de pe piaţa neagră, ponderea „cheap whites” creşte cu 11,1 p.p. până la peste 54%, Moldova scade cu 3,2 p.p. până la 9,4%, iar Ucraina şi Serbia rămân relativ constante faţă de noiembrie 2020”, a declarat Marian Marcu, Director General Novel Research.
Sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Profesorul Cristian Păun, despre salariul minim în România: ,,Povestea cu „să creștem salariul minim” este despre hai să mai creștem niște taxe pe spinarea privatului”
Profesorul Cristian Păun, despre salariul minim în România: ,,Povestea cu „să creștem salariul minim” este despre hai să mai creștem niște taxe pe spinarea privatului” Profesorul Cristian Păun a explicat într-o postare recentă pe Facebook de ce creșterea salariului minim în România înseamnă de fapt creștere de taxe pe spinarea celor din privat și de […]
Călin Georgescu rămâne sub control judiciar. A fost respinsă cererea de revocare: Decizia poate fi contestată
Călin Georgescu rămâne sub control judiciar. A fost respinsă cererea de revocare: Decizia poate fi contestată Fostul Candidat la alegerile prezidențiale, Călin Georgescu, rămâne sub control judiciar, în dosarul în care este judecat pentru propagandă legionar, după o decizie luată de Judecătoria Sectorului 1, astăzi, 12 decembrie. Citește și: Călin Georgescu va fi judecat pentru […]
ANAF, amenzi de 3,1 milioane lei la firmele de ride-sharing. Peste 12.000 de autoturisme suspendate și confiscări de 82,6 milioane lei
ANAF: Amenzi de 3,1 milioane lei, peste 12.000 de autoturisme suspendate și confiscări de 82,6 milioane lei, în perioada septembrie – noiembrie 2025 Direcţia Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul ANAF anunțǎ intensificarea, începând cu luna septembrie a.c., a acțiunilor de control la nivel național în domeniul transportului alternativ de persoane, vizând operatorii economici identificați […]