Consiliul Local Cugir a aprobat impozitele și taxele locale pentru anul fiscal 2017
Consiliul local Cugir a stabilit la ultima sa reuniune din 2016, nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele și taxele locale și amenzile aplicabile pentru anul fiscal 2017. Astfel,impozitul pe clădirile rezidențiale și clădirile anexă aflate în proprietatea persoanelor fizice se calculează conform art. 457 alin. (1) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, prin aplicarea unei cote de 0,1% asupra valorii impozabile a cladirii; impozitul pe clădirile nerezidentiale se calculeaza prin aplicarea unei cote de 0,8%. Asupra valorii impozabile a cladirii.
Pentru clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, utilizate pentru activități din domeniul agricol, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii;
In cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidenț cu impozitul determinat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial;
Impozitul pe clădirile rezidențiale aflate în proprietatea sau deținute de persoanele juridice se calculează prin aplicarea unei cote de 0,2% asupra valorii impozabile a clădiri; impozitul pe clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea sau deținute de persoanele juridice se calculează prin aplicarea unei cote de 1% asupra valorii impozabile a clădirii; impozitul pe clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea sau deținute de persoanele juridice, utilizate pentru activități din domeniul agricol, se calculează prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii; in cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor juridice, impozitul se determină prin însumarea impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidențial cu impozitul calculat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial;
Valoarea impozabilă a clădirii se actualizează o dată la 3 ani pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării. În cazul în care proprietarul clădirii nu a actualizat valoarea impozabilă a clădirii în ultimii 3 ani anteriori anului de referinţă, cota impozitului pe clădiri este 5% conform Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal;
Pentru plata cu anticipaţie până la data de 31.03.2017 a impozitului datorat pe întregul an, de către contribuabili, se acordă:
– o bonificaţie de 10%, pentru persoane fizice, la impozitul pe clădiri, impozitul pe teren şi la impozitul pe mijloacele de transport;
– o bonificaţie de 5%, pentru persoane juridice, la impozitul pe clădiri, impozitul pe teren şi la impozitul pe mijloacele de transport. (C.P.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Curier Județean
FOTO | Trei zile de foc și tradiție la Rîmetea: Fierari din toate colțurile țării s-au întâlnit pentru a duce mai departe un meșteșug vechi de generații
Trei zile de foc și tradiție la Rîmetea: Fierari din toate colțurile țării s-au întâlnit pentru a duce mai departe un meșteșug vechi de generații Rîmetea a fost, pentru trei zile, locul de întâlnire al fierarilor și pasionaților de unul dintre cele mai vechi și spectaculoase meșteșuguri. Focul, fierul încins, ciocanele și nicovalele au fost […]
Viitorul Muzeu de Istorie al Aiudului: Proiectul urmează să fie depus pentru finanțare. Unde va fi amplasat
Viitorul Muzeu de Istorie al Aiudului: Proiectul urmează să fie depus pentru finanțare. Unde va fi amplasat Administrația locală din Aiud lucrează în această perioadă la viitorul Muzeu de Istorie al Aiudului, un proiect prin care se dorește respectarea și punerea în valoare a trecutului din zonă. Primarul municipiului Aiud, Dragoș Crișan, a scris miercuri, […]
Bărbat de 62 de ani condamnat la 2 ani și 5 luni de închisoare pentru că a condus beat și fără permis, la mai puțin de un an după ce ieșise din penitenciar: Decizie la Judecătoria Câmpeni
Bărbat de 62 de ani condamnat la 2 ani și 5 luni de închisoare pentru că a condus beat și fără permis, la mai puțin de un an după ce ieșise din penitenciar: Decizie la Judecătoria Câmpeni Judecătoria Câmpeni a pronunțat pe 30 septembrie 2026 o sentință penală în dosarul unui bărbat de 62 de […]
