Concernul Daimler construiește la Sebeș o nouă fabrică. Aici vor fi produse cutiile de viteze pentru limuzinele Mercedes

Subsidiara din România a concernului german Daimler, al treilea cel mai mare producător de mașini de lux din lume, a anunțat demararea construcției unei noi fabrici la Sebeș, unde vor fi produse cutiile de viteze pentru autoturismele Mercedes.

Este vorba despre firma Star Assembly, “sora” Star Transmission, care  a primit recent un ajutor de stat de 37,4 milioane de euro pentru construirea acestei unităţi de producţie de transmisii automate, investiţia totală ridicându-se la circa 238 milioane de euro.

ELIT

Transmisiile produse în noua unitate vor echipa limuzinele germane precum E-Klasse sau S-Klasse, care costă peste 50.000 de euro, până acum în România fiind produse doar transmisii pentru vehicule utilitare precum Vito.

În luna ianuarie, Star Transmission a inaugurat la Sebeș cea de a doua unitate de montaj de cutii de viteză cu dublu ambreiaj pentru autoturismele Mercedes – Benz.

Mihail David - 2020

Investiția totală anunțată de Daimler la Sebeș și Cugir se ridică la peste 300 milioane de euro, preconizându-se totodată crearea a noi sute de noi locuri de muncă.

Noua fabrică va fi construită pe terenul de 9.514 metri pătrați pe care a funcționat până de curând Staţia meteorologică Sebeş, relocată într-o altă locație, pentru dezvoltarea unităților de producțieale investitorului german Daimler.

Este pentru a doua oară când Stația Meteo Sebeș este relocată pe un alt teren pentru dezvoltarea unor investiții în municipiu. Prima dată a fost mutată la solicitarea investitorului SC Frati, care a construit actuala fabrică Kronospan.

Star Assembly SRL cu sediul social în municipiul Sebeş, str. Industriilor FN, judeţul Alba are ca obiect de activitate fabricarea lagărelor, angrenajelor, cutiilor de viteză şi a elementelor mecanice. În prezent, societatea deţine două unităţi de producţie în extravilanul municipiului, Sebeş, la periferia de vest, în, zona denumită „Glod” urmând a extinde investiţia cu o nouă unitate de producţie care va avea ca obiect predominant de activitate producerea cutiilor de viteză în serie. Se preconizează ca procesul de producţie pentru noua unitate să fie deservit de clădiri cu destinaţia hala de producţie, clădire logistică, clădire reciclare, clădire pentru depozitarea cutiilor pentru componente, casa poartă şi clădire pentru transformator.

Pentru funcţionarea celor trei unităţi de producţie în sistem integrat investitorul SC Star Assembly SRL a achiziţionat teren în suprafaţă de 130 000 mp. care s-a dovedit insuficient. în vederea asigurării suprafeţei de teren necesară investiţiei, autoritățile județene au decis ca și Stația Meteo Sebeș să fie relocată pe un alt amplasament.

Bogdan PRESECAN

Email:bogdanpresecan@yahoo.com
Tel: 0734.771.136

10 Comentarii

rica 11 martie 2014 at 12:52

yoy, a trecut pericolul de-a fi fost construita in Aiud sau Ocna-Mures unde toti se lauda prin ziare cu realizarile fara numar;

adi 11 martie 2014 at 13:08

Asta e ceea ce a pierdut Cugirul!
Sa fii orasul in care s-a facut investitia initiala de la daimler si apoi ani la randul sa fii inaintea Sebesului ca mai apoi sa pierzi potul cel mare,este definitia incompetentei!
Dar avem trotuare din biscuiti,parcari cu borduri vopsite in alb si rosu si ,evident,echipa de fotbal sponsorizata cu 100.000 euro din bani publici.

alin 12 martie 2014 at 1:34

daca nu sti mai bine taci …cand s-a inceput proiectul la Sebes conditia celor de la Daimler a fost ca fabrica de montaj (adica STC sebes ) sa fie la 30 km de fabrica de uzinare(adica STC Cugir ) nu s-a pus problema ca la cugir sa nu se mai faca nimic, pana in toamna se vor construi inca trei hale de productie pentru linii ce vor fi aduse din Germania la Cugir l .Acea conditie de care spuneam mai sus (30km) a fost impusa de nemti iar pentru a nu pleca montajul cutiilor in ungaria sa ales locatia Sebes. Apropo actuala stc din sebes nu are sediul social in sebes ci la cugir iar Star Assembly va avea sediul ,drum si intrare separat de actuala stc si va fi construita din fonduri europene in spatele celor doua hale din imaigine,unde sunt acei braduti

Status-Quo 11 martie 2014 at 16:04

Bai Bogdane,

cand te mai duci la intalniri cu presa la STC pune si urmatoarea intrebare:

1. la ce le-a trebuit nemtilor ajutor de stat in valoare de 37,4 milioane euro pentru construirea facilitatii? Pentru ce anume?

-varianta 1: nu aveau toti banutii (!!!) asa ca, celor care-si vand limuzinele cu peste 50.000 de euro amaratul de stat roman (care se imprumuta sa-si plateasca penziile si salariile bugetarilor) le-a acordat un ”ajutor”

-varianta 2: STC avea banii insa ca orice ciugulitor de marca (vezi Nokia, Ford si altii) le-a trebuit ceva si de la statul roman pentru favoarea de a fabrica cutii de viteza la Sebes

Nu stiu daca ajutorul se va rambursa in viitor sau nu. Nu mi-e clar ce inseamna ala ajutor pentru o firma cu cifra de afaceri anuala mai mare decat PIBul Romanei.

Poate ar trebui sa clarificam.

costel 12 martie 2014 at 1:39

pentru ca statul roman mai are ceva participatiuni la STC ,nu e tot al nemtilor .undeva la 10 procente( nu-mi merge tasta cu procente)

Mariana 11 martie 2014 at 21:22

Alo ! De la care stat ?

michelangelo 12 martie 2014 at 7:32

vai si omul marilor proiecte nu mai este la guvernare sa se laude cu ce influenta are el si cum a vorbit cu dan sova la telefon si i-a comunicat personal si numai lui ca va veni mercedes-ul la sebes cu o noua investitie.

rococo 12 martie 2014 at 9:55

Noi locuri de munca ! Daca nu ai cel mult 25 de ani, nu ai ce cauta acolo. Apoi, mai intrebati sa vedeti ce salarii dau chiar si celor care au facut stagiul de 6 luni in Germania la Stuttgart. Gateristii de la Kronospan castiga cel putin dublu.

ion 12 martie 2014 at 10:04

nu prea cred ca exista gatere la Kronospan, poate la Holz, ei sunt cu debitarea de scandura.

IulianH 12 martie 2014 at 11:06

De fapt nu e nici o investitie !!
ci nemtii isi muta doar sandramaua dintr-un loc scump in alt loc mult mai ieftin ca mana de lucru, vai de el ,,stat,,roman

Comentariile sunt oprite

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...