Rămâi conectat

Ştirea zilei

Comuna Ciugud, „tărâmul făgăduinței”. De ce se mută aici oameni veniți din Belgia, Germania sau Italia

Publicat

în

Comuna Ciugud este una dintre cele mai renumite comune din România. I s-a dus vestea că arată mai bine decât multe orașe și oferă imaginea unui trai occidental. Aceasta deține recordul de a fi atras cei mai mulți bani europeni, fiind un exemplu pentru toți primarii.

„Noi am început din fondurile de preaderare, prin anii 2005-2006 au fost primele fonduri SAPARD, care ne-au deschis apetitul pentru fonduri și am văzut că aceste fonduri europene nu au culoare politică. Ne-au făcut să înțelegem că sunt cei mai siguri bani pentru dezvoltarea unei comunități”, spune primarul din Ciugud, Gheorghe Damian.

La alegerile locale de anul trecut, Gheorghe Damian a câștigat al șaselea mandat, cu peste 88 la sută din voturi. Exclus din Partidul Social Democrat în 2017, primarul celei mai bogate comune din țară a candidat la ultimul scrutin ca independent.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Primul proiect a fost unul PHARE de 100 de mii de euro. Dacă comparăm cu 32 de milioane de euro, cât are comuna Ciugud adresă, pare o sumă infimă. Din banii respectivi ne-am luat primele softuri și primele calculatoare, pentru că în opinia mea, profesionalizarea funcționarului public este extrem de importantă într-o administrare publică locală”, arată edilul.

„Imediat după aderare, am avut împreună cu comuna vecina cel mai mare proiect de infrastructură, de 7,5 milioane de euro. Imediat după, am depus împreună cu mai multe comune învecinate un proiect pentru asfaltarea drumurilor de câmp din România. Erau 27 de km de drumuri de câmp și nu ne-am gândit nicio clipă că o să-l câștigăm”, continuă Gheorghe Damian povestea începuturilor care au transformat comuna Ciugud într-un succes.

Oameni din București s-au mutat la Ciugud

Sergiu Voicu, jurnalist Digi24: Când am ajuns în Ciugud m-am uitat din mașină dreapta stânga și am văzut trotuare, pavele, iarbă, flori, bănci pe marginea drumului, oamenii și-au pus gunoiul adunat selectiv la marginea caselor. Avem și o școală ce arată foarte bine. Este un model pe care îl vezi de obicei în străinătate.

Gheorghe Damian, primarul din Ciugud: Sigur că oamenii au devenit fericiți și nu doar localnicii, dar și cei din împrejurimi care au ales să stea la noi. La ora actuală avem oameni din București care s-au mutat în Ciugud pentru a-și da copiii la școală aici și a trăi într-o comunitate ca aceasta. Avem oameni veniți din Germania, Italia, Belgia.

Sergiu Voicu: Lângă noi este școala din Ciugud, prima școală inteligentă din mediul rural din România. Ce înseamnă asta ?

Gheorghe Damian: În opinia noastră, școala de la țară este lăsată și pedepsită pieirii. Iar prin această școală am vrut să demonstrăm că școala din mediul rural are o șansă.

Școala unde elevii își țin notițele în cloud

– De ce este clasa inteligentă, de ce este școala inteligentă?

– Am vrut să facem o școală prin care să demonstrăm că școala de la țară poate avea viitor, explică Dan Lungu, purtător de cuvânt al Primăriei Ciugud. La școală le oferim toate condițiile. În locul telefonului mobil, le oferim un ChromeBook. Acest laptop este dedicat doar educației. Copiii pot să lucreze pe acest laptop doar în cloud, în aplicația educațională. Fiecare copil are un cont în cloud astfel încât la 50 de ani, dacă ați învățat la școala din Ciugud, veți putea intra în acest cont și să vedeți ce ați făcut la școala din Ciugud. Tehnologia este viitorul. Cetățenii ăștia mici vor avea, peste 10 – 15 – 20 de ani, frâiele comunițății noastre. Cum îi pregătim, așa vor fi și peste 20 de ani, explică Dan Lungu.

– Dacă școala din Ciugud era sortită pieirii, acum avem în plan să mai construim o școală, pentru că nu mai avem capacitate. Ne vin copii din Alba, din comunele învecinate. Dar marele câștig este că ne-am adus acasă copiii noștri, care învățau în altă parte, spune primarul Gheorghe Damian.

– Ați primit un premiu pentru că ați realizat, nu un smart city, ci un smart village.

– Noi am lansat acest concept de sat inteligent. De la servicii pentru cetățean inteligente, la școală inteligentă, transport inteligent, tot ce înseamnă zona de confort a cetățeanului.

În loc de căruțe, mașini electrice și parcare inteligentă cu stații de încărcare

– Aveți o stație de încărcare pentru mașini electrice, panouri solare, încercați să vă produceți singuri energia și mai aveți și mașini electrice.

– Cu fonduri europene am construit această parcare inteligentă. O parcare ce ne produce energia electrică pentru această instalație dublă de încărcare a mașinilor electrice, dar și pentru sediul Primăriei. Tot de aici alimentăm și sediul Primăriei, explică Dan Lungu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Ciugud. Aceasta este Eli, mașina noastră electrică. Colegii noștri folosesc pe timpul zilei doar această mașină electrică. Economisim în medie pe an undeva la 4 mii de euro. După ce am cumpărat-o pe Eli, și locuitorii au început să își cumpere mașini electrice. Nu este singura stație de încărcare.
Noi suntem localitatea din România cu cele mai multe stații raportate la numărul de locuitori. Avem o stație de încărcare la 1000 de locuitori, araă Dan Lungu.

Primar: Ne-ar fi trebuit 100 de ani să facem din resurse proprii tot ce am făcut cu banii europeni

– Dacă nu ați fi avut banii europeni, cum ar fi arătat comuna Ciugud?

– Când am ajuns primar, aveam venituri de 15.000 de euro și datorii de 3 miliarde de lei. Era ceva imens. Dacă am folosi tot bugetul nostru pentru a face ce am făcut cu bani europeni, am avea nevoie de 100 de ani. Suntem undeva la peste 32 de milioane de euro bani europeni atrași. Dacă facem un calcul câți euro pe cap de locuitor am atras, o să vedem că noi am atras 10 mii de euro pe cap de locuitor.

„Se vorbea în țară că nu se vor mai finanța branșamentele de gaze naturale, că nu mai primim bani pentru autostrăzi, pentru una, pentru alta. Este fals. Se primesc bani pentru toate. Important este să spui la Bruxelles că vrei să faci aceste lucruri. În momentul în care faci aceste lucruri corect, respectând lucrurile, poți să faci aceste proiecte. Nu este o chestiune de competiție, este o chestiune de a utiliza acești bani. Nu cred că ne vom mai întâlni cu aceste sume în următoarele exerciții financiare. Sfatul este haideți să începem, să lăsăm politicile și politica și să facem administrație!” – transmite de la Bruxelles europarlamentarul Mircea Hava, fost primar al municipiului Alba Iulia.

Aproximativ 320.000 de locuitori, cetățenii judetului Alba, au avut beneficii directe sau indirecte de pe urma fondurilor europene. Autoritățile de aici au reușit să contracteze doar în ultimi șase ani finanțare pentru 204 proiecte cu un buget total de 410 milioane de euro, adică peste 2,3 miliarde de lei.

sursa: digi24.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

Alba Iulia, în top 10 al orașelor în merită să trăiești: Care este orașul cu cel mai multe de oferit

Publicat

în

Alba, în top 10 al orașelor în merită să trăiești: Care este orașul cu cel mai multe de oferit

Potrivit unui top 10 al orașelor din România în care merită să trăiești, municipiul Alba Iulia se află pe locul al patrulea, chiar înainte de Cluj Napoca.

Clasamentul a fost realizat după ce românii din orașele de peste 30.000 de locuitori au dat note localităților în care trăiesc, în funcție de criterii precum siguranța, spațiile verzi, costul vieții, curățenie, administrație, trafic, soluții de smart city și calitatea vieții.

10. Timișoara

Elit - Gustul Desăvârșit

Locuitorii Timișoarei sunt mulțumiți de siguranța, calitatea vieții și spațiile verzi ale orașului, dar nu apreciază la fel de mult administrația, traficul sau curățenia.

9. Craiova

Craiova a intrat în top 10, pentru că locuitorii apreciază siguranța, spațiile verzi și calitatea vieții, dar nu văd cu ochi buni administrația, traficul și funcțiile de smart city.

8. Iași

În Iași, locuitorii sunt mulțumiți de aspecte precum siguranța, calitatea vieții și curățenia, însă apreciază mai puțin traficul, administrația și funcțiile de smart city.

7. Baia Mare

Baia Mare primește apreciere pentru costul vieții, siguranță și curățenie, dar nu și pentru calitatea administrației, trafic și funcțiile de smart city.

6. Brașov

Brașovenii sunt mulțumiți de siguranța, calitatea vieții și curățenia orașului. Administrația, spațiile verzi, traficul și funcțiile smart îi nemulțumesc pe locuitori.

5. Cluj-Napoca

În Cluj, locuitorii sunt mândri de orașul lor. Note mari au dat pentru calitatea vieții și funcțiile de smart city. Totuși, orașul nu stă prea bine în ceea ce privește traficul și costul vieții.

4. Alba-Iulia

Alba Iulia stă bine la siguranță, costul și calitatea vieții, dar nu și la administrație și spații verzi. Aici, locuitorii sunt în mare parte mulțumiți, dar nu foarte entuziaști în vreo privință.

3. Târgoviște

Târgoviște se află pe locul 3 pentru costul vieții, siguranță și calitatea vieții. Mai puțin bine stă la partea de smart city și trafic.

2. Sibiu

Pitorescul Sibiu este foarte apreciat de locuitorii lui, fiind și primul din țară care și-a renovat centrul vechi. Astfel, a ajuns să fie foarte aproape de nivelul orașelor europene.

1. Oradea

Oradea este fruntaș în acest top, pentru că locuitorii lui i-au dat cele mai mari note. La toate capitolele, punctajele date de orădeni au fost foarte mari.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO| Maia Morgenstern la Festivalul Internațional de Teatru „Povești”, Alba Iulia: „De la poveste începe totul și în povești mă refugiez”

Publicat

în

VIDEO| Maia Morgenstern la Festivalul Internațional de Teatru „Povești”, Alba Iulia: „De la poveste începe totul și în povești mă refugiez”

Miercuri, 18 mai, marii actori ai teatrului românesc Maia Morgenstern și Horațiu Mălăele, sunt capetele de afiș în cea de-a patra zi a Festivalui Internațional de Teatru „Povești”, de la Alba Iulia.

De la ora 12.30, Maia Morgenstern a vorbit și a răspuns întrebărilor celor prezenți la Art Cafe despre povești, despre importanța acestora.

„De la poveste începe totul și în povești mă refugiez. De altfel spectacolul care a avut onoarea de a fi invitat la festival, este despre poveștile mele, care vin la suprafață, povești pe care aproape nu le mai recunosc, povești uitate. Gustul, mirosul, senzațiile, sunetul, aduc la suprafață povești dintr-o tinerețe de mult uitată, dintr-o copilărie de acum pierdută aș putea spune, dar ea se întoarce cumva și o retrăiesc în felul ăsta”, a spus Maia Morgenstern.

Elit - Gustul Desăvârșit

Întrebată ce tehnici folosește pentru pentru a construi poveștile din spectacol, marea actriță a oferit un răspuns savuros, spre amuzamentul celor prezenți: „Nu știu, habar n-am. Nu sunt scriitor și nici nu mă încearcă ambiția asta. Desigur că o să puteți recunoaște într-o poveste sau alta ce ma influențează.”

Spectacolul la care am învățat cel mai greu textul a fost „NU SUNT EU”. Fără o repetiție, două înainte nu intru pe scenă, mai ales fiind autorul în sală”

În spectacolul-confesiune NU SUNT EU, Maia Morgenstern împărtășește cu tandrețe, nostalgie și umor povești din copilărie și carieră.

Imaginea părinților, „amintirea lor veșnic binecuvântată” și lecțiile prețioase despre demnitate și onoare conturează un tablou emoționant în destinul creator al unei artiste de excepție. Timp de o oră și jumătate, însoțiți de muzica live, spectatorii vor fi purtați într-un carusel al amintirilor, confidenți de încredere pentru secrete nemărturisite până acum, părtași ai bucuriilor mici și mari, martori ai unor situații nedrepte prin care „o elevă ce nu voia altceva decât să fie cum sunt ceilalți copii” a fost nevoită să treacă, notează teatruldramaturgilor.ro.

„În ziua în care am îmbătrânit, am plâns. Un pic. Știu eu de ce. În ziua în care am îmbătrânit, am obosit un pic. Am respirat greu și m-am rezemat de un copac. Am respirat și am uitat unde am plecat. Și-am râs, nu știu de ce. A fost frumos.”

PROGRAM MIERCURI, 18 MAI 2022

10:00 ORICE ȘOARECE IUBEȘTE CAȘCAVALUL, regia Béres László

Teatrul pentru Copii și Tineret Merlin Timișoara
Spectacol de teatru pentru copii / 3+
Sala 67, Teatrul de Păpuși Prichindel / 60 min.

11:00 AVENTURILE LUI CHIȚ MIȚ, regia Georgeta Lozincă

Teatrul pentru Copii și Tineret Ariel Târgu Mureș
Spectacol de teatru pentru copii / 4+
Casa de Cultură a Studenților / 45 min.

11:00 ȚINUTUL DE VIS AL LUI KIBUKI

Kabaré Púpala Marionetas, Germania
Spectacol non-verbal pentru copii / 3+
Liceul Sf. Iosif Alba Iulia / 40 min.

12.00 CAFEAUA CU TÂLC

Conferinţă de presă
Art Cafe

12:30 NU SUNT EU, de Maia Morgenstern

Lansare de carte
Art Cafe / 30 min

18:00 – 20:00
Expoziții permanente de costume și artă plastică realizate de UNATC I.L. Caragiale București

Curator și coordonator: prof.univ.dr. Ștefania Cenean
Foaier Casa de Cultură a Sindicatelor
Foaier Casa de Cultură a Studenților

18:00 NU SUNT EU. Maia Morgenstern, O biografie, direcția de scenă Victor Ioan Frunză

Teatrul Dramaturgilor Români București
One-woman show / 12+
Casa de Cultură a Studenților / 1h 40 min.

20:00 TACHE, IANKE ȘI CADÂR, regia Horațiu Mălăele

Teatrul Municipal Lucia Sturdza Bulandra București
Spectacol de teatru / 14+
Casa de Cultură a Sindicatelor / 1h 20 min.

21:30 O POVESTE CAM CIUDATĂ și alte două povestiri
POEZII ȘI VORBE-N VÂNT, de Horațiu Mălăele

Lansare de carte
Foaier Casa de Cultură a Sindicatelor / 30 min


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Înscrieri la creșe în Alba Iulia 2022: CALENDAR, ACTE necesare, procedură și criterii privind punctarea cererilor

Publicat

în

Înscrieri la creșe în Alba Iulia 2022: CALENDAR, ACTE necesare, procedură și criterii privind punctarea cererilor

Înscrierile copiilor pentru anul școlar următor se vor face în luna iulie, conform calendarului aprobat de conducere și afișat la sediul unităților, precum și pe site-ul primăriei.

CALENDAR

  • 04.07.2022-15.07.2022 – preluarea dosarelor la sediul Creșei 1 Cetate, str. Alexandru cel Bun, nr.13 și online pe adresa de mail [email protected], între orele 9-15.
  • 18.07.2022-22.07.2022 – evaluarea dosarelor de către comisia de înscrieri.
  • 25.07.2022 -afișarea rezultatelor pe site-ul primăriei și la sediul celor 3 creșe.
  • 26.07.2022-27.07.2022 – depunerea contestațiilor pe adresa de mail [email protected], între orele 9-15.
  • 28.07.2022-29.07.2022 – analizarea contestațiilor de către comisia de contestații și afișarea rezultatelor finale.
  • 01.09.2022-09.09.2022 – prezentarea părinților la creșă pentru planificarea zilei de intrare în colectivitate a copilului.

Click aici pentru: Model de cerere înscriere cresă

LISTA CU ACTELE NECESARE ÎNSCRIERII COPILULUI ÎN CREȘĂ

1.Cererea de înscriere ( se poate procura de pe site-ul Primăriei municipiului Alba Iulia, www.apulum.ro sau de la cam.8-birou relații cu publicul, din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia, Calea Moților, nr.5A);

Elit - Gustul Desăvârșit

2.Copie după certificatul de naștere al copilului;

3.Copie față-verso după actele de identitate ale părinților/reprezentanților legali,
copie după certificatele de naștere ale fraților minori și după caz, copie a hotărârii/sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea adopției;

4.Copie după certificatul de căsătorie;

5.Orice act care dovedește uniunea consensuală;

6.Adeverință de venituri pentru fiecare dintre părinți/reprezentanți legali. Acestea pot fi:

-adeverință cu venitul brut al părintelui realizat în ultimele 6 luni, anterioare înscrierii, cu
precizarea valabilității contractului de muncă;
-copie după decizia de stabilire a indemnizației pentru creșterea copilului( în cazul în care unul dintre părinți se află în concediu pentru creșterea copilului) eliberată de Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba;
-copie după decizia de reluare a activității profesionale în care să se specifice data reluării activității părintelui care a beneficiat de indemnizația pentru creșterea copilului, pentru cei care își reiau activitatea înainte de împlinirea vârstei de 1 an, respectiv 2 ani, a copilului, în funcție de opțiunea aleasă;
-decizia de suspendare a activității profesionale;
-cupoane de pensie, șomaj; alte acte doveditoare de venituri, după caz;

7.Pentru persoanele care au realizat venituri în străinătate în ultimele 6 luni anterioare înscrierii, se prezintă contractul de muncă tradus în limba română, iar pentru cei care declară că nu realizează venituri, adeverință de la Administrația Financiară;

8.Adeverință de la medicul de familie, în care să se menționeze ca respectivul copil este sănătos clinic și apt pentru intrare în creșă;

9.Fișa de imunizări;

10.Certificat de încadrare în grad de handicap grav pentru copil( unde este cazul, altul din familie decât cel pentru care solicită înscrierea în creșă);

11.Certificatul de deces / sentință de divorț, definitivă și irevocabilă, pentru părintele unic;

12.Adeverință pentru frații care frecventează în anul școlar următor, grădinița din apropierea creșelor ( Grădinița nr.13 și Grădinița nr.14);

13.Adeverință de student, masterand la zi pentru părintele/reprezentantul legal al copilului, cu precizarea continuității studiilor și în anul școlar următor;

14.Alte acte justificative în funcție de situația descrisă în cerere, pentru a putea beneficia de punctaj.

15.Pentru locurile sociale se depun și următoarele acte:

-Acte care să demonstreze situația de urgență a familiei ( moartea subită a unuia dintre părinți/reprezentanți legali, accident al unuia dintre părinți, etc.)
-plan de serviciu și anchetă socială de la Direcția de Asistență Socială Alba Iulia (pentru situația în care copilul este cu risc de separare de familie).

PROCEDURA DE ÎNSCRIERE A COPIILOR ÎN CREȘELE DIN MUNICIPIUL ALBA IULIA

În cazul în care se solicită înscrierea fraților sau a copiilor aflați în îngrijirea aceluiași părinte/reprezentant legal și nu este liber decât un loc, se va suplimenta numărul de locuri cu numărul de copii aflați în aceeași situație. La înscrierea copiilor la creșă nu se percep taxe de înscriere.

Cererea de înscriere a copilului în creșă va putea fi depusă doar de părintele/reprezentantul legal al copilului. După finalizarea perioadei de înscriere, Comisia de verificare a dosarelor va evalua fiecare dosar soluționând în litera legii fiecare caz în parte. La nevoie va solicita noi acte în funcție de caz. Dosarele depuse pentru înscrierea copiilor la creșă pentru anul școlar următor vor fi analizate ținându-se cont în primul rând de opțiunea părintelui, referitor la creșa dorită, apoi se vor aplica criteriile. În urma aplicării criteriilor pentru departajarea copiilor la înscriere se va stabili lista cu copiii admiși în limita locurilor disponibile, pe fiecare creșă în parte, de către Comisia de soluționare a dosarelor. Fiecare solicitant poate opta pentru înscrierea copilului său într-o singură creșă, cu mențiunea că dacă nu obține loc în creșa dorită, optează și pentru alta, prin redistribuire, în ordinea descrescătoare a punctajului, în limita locurilor disponibile din acea creșă.

În cazul în care în urma aplicării criteriilor, două sau mai multe cereri au același punctaj, pentru ocuparea locurilor disponibile, departajarea se va face în favoarea copilului a cărui părinte/reprezentant legal începe serviciul mai devreme. Dacă și după aplicarea acestei condiții vor exista două sau mai multe cereri în aceeași situație se va ține cont de numărul de înregistrare a cererii.

Lista nominală cu punctajul stabilit pentru fiecare copil pentru care s-a depus dosar de înscriere pentru a frecventa creșa în anul școlar următor, respectiv luna septembrie, va fi afișată la sediul creșelor, pe site-ul primăriei și la sediul primăriei.

Punctajul stabilit și acordat fiecărui copil în baza actelor depuse la dosar poate fi contestat în termenul de 3 zile lucrătoare de la data afișării. Contestațiile vor fi analizate de o Comisie de soluționare a contestațiilor, în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării perioadei de depunere a contestațiilor. După expirarea acestei perioade de contestație se va aproba lista cu copiii înscriși și admiși pentru a frecventa creșa pentru anul școlar următor, respectiv septembrie.

Copiii vor fi admiși pentru a frecventa creșa în ordinea descrescătoare a punctajului obținut și în funcție de locurile disponibile în creșă pentru anul școlar următor. Copiii care nu îndeplinesc punctajul necesar pentru a fi admiși să frecventeze creșa, vor rămâne înscriși pe lista de rezervă.

În momentul în care se eliberează un loc la creșă, pe parcursul anului școlar acesta va fi ocupat de următorul copil care se află pe lista de rezervă. Dacă pe parcursul anului școlar vor fi locuri disponibile în creșă, iar cei din lista de rezervă nu doresc ocuparea acestor locuri și există o nouă solicitare de înscriere în creșă, copilul va fi acceptat pe locurile disponibile, cu condiția ca ambii părinți/părinte unic să lucreze.

După admiterea copilului în creșă, dosarul se va completa de către părinte/reprezentant legal cu următoarele acte:

1.Avizul epidemiologic eliberat de medicul de familie cu 24-48 de ore înainte de începerea frecventării creșei de către copil
2.Fișă imunizări, întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății
3.Analize medicale: examen coprobacteriologic, coproparazitologic și exudat faringian.
4.Alte analize sau adeverințe medicale, după caz.
5.Acte doveditoare de venituri (în cazul unor modificări apărute în situația familială în perioada dintre înscriere și intrarea în colectivitate).

CRITERII privind punctarea cererilor de înscriere a copiilor în creșele din municipiul Alba Iulia

Criteriile de departajare se vor aplica doar în cazul în care numărul de solicitări va depăși numărul de locuri disponibile pentru înscrieri în cadrul creșelor.

1.Locul de muncă al părinților/reprezentan ților legali ( care au raportul de muncă/serviciu nesuspendat) 5 puncte pentru fiecare
2.Data reluării activității profesionale de către părintele care se află în concediu pentru îngrijirea copilului:
– celor care își reiau activitatea până în 31 august 5 puncte
– celor care și reiau activitatea în luna septembrie 4 puncte
– celor care și reiau activitatea în luna octombrie 3 puncte
– celor care și reiau activitatea în luna noiembrie 2 puncte
– celor care și reiau activitatea în luna decembrie 1 punct
– celor care și reiau activitatea începând cu luna ianuarie a anului următor 0
puncte
3.Frați sau surori care frecventează deja creșa sau grădința care funcționează în apropierea creșelor( Grădinița nr.13 și Grădința nr.14) 1 punct
4.Situația familială:
– Familie monoparentală 10 puncte
– Familie biparentală (căsătoriți, uniune consensuală) 5 puncte
5.Număr copii minori în întreținere:
– 1 copil – 1 punct
– 2 copii – 2 puncte
– 3 copii sau mai mulți de 3 copii – 3 puncte
6.Copii gemeni/tripleți ( se va completa câte un dosar pentru fiecare copil) 1 punct
7.Unul dintre părinți/reprezentanți legali sau părinte unic urmează o formă de învățământ la zi ( student/masterand) 2 puncte
8.Familie care are un copil cu handicap grav ( altul decât cel pentru care optează înscrierea în creșă) 2 puncte

Condiții eliminatorii:

Nu se vor lua în calcul cererile părinților( ambii părinți/părinte unic), care nu au domiciliul/reședința în municipiul Alba Iulia.

Nu se vor înscrie în creșă copii pentru care medicul de familie nu eliberează adeverință cu textul clinic sănătos și apt pentru intrare în creșă și fișa de imunizări, întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății cu privire la intrarea copilului în colectivitate. În situația în care copilul nu are schema de vaccinări obligatorii în România efectuată, medicul de familie va preciza pe fișa de imunizări faptul că acesta urmează să recupereze vaccinurile lipsă și că este cuprins în schema de vaccinări obligatorii în România.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare