CNAIR vrea să modernizeze Transfăgărăşanul pentru a fi deschis tot anul. Cinci milioane de lei cel mai spectaculos drum din România
CNAIR vrea să modernizeze Transfăgărășeanul, cea mai spectaculoasă şosea din România, astfel încât aceasta să fie deschisă tot anul. Studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru reabilitarea acesteia au fost scoase la licitaţie săptămâna trecută pentru circa cinci milioane de lei.
Construit în perioada comunistă cu sprijinul Armatei Române, drumul naţional care traversează cei mai înalţi munţi din ţară este închis parţial opt luni din 12, din noiembrie până în iunie inclusiv.
Pentru a-l ţine deschis tot anul, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat pe 28 aprilie 2018 licitaţia pentru „Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic Pentru Reabilitarea / Modernizarea DN 7C km 44+000 – km 117+000 (TRANSFAGARASAN)”.
Valoarea estimată a contractul este de 4,89 milioane de lei fără TVA iar durata acestuia este de 26 de luni. Finanţarea urmează să fie asigurată din fonduri europene POIM 2014 – 2020.
Proiectul are ca scop principal „reabilitarea şi/sau modernizarea drumului existent pentru ca circulaţia să fie deschisă tot timpul anului pe cât posibil, sau pentru o perioadă de timp cât mai îndelungată pe secţiunea de drum cuprinsă între km 104+000 (Piscul Negru) şi km 130+800 (Cabana Balea Cascadă)”.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor la această licitaţie este 2 iulie 2018.
Ideea menţinerii Transfăgăraşanului deschis tot anul nu este una nouă, fiind vehiculată şi de către Cătălin Homor, şef al Companiei de Drumuri în 2016.
Mai mult, Compania de Drumuri lansase încă din vara lui 2015 o licitaţie similară, pentru circa trei milioane de lei, dar care nu includea şi elaborarea proiectului tehnic. Această licitaţie a fost anulată însă la finele aceluiaşi an, din cauză că ofertele primite au fost „inadmisibile şi/sau neconforme”. Cele cinci oferte fuseseră depuse de către Asocierea Tecnic Consulting Engineering Romania SRL – Viaponte Rom SRL, Acciona Ingenieria, Search Corporation, Transproiect 2001 – Iptana, Expert Proiect 2002 SRL.
Rămâne de văzut dacă va avea succes tentativa din 2018 de a găsi soluţii pentru a ţine deschis tot anul Transfăgărăşanul, „cel mai spectaculos drum din lume”, conform britanicilor de la Top Gear.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Vouchere pentru fertilizare in vitro 2025: Ce sprijin acordă autoritățile pentru femeile diagnosticate cu probleme de fertilitate
Vouchere pentru fertilizare in vitro 2025: Ce sprijin acordă autoritățile pentru femeile diagnosticate cu probleme de fertilitate Guvernul a aprobat, joi, 24 aprilie 2025, continuarea „Programului social de interes național de susținere a cuplurilor și a persoanelor singure, pentru creșterea natalității”. Astfel și în 2025 se acordă un ajutor pentru 10.000 de cupluri și persoane […]
Evaluare Națională 2025: Sesiune specială a examenelor în iulie 2025. În ce dată va începe
Evaluare Națională 2025: Sesiune specială a examenelor în iulie 2025. În ce dată va începe Ministerul Educației și Cercetării va organiza o sesiune specială a Evaluării Naționale la începutul lunii iulie 2025. Pe 2 iulie 2025 va avea loc proba de Limba și literatura română, iar pe 3 iulie 2025 se va desfășura proba la […]
Vouchere de vacanță 2025: Declarație și cofinanțare obligatorii, reguli stricte pentru emitenți și partenerii din turism. Noile condiții de acordare, publicate în Monitorul Oficial
Vouchere de vacanță 2025: Declarație și cofinanțare obligatorii, reguli stricte pentru emitenți și partenerii din turism. Noile condiții de acordare, publicate în Monitorul Oficial Vouchere de vacanță 2025. Guvernul României a modificat oficial normele metodologice privind acordarea voucherelor de vacanță, printr-o hotărâre care a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 352 din 22 […]