CNAIR vrea să modernizeze Transfăgărăşanul pentru a fi deschis tot anul. Cinci milioane de lei cel mai spectaculos drum din România
CNAIR vrea să modernizeze Transfăgărășeanul, cea mai spectaculoasă şosea din România, astfel încât aceasta să fie deschisă tot anul. Studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru reabilitarea acesteia au fost scoase la licitaţie săptămâna trecută pentru circa cinci milioane de lei.
Construit în perioada comunistă cu sprijinul Armatei Române, drumul naţional care traversează cei mai înalţi munţi din ţară este închis parţial opt luni din 12, din noiembrie până în iunie inclusiv.
Pentru a-l ţine deschis tot anul, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat pe 28 aprilie 2018 licitaţia pentru „Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic Pentru Reabilitarea / Modernizarea DN 7C km 44+000 – km 117+000 (TRANSFAGARASAN)”.
Valoarea estimată a contractul este de 4,89 milioane de lei fără TVA iar durata acestuia este de 26 de luni. Finanţarea urmează să fie asigurată din fonduri europene POIM 2014 – 2020.
Proiectul are ca scop principal „reabilitarea şi/sau modernizarea drumului existent pentru ca circulaţia să fie deschisă tot timpul anului pe cât posibil, sau pentru o perioadă de timp cât mai îndelungată pe secţiunea de drum cuprinsă între km 104+000 (Piscul Negru) şi km 130+800 (Cabana Balea Cascadă)”.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor la această licitaţie este 2 iulie 2018.
Ideea menţinerii Transfăgăraşanului deschis tot anul nu este una nouă, fiind vehiculată şi de către Cătălin Homor, şef al Companiei de Drumuri în 2016.
Mai mult, Compania de Drumuri lansase încă din vara lui 2015 o licitaţie similară, pentru circa trei milioane de lei, dar care nu includea şi elaborarea proiectului tehnic. Această licitaţie a fost anulată însă la finele aceluiaşi an, din cauză că ofertele primite au fost „inadmisibile şi/sau neconforme”. Cele cinci oferte fuseseră depuse de către Asocierea Tecnic Consulting Engineering Romania SRL – Viaponte Rom SRL, Acciona Ingenieria, Search Corporation, Transproiect 2001 – Iptana, Expert Proiect 2002 SRL.
Rămâne de văzut dacă va avea succes tentativa din 2018 de a găsi soluţii pentru a ţine deschis tot anul Transfăgărăşanul, „cel mai spectaculos drum din lume”, conform britanicilor de la Top Gear.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Programul Centrelor de Relații cu Utilizatorii DEER în ziua de sărbătoare legală – 1 Decembrie 2025. Cum pot fi semnalate eventuale întreruperi
Programul Centrelor de Relații cu Utilizatorii DEER în ziua de sărbătoare legală – 1 Decembrie 2025. Cum pot fi semnalate eventuale întreruperi Distribuție Energie Electrică Romania – DEER aduce la cunoștința utilizatorilor săi că în data de 1 Decembrie 2025, declarată zi de sărbătoare legală cu caracter nelucrător potrivit Legii nr. 52/2023, Centrele de Relații […]
Un nou caz după Moșteanu: Ministrul Culturii, acuzat că și-a trecut un „master” făcut la un ONG
Un nou caz după Moșteanu: Ministrul Culturii, acuzat că și-a trecut un „master” făcut la un ONG La doar o zi după scandalul diplomei false care l-a forțat pe Ionuț Moșteanu să demisioneze din funcție, în Guvernul condus de Ilie Bolojan apare un nou episod legat de falsificarea sau cosmetizarea CV-urilor. De această dată, în […]
România, record la nivelul UE: Plăteşte pe dobânzi 55 de miliarde de lei, peste 3% din PIB. Va depăşi Grecia la acest capitol
România, record la nivelul UE: Plăteşte pe dobânzi 55 de miliarde de lei, peste 3% din PIB. Va depăşi Grecia la acest capitol România a cheltuit mai mult decât avea, iar acum plătim scump, țara noastră achitând anual zeci de miliarde de lei dobânzi, ba chiar va depăşi Grecia la acest capitol. În 2026, statul […]
