Circulaţia pe Transfăgărăşan şi Transalpina nu va mai fi închisă la dată fixă, ci în funcție de condițiile meteo
Circulația pe Transalpina și Transfăgărășan, cele mai înalte drumuri din România, nu se va mai închide în funcție de data calendaristică, ci de condițiile meteo.
Până acum, circulația pe cele mai înalte drumuri din România, Transalpina și Transfăgărășan, se închidea la începutul lunii noiembrie, potrivit unor reglementări ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Acum, reprezentanții CNAIR au transmis că Transfăgărăşan şi Transalpina vor rămâne deschise atât timp cât vremea va fi bună.
Regulamentul de funcționare s-a schimbat, astfel că nu mai este obligatorie închiderea, la sfârșitul lunii octombrie, a tronsoanelor înalte Piscul Negru, Bâlea Lac, Bâlea Cascadă de pe Transfăgărăşan, respectiv Rânca-Obârșia Lotrului, de pe Transalpina.
Potrivit reprezentanților CNAIR, în fiecare dimineață, pe Transalpina se fac verificări.
„Cel mai important pentru noi sunt condițiile de siguranță ale participanților la trafic. În fiecare zi, efectuăm revizie cu un utilaj echipat cu lamă și răspânditor de material antiderapant. Utilajul este pregătit să intervină dacă este nevoie. Până acum nu a fost nevoie să intervenim. În momentul în care se constată că există un risc pentru participanții la trafic, se va lua decizia închiderii circulației. Facem apel la conducătorii auto să respecte programul de acces pe Transalpina, între orele 8.00 și 20.00“, a spus Cristi Tudor, reprezentant al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova.
Transfăgărăşan şi Transalpina, cele mai spectaculose drumuri din România
Transfăgărășanul este recunoscut ca unul dintre cele mai ispectaculoase trasee rutiere din întreaga lume, fiind construit în perioada 1969-1974. Acesta începe în localitatea Bascov din județul Argeș și se încheie în apropierea localității Cârțișoara. La intersecția cu Drumul Național 1, care leagă Sibiul de Brașov.
Traseul Transfăgărășanului măsoară aproximativ 151 de kilometri și beneficiază de o popularitate remarcabilă nu doar în țara noastră, ci și în Europa. Unul dintre punctele de atracție notabile de pe acest traseu este reprezentat de cel mai extins tunel din România, cu o lungime de 887 de metri.
Transalpina se remarcă ca fiind cea mai înaltă șosea din România, atingând altitudinea de 2.145 de metri. Această arteră rutieră străbate județele Alba, Vâlcea și Gorj, având o lungime totală de 148 de kilometri, ce se întinde pe crestele munților Parâng. Punctul cel mai înalt pe traseu se află în Pasul Urdele.
Sursa: antena3.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Cât costă porcul de Crăciun în 2025: Diferența de preț între produsele de la crescători și supermarketuri
Cât costă porcul de Crăciun în 2025: Diferența de preț între produsele de la crescători și supermarketuri Sărbătorile de iarnă se apropie tot mai mult, iar românii își doresc să aibă pe masa tradițională și preparate din porc. Dilema apare însă atunci când trebuie să decidă dacă aleg carnea de la crescători sau produsele din […]
Alocațiile, indemnizațiile și stimulentele vor ajunge la români înainte de Crăciun. Anunțul făcut de ANPIS
Alocațiile, indemnizațiile și stimulentele vor ajunge la români înainte de Crăciun. Anunțul făcut de ANPIS Beneficiile sociale urmează să fie plătite în avans de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS), astfel încât banii să ajungă la beneficiari înainte de Sărbătorile de iarnă. Citește și: Vești bune pentru românii care vor să își cumpere […]
Reguli noi pentru șoferii români din 2026: Modificări la rovinietă și taxarea vehiculelor grele
Reguli noi pentru șoferii români din 2026: Modificări la rovinietă și taxarea vehiculelor grele Anul următor vor intra în vigoare cele mai importante modificări din ultima perioadă privind taxarea rutieră. Printre modificări se numără, vehiculele grele vor trece la un sistem de plată pe kilometru, iar rovinieta pentru vehiculele ușoare va fi actualizată cu criterii […]
