Rămâi conectat

Actualitate

CFR „mărește viteza” cu… restricții: Peste 1000 de restricții pe calea ferată, iar numărul lor este în creștere

Ziarul Unirea

Publicat

în

CFR „mărește viteza” cu… restricții: Peste 1000 de restricții pe calea ferată, iar numărul lor este în creștere. Asociația Pro Infrastructură a publicat pe pagina de Facebook, problemele cu care se confruntă infrastructura ferioviară din România.

Festivalul Cetăților Dacice

Directorul CFR Infrastructura a declarat că au rămas doar 210 restricții de viteză pe rețeaua feroviară din 490 câte erau la începutul anului. Este o MINCIUNĂ GOGONATĂ! Nu ne credeți pe noi, BAR-urile (Buletinele de Avizare a Restricțiilor) sunt publice și le puteți consulta aici: http://bit.ly/2p2ah4Y.

În realitate, sunt peste 1000 de restricții pe calea ferată și numărul lor crește! Mai mult, s-au introdus o serie de restricții-mamut: pe 82 km între Caransebeș și Timișoara viteza scade de la 100 la 70 km/h, iar pe 25 km lângă Roșiori trenul merge cu 60 km/h în loc de 140!

La Balota, expresul de Budapesta este depășit de bicicletă pentru că „fuge” cu maxim 15 km/h pe aproape 2 km din cauza stării terasamentului, multiple deraieri și alunecări de teren având loc aici în ultimii 10 ani. În total, doar pe linia București-Craiova-Timișoara sunt 213 restricții!

Domnul Axinia spune ca a scos TOATE restricțiile de pe magistrala 500 Ploiești Sud-Suceava. Însă în realitate mai sunt 63 (în mare parte pe liniile secundare din gări). Artificiul tehnic este că, acum aproape 15 ani, a apărut o restricție-mamut permanentă inclusă în livret prin care viteza a fost scăzută de la 120 km/h la 80 pe 185 km între Ploiești Sud și Adjud, adică se circulă mai rău ca acum 80 de ani, în 1939, când trenurile prindeau 110 km/h.

Mai vreți exemple? Pe Dej-Cluj Napoca viteza este redusă de la 120 km/h la 50 pe un fir și 70 pe celălalt. Pe Buzău-Făurei de la 100-120 km/h am ajuns la 30 pe un fir. Pe București-Craiova-Filiași de la 140 km/h am scăzut la 80-100 și doar pe alocuri avem 120 km/h.

E simplu: restricțiile dispar din BAR și se mută în tabele de limitări permanente, în Mersul Trenurilor și în Livretele de Mers. Evident, doar scriptic. În teren circulăm tot mai lent pe calea ferată. Marfa deja a ajuns la viteze comerciale de bicicletă.

Ca să nu fim acuzați că vedem doar partea proastă, observăm o mică creștere a numărului reparațiilor curente și reînnoirilor. Unele probleme vechi de ani întregi (de exemplu la Valea Călugărească sau ieșirea din Gara de Nord București) au fost rezolvate, însă ritmul actual nu poate opri degradarea, darămite să îmbunătățească situația generală.

Motivul principal al decăderii CFR este veșnica subfinanțare a rețelei, cu alocări anuale pentru întreținere și reparații extraordinar de mici, de multe ori comparabile cu banii alocați reabilitării unui SINGUR drum județean. Motivul secundar: folosirea miliardelor din fonduri europene DOAR în proiecte-gigant pe anumite coridoare cu rezultate cel puțin discutabile.

sursa: pagina de facebook Asociația Pro Infrastructură


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Rezultate BAC 2025: Notele la Bacalaureat, publicate astăzi pe edu.ro

Ziarul Unirea

Publicat

în

Rezultate BAC 2025: Notele la Bacalaureat, publicate astăzi pe edu.ro Rezultatele de la Bacalaureat 2025 vor fi publicate astăzi, 20 iunie, de Ministerul Educației pe site-ul Edu.ro, până la ora 12.00. Elevii trebuie să intre pe platformă și să introducă codul primit de la școală pentru căutarea rezultatului obținut la examenele din sesiunea iunie 2025 […]

Citește mai mult

Actualitate

DIGITALIZARE 2025: Progrese majore pentru România în digitalizarea serviciilor publice, față de media UE

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

DIGITALIZARE 2025: Progrese majore pentru România în digitalizarea serviciilor publice, față de media UE Digitalizarea serviciilor publice a adus progrese majore pentru România. Creșterile au fost chiar și de 45%, față de media europeană de doar 4,3%. România a înregistrat o creştere de peste 20% în indicatorul DESI (Digital Economy and Society Index) pentru anul […]

Citește mai mult

Actualitate

După 80 de ani, intră în circulație primul tren construit integral în România. Leon are trei vagoane are 145 de locuri – 11 VIP şi 134 pentru clasa a II-a

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

După 80 de ani, intră în circulație primul tren construit integral în România. Leon are trei vagoane are 145 de locuri – 11 VIP şi 134 pentru clasa a II-a Leon, primul tren construit integral în România după 80 de ani, a fost oficial lansat astăzi de către Grampet Group Grampet Group, cel mai mare […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea