Cele mai mari progrese pe șantierele de autostrăzi de la începutul anului: Constructorii Umbrărescu, Astaldi şi Straco, pe primele locuri
Cele mai mari progrese pe șantierele de autostrăzi de la începutul anului: Constructorii Umbrărescu, Astaldi şi Straco, pe primele locuri
Începerea oficială a sezonului de construcţii din luna martie a dus la mobilizări pe aproape toate şantierele de autostrăzi. Constructorul român Dorinel Umbrărescu a raportat cel mai mare progres pe Centura Bacău care include
primii kilometri de autostradă din Moldova, fiind urmat de italienii de la Astaldi şi celălalt constructor român de autostrăzi, Straco, care lucrează pe Autostrada Transilvania.
Centura Bacău va avea aproape 31 de kilometri, din care 16 kilometri vor fi la profil de autostradă (sursa foto: ROTA, membru al forumului Asociaţiei Pro Infrastructură)
Luna martie marchează debutul sezonului oficial de construcţii în România, când se reiau lucrările îngheţate în sezonul rece, dar se şi deschid şantiere noi.
Un şantier deschis anul acesta este cel al Centurii Bacău, parte din Autostrada Moldovei (A7) care va lega Capitala de mari oraşe din singura provincie istorică fără autostrăzi.
Spedition UMB a primit ordinul de începere a lucrărilor pe 8 martie şi a raportat doar luna trecută un avans de 10 puncte procentuale pe şantierul primilor kilometri de Autostradă din Moldova. De altfel, acesta este cel mai mare progres de pe şantierele de autostrăzi de la începutul anului.
Constructorul român este urmat în clasament de către italienii de la Astaldi, cu un avans de 4,85 puncte procentuale în primele trei luni pe lotul 2 din Autostrada Ogra – Câmpia Turzii (A3).
Podiumul este completat de către celălalt constructor român de autostrăzi, Straco, care de la începutul anului a raportat un progres de 2,97 puncte procentuale pe lotul 3 din Autostrada Ogra – Câmpia Turzii (A3).
Pe a patra poziţie se situează italienii de la Impresa Pizzarotti, cu un avans de 2,09 puncte procentuale în primele trei luni ale anului pe lotul 1 din Autostrada Sebeş – Turda (A10).
Şi spaniolii de la Comsa au raportat la rândul lor un progres de 1,5 puncte procentuale pe lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva (A1).
Pe restul şantierelor au fost înregistrate progrese foarte mici sau nu a fost raportată nicio schimbare.
Noi şantiere urmează să fie deschise în lunile următoare, pe măsura ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va emite alte ordine de începere a lucrărilor.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Comenzile ieftine din China vor veni cu taxe suplimentare pentru români. Pachetele sub 150 de euro vor fi taxate de la 1 ianuarie 2026
Taxa fixă pentru coletele sub 150 de euro din afara UE. Cum vor fi afectate comenzile online ale românilor Parlamentul României a votat marți, 18 noiembrie 2025, legea care introduce o taxă fixă de 25 de lei pentru coletele cu valoare sub 150 de euro provenite din afara Uniunii Europene. Măsura, amânată de la termenul […]
PENSII 2025 | Pensionarii cu venituri mai mari de 3.000 de lei vor plăti CASS. Mulți se tem că pensia le va scădea considerabil și că statul le ia bani pe nedrept
PENSII 2025 | Pensionarii cu venituri mai mari de 3.000 de lei vor plăti CASS. Mulți se tem că pensia le va scădea considerabil și că statul le ia bani pe nedrept Intrarea în vigoare a Legii nr. 141/2025, la 28 iulie 2025, a relansat o discuție sensibilă în spațiul public: cum se raportează statul […]
Val de praf saharian deasupra României, de vineri până duminică. Care sunt zonele afectate
Val de praf saharian deasupra României, de vineri până duminică. Care sunt zonele vizate Un nor de praf saharian va afecta România în perioada 21 – 23 noiembrie, potrivit unui comunicat emis joi de Administrația Națională de Meteorologie (ANM). Meteorologii au explicat că circulația aerului din sector sud-vestic va favoriza avansul masei de aer încărcate […]