Cele mai mari progrese pe șantierele de autostrăzi de la începutul anului: Constructorii Umbrărescu, Astaldi şi Straco, pe primele locuri
Cele mai mari progrese pe șantierele de autostrăzi de la începutul anului: Constructorii Umbrărescu, Astaldi şi Straco, pe primele locuri
Începerea oficială a sezonului de construcţii din luna martie a dus la mobilizări pe aproape toate şantierele de autostrăzi. Constructorul român Dorinel Umbrărescu a raportat cel mai mare progres pe Centura Bacău care include primii kilometri de autostradă din Moldova, fiind urmat de italienii de la Astaldi şi celălalt constructor român de autostrăzi, Straco, care lucrează pe Autostrada Transilvania.
Centura Bacău va avea aproape 31 de kilometri, din care 16 kilometri vor fi la profil de autostradă (sursa foto: ROTA, membru al forumului Asociaţiei Pro Infrastructură)
Luna martie marchează debutul sezonului oficial de construcţii în România, când se reiau lucrările îngheţate în sezonul rece, dar se şi deschid şantiere noi.
Un şantier deschis anul acesta este cel al Centurii Bacău, parte din Autostrada Moldovei (A7) care va lega Capitala de mari oraşe din singura provincie istorică fără autostrăzi.
Spedition UMB a primit ordinul de începere a lucrărilor pe 8 martie şi a raportat doar luna trecută un avans de 10 puncte procentuale pe şantierul primilor kilometri de Autostradă din Moldova. De altfel, acesta este cel mai mare progres de pe şantierele de autostrăzi de la începutul anului.
Constructorul român este urmat în clasament de către italienii de la Astaldi, cu un avans de 4,85 puncte procentuale în primele trei luni pe lotul 2 din Autostrada Ogra – Câmpia Turzii (A3).
Podiumul este completat de către celălalt constructor român de autostrăzi, Straco, care de la începutul anului a raportat un progres de 2,97 puncte procentuale pe lotul 3 din Autostrada Ogra – Câmpia Turzii (A3).
Pe a patra poziţie se situează italienii de la Impresa Pizzarotti, cu un avans de 2,09 puncte procentuale în primele trei luni ale anului pe lotul 1 din Autostrada Sebeş – Turda (A10).
Şi spaniolii de la Comsa au raportat la rândul lor un progres de 1,5 puncte procentuale pe lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva (A1).
Pe restul şantierelor au fost înregistrate progrese foarte mici sau nu a fost raportată nicio schimbare.
Noi şantiere urmează să fie deschise în lunile următoare, pe măsura ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va emite alte ordine de începere a lucrărilor.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi VREMEA în România până la mijlocul lunii octombrie 2025: Temperaturi specifice de toamnă, dar și ploi. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele patru săptămâni
Cum va fi VREMEA până la mijlocul lui octombrie 2025: Temperaturi specifice de toamnă, dar și ploi. PROGNOZA METEO de la ANM pentru următoarele patru săptămâni ANM (Administrația Națională de Meteorologie) a emis recent prognoza meteo actualizată pentru următoarele patru săptămâni, intervalul 16 septembrie – 13 octombrie 2025. Potrivit meteorologilor, miercuri, vremea se va răci […]
Sindicatele din învățământ au organizat un „protest mut” în fața Ministerului Educației Joi, 18 septembrie 2025, sindicatele din învățământ au organizat un „protest mut” în fața Ministerului Educației și Cercetării, continuând seria de demonstrații începute la sfârșitul lunii iulie. Manifestația a fost descrisă de reprezentanții FSE „Spiru Haret” drept „de susținere pentru cei 15.000 de […]
EUROSTAT | Cele mai sărace persoane din Europa sunt în România! Polonia se află la polul opus
Cea mai mare pondere a persoanelor care s-au confruntat cu privațiuni materiale și sociale severe a fost înregistrată în România (17,2%), urmată de Bulgaria (16,6%) și Grecia (14%), transmite Eurostat. În România s-a înregistrat cea mai mare pondere a persoanelor car e s-au confruntat cu privațiuni materiale și sociale servere, cu un procent de 17,2%. […]