Călătorii care deschid ușile trenurilor în mers că vor fi sancționați. La cât se ridică amenzile CFR: „Dacă nu plătesc, chemăm Poliția”
Călătorii care deschid ușile trenurilor în mers că vor fi sancționați. La cât se ridică amenzile CFR: „Dacă nu plătesc, chemăm Poliția”
CFR Călători le transmite călătorilor care deschid ușile trenurilor în mers că vor fi amendați. Pe de altă parte, trenurile sunt adevărate saune pe caniculă, mai ales că merg și cu viteză redusă și au întârzieri foarte mari.
„Persoanele care aleg să călătorească cu trenul trebuie să aibă în vedere respectarea normelor privind transportul cu acest mijloc de deplasare și să nu pună în pericol siguranța lor sau a altor pasageri. CFR Călători trage un semnal de alarmă asupra pericolului la care se supun pasagerii care deblochează sistemul automat de închidere a ușii în timpul mersului și informează că această practică constituie contravenție și riscă amenzi între 250 și 400 lei conform HG 203/1994 art.2 pc. 16. Astfel de acțiuni se pot solda cu evenimente tragice”, transmite CFR Călători printr-un comunicat de presă.
Citește și: Reduceri de 20% pentru călătoriile cu trenul în mai multe ţări europene: Anunțul CFR Călători

Potrivit sursei citate, contravențiile pot fi aplicate de personalul de tren și/sau de Poliția de Transport Feroviar din prima stație cu oprire a trenului.
„Dacă persoana care a deschis ușa trenului refuză să plătească amenda către personalul de tren, angajatul CFR Călători solicită din stație/telefon ajutorul Poliției de Transport Feroviar. Persoana este coborâtă din tren la prima stație de oprire din parcursul garniturii unde este așteptată de PTF și riscă o contravenție mai mare decât cea pe care ar fi plătit-o în tren”, mai transmit reprezentanții CFR Călători.
CFR: Trenurile au întârziere din cauza vremii
Cele mai multe trenuri din România nu au aer condiționat, astfel că foarte mulți călători deschid ușile vagoanelor pentru a se crea curent.
Mai mult, trenurile circulă și cu întârzieri mari din cauza caniculei.
„CFR Călători informează că în perioada cu fenomene meteo extreme – val de căldură, caniculă și disconfort termic ridicat, care se înregistrează pe majoritatea secțiilor feroviare, trenurile circulă cu restricții de viteză impuse de către administratorul infrastructurii feroviare – compania CFR SA. Aceste restricții generează întârzieri în circulația trenurilor de călători. Temperaturile ridicate, instabilitatea atmosferică, incendiile de vegetație și furtunile afectează transportul feroviar de călători. Clima se schimbă, iar temperatura este mai ridicată decât cea pentru care a fost proiectat materialul rulant din România. Aceasta este o provocare cu care se confruntă atât România, cât și țările care trec prin aceleași schimbări climatice. Trebuie avut în vedere că țările care au, tradițional, o climă mult mai caldă au proiectat materialul rulant pentru a rezista la temperaturi mult mai ridicate”, mai transmite CFR Călători.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Planul ANAF de a colecta mai multe venituri din accizele majorate la băuturi a dat greș. 30 – 40% din consumul de băuturi spirtoase rămâne netaxat
Planul ANAF de a colecta mai multe venituri din accizele majorate la băuturi a dat greș. 30 – 40% din consumul de băuturi spirtoase rămâne netaxat Planul ANAF de a aduce mai mulți bani la buget din accizele mărite pe băuturi spirtoase pare să fi dat greș. Deși taxele au fost crescute de două ori […]
Sindicatele cer majorarea salariului minim și amenință cu PROTESTE în toată țara. Peste 1,7 milioane de angajați riscă să piardă puterea de cumpărare dacă Guvernul îngheață salariul
Sindicatele cer majorarea salariului minim și amenință cu PROTESTE în toată țara Sindicatele cer Guvernului Bolojan să majoreze salariul minim și amenință că vor organiza proteste dacă solicitarea nu va fi respectată. Miercuri, premierul Ilie Bolojan urmează să se întâlnească cu reprezentanții sindicatelor și patronatelor pentru a discuta acest subiect sensibil. Potrivit sindicatelor, peste 1,7 […]
Falimentul Euroins costă România scump. Statul poate fi obligat să plătească sute de milioane de euro
Falimentul Euroins costă România scump. Statul poate fi obligat să plătească sute de milioane de euro România a pierdut prima luptă în procesul internațional inițiat de Eurohold Bulgaria și Euroins Insurance Group (EIG) după falimentul Euroins România. Centrul Internațional pentru Soluționarea Litigiilor privind Investițiile (ICSID) de la Washington a respins cererea Guvernului român de a […]