Călătorii care deschid ușile trenurilor în mers că vor fi sancționați. La cât se ridică amenzile CFR: „Dacă nu plătesc, chemăm Poliția”
Călătorii care deschid ușile trenurilor în mers că vor fi sancționați. La cât se ridică amenzile CFR: „Dacă nu plătesc, chemăm Poliția”
CFR Călători le transmite călătorilor care deschid ușile trenurilor în mers că vor fi amendați. Pe de altă parte, trenurile sunt adevărate saune pe caniculă, mai ales că merg și cu viteză redusă și au întârzieri foarte mari.
„Persoanele care aleg să călătorească cu trenul trebuie să aibă în vedere respectarea normelor privind transportul cu acest mijloc de deplasare și să nu pună în pericol siguranța lor sau a altor pasageri. CFR Călători trage un semnal de alarmă asupra pericolului la care se supun pasagerii care deblochează sistemul automat de închidere a ușii în timpul mersului și informează că această practică constituie contravenție și riscă amenzi între 250 și 400 lei conform HG 203/1994 art.2 pc. 16. Astfel de acțiuni se pot solda cu evenimente tragice”, transmite CFR Călători printr-un comunicat de presă.
Citește și: Reduceri de 20% pentru călătoriile cu trenul în mai multe ţări europene: Anunțul CFR Călători

Potrivit sursei citate, contravențiile pot fi aplicate de personalul de tren și/sau de Poliția de Transport Feroviar din prima stație cu oprire a trenului.
„Dacă persoana care a deschis ușa trenului refuză să plătească amenda către personalul de tren, angajatul CFR Călători solicită din stație/telefon ajutorul Poliției de Transport Feroviar. Persoana este coborâtă din tren la prima stație de oprire din parcursul garniturii unde este așteptată de PTF și riscă o contravenție mai mare decât cea pe care ar fi plătit-o în tren”, mai transmit reprezentanții CFR Călători.
CFR: Trenurile au întârziere din cauza vremii
Cele mai multe trenuri din România nu au aer condiționat, astfel că foarte mulți călători deschid ușile vagoanelor pentru a se crea curent.
Mai mult, trenurile circulă și cu întârzieri mari din cauza caniculei.
„CFR Călători informează că în perioada cu fenomene meteo extreme – val de căldură, caniculă și disconfort termic ridicat, care se înregistrează pe majoritatea secțiilor feroviare, trenurile circulă cu restricții de viteză impuse de către administratorul infrastructurii feroviare – compania CFR SA. Aceste restricții generează întârzieri în circulația trenurilor de călători. Temperaturile ridicate, instabilitatea atmosferică, incendiile de vegetație și furtunile afectează transportul feroviar de călători. Clima se schimbă, iar temperatura este mai ridicată decât cea pentru care a fost proiectat materialul rulant din România. Aceasta este o provocare cu care se confruntă atât România, cât și țările care trec prin aceleași schimbări climatice. Trebuie avut în vedere că țările care au, tradițional, o climă mult mai caldă au proiectat materialul rulant pentru a rezista la temperaturi mult mai ridicate”, mai transmite CFR Călători.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Alertă alimentară europeană ignorată în România: Somon, creveți și fructe de mare contaminate cu Listeria continuă să fie vândute
Alertă alimentară europeană ignorată în România: Somon, creveți și fructe de mare contaminate cu Listeria continuă să fie vândute Pe 14 noiembrie 2025, la nivel european a fost emisă o alertă privind riscul infestării cu Listeria monocytogenes a unor produse alimentare provenite din România, inclusiv somon în diferite rețete, fructe de mare și creveți. Comisia […]
Cutiile de lapte și suc ar putea intra în Sistemul de Garanție Returnare: Ministerul Mediului testează extinderea programului și pentru alte tipuri de ambalaje
Cutiile de lapte și suc ar putea intra în Sistemul de Garanție Returnare: Ministerul Mediului testează extinderea programului și pentru alte tipuri de ambalaje Cutiile de lapte și de suc ar putea intra în Sistemul de Garanție Returnare. Ministerul Mediului intenționează să extindă programul și pentru alte tipuri de ambalaje. Deocamdată este în curs un […]
„Taxă pe poluare” 2026 pentru mașinile foarte vechi. Taxe duble sau triple, în mărimea motorului, dar și de nivelul de poluare
„Taxă pe poluare” 2026 pentru mașinile foarte vechi. Taxe duble sau triple, în mărimea motorului, dar și de nivelul de poluare De la 1 ianuarie 2026, impozitul auto crește semnificativ. Taxarea va ține cont atât de mărimea motorului, cât și de nivelul de poluare. Pentru maşinile vechi, de exemplu, impozitul se poate dubla sau chiar […]