Burse de studiu şi ajutor social și pentru elevii din învăţământul particular autorizat: Proiectul, votat în Senat
În cursul zilei de luni, 24 octombrie, plenul Senatului a adoptat un proiect de lege care vizează acordarea burselor de studiu şi a celor de ajutor social elevilor din învăţământul preuniversitar de stat şi celor din învăţământul particular autorizat/acreditat.
burseProiectul pentru modificarea Legii educaţiei naţionale nr.1 din 5 ianuarie 2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.18 din 10 ianuarie 2011, cu modificările şi completările ulterioare a fost adoptat cu un amendament care prevede că elevii de la cursurile cu frecvenţă din învăţământul preuniversitar de stat şi cei de la cursurile cu frecvenţă din unităţile de învăţământ preuniversitar particular şi confesional acreditate, care sunt şcolarizaţi fără taxe, beneficiază lunar de burse de ajutor social.
„Prin modificarea articolului 82, alin. (1) ne propunem să asigurăm egalitate de şanse pentru toţi elevii din România, indiferent de forma de învăţământ pentru care au optat, elevi care sunt în aceeaşi nevoie socială. Considerăm că tinerii noştri, elevii care sunt parte în procesul educaţiei instituţionalizate, trebuie susţinuţi în aşa fel încât fiecare persoană să poată să-şi atingă potenţialul maxim dat de calităţile şi abilităţile personale. Pe cale de consecinţă, această completare o considerăm imperios necesară”, se arată în expunerea de motive.
În proiect se mai precizează că art. 82 alin. (1), care face parte din corpul Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, prevede că doar elevii din învăţământul preuniversitar de stat beneficiază de aceste burse de studiu şi de burse de ajutor social.
„Au fost excluşi de la acest beneficiu legal şi social toţi elevii care urmează cursurile cu frecvenţă din unităţile şcolare particulare autorizate/acreditate. La momentul respectiv, legiuitorul a considerat că aceşti elevi au resursele materiale necesare, că nu există nevoia socială de a li se aloca venituri sub forma burselor sociale şi burselor de studiu, deoarece s-au înscris în unităţi şcolare particulare unde plătesc taxe către aceste unităţi, deci s-a presupus că au resurse patrimoniale, aşadar nu ar fi justificat să beneficieze de aceste burse care au drept fundament (printre altele) nevoia materială!”, potrivit expunerii de motive.
Iniţiativa legislativă a fost trimisă spre dezbatere şi vot Camerei Deputaţilor, for decizional în acest caz.
Sursa: realitatea.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
HAOS pe piața auto de la suspendarea programului „Rabla”. „Statul își sabotează propria economie”
HAOS pe piața auto în urma suspendării programului „Rabla”. „Statul își sabotează propria economie” Haosul creeat de autorităţi, în urma suspendării programului „Rabla”, afectează nu doar companiile din sectorul auto şi consumatorii, ci şi statul român, care riscă pierderi economice însemnate şi ratarea obiectivelor de sustenabilitate, avertizează Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), într-un […]
Sindicaliștii din Educație amenință că școala nu va începe pe 8 septembrie: „Vom boicota începerea noului an școlar”
Sindicaliștii din Educație amenință că școala nu va începe pe data de 8 septembrie: „Vom boicota începerea noului an școlar” În urma întâlnirii cu premierul Ilie Bolojan, sindicaliştii din Educaţie au anunţat, luni, 11 august 2025, că iau în considerare boicotarea începutului de an şcolar 2025-2026. Școala nu va începe pe 8 septembrie din cauza […]
BACALAUREAT 2025: SUBIECTE și BAREME publicate de Ministerul Educației după proba la Limba și literatura română din sesiunea a doua
BACALAUREAT 2025: SUBIECTE și BAREME publicate de Ministerul Educației după proba la Limba și literatura română Luni, 11 august 2025, la câteva ore după desfășurarea probei scrise la Limba și literatura română a examenului de Bacalaureat, sesiunea a doua, Ministerul Educației a publicat subiectele și baremele. Acestea sunt disponibile AICI. Candidații au avut de răspuns […]