Bilanţul autostrăzilor în perioada ultimelor trei guverne PSD: 50 de kilometri finalizaţi, jumătate recepţionaţi. Licitaţii de patru miliarde de euro, una atribuită
În ultimul an şi jumătate, mai exact în perioada ultimelor trei guverne PSD, au fost finalizaţi peste 50 de kilometri de autostradă, dintre care au fost recepţionaţi doar jumătate, şi au fost pornite patru şantiere noi. De asemenea, au fost lansate licitaţii la Drumuri de peste patru miliarde de euro, dintre care doar una singură a fost atribuită până acum.
Anul trecut, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a recepţionat aproape 24 de kilometri de autostradă. Astfel, în martie 2017 au fost inauguraţi 15 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, construit de italienii de la Salini Impregilo. Tot anul trecut, CNAIR a mai recepţionat şi cei 8,7 kilometri ai tronsonului Gilău – Nădăşelu, construit de Umbrărescu. Acesta urmează să fie deschis circulaţiei abia după ce va fi gata şi Nodul Gilău.
Conform datelor CNAIR, finalizate în proporţie de 100% şi 99% sunt şi loturile 3 şi 4 din autostrada Sebeş – Turda, însă data recepţiei celor 28 de kilometri este incertă, pe fondul discuţiilor dintre constructori şi CNAIR pe tema calităţii lucrărilor.
Finalizarea întregului obiectiv până în 2019 pare greu de crezut. Cele patru loturi au fost contractate în… 2014.
De asemenea, în ultimul an şi jumătate au fost deschise patru şantiere noi:
– Nodul Gilău, construit de italienii de Tirrena Scavi,
– lotul 1 din autostrada Ogra – Câmpia Turzii, construit de nemţii de la Geiger,
– lotul 2 din autostrada Ogra – Câmpia Turzii, construit de italienii de la Astaldi,
– lotul 3 din autostrada Ogra – Câmpia Turzii, atribuit constructorului român Straco.
Potrivit ECONOMICA.NET, evoluţia lucrărilor pe cele 14 şantiere de autostrăzi aflate în lucru în perioada analizată, este următoarea:
Cel mai spectaculos progres este înregistrat de către nemţii de la Geiger pe cei 3,6 kilometri ai lotului 1 din autostrada Ogra – Câmpia Turzii. Ei au realizat 70% din lucrări în mai puţin de un an.
Cel mai lent progres, de doar 10 puncte procentuale, se remarcă pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Acesta se explică prin blocarea lucrărilor pe fondul neînţelegerilor dintre CNAIR şi constructorul spaniol Comsa.
Tot în această perioadă au fost lansate la licitaţii proiecte de peste patru miliarde de euro, printre care secţiuni din Autostrada Sibiu – Piteşti, Autostrada de Centură Bucureşti, Centura Bacău (care cuprinde primii kilometri de autostradă din Moldova), Drumul Expres Craiova – Piteşti şi Podul de la Brăila.
Singura dintre aceste mega-licitaţii care a fost atribuită este cea privind construcţia Podului suspendat de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din istoria post-decembristă. Explicaţia ar fi că pentru construcţia Golden Gate-ului peste Dunăre, estimată la jumătate de miliard de euro, au fost depuse doar două oferte.
Pe de altă parte, restul licitaţiilor trenează din cauza amânării termenelor de evaluare a ofertelor, dar şi din cauza contestaţiilor care curg pe bandă rulantă.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Stresul examenelor și teama de eșec, determină tot mai mulți tineri să apeleze la psiholog
Stresul examenelor și teama de eșec, determină tot mai mulți tineri să apeleze la psiholog Sezonul examenelor aduce un val de stres printre tineri şi cozi tot mai mari la uşile psihologilor. Lipsa somnului, volumul mare de materie și teama de eșec îi afectează şi ajung să se confrunte cu anxietate, epuizare sau chiar atacuri […]
Program de guvernare: Cursuri de la 8 la 17 pentru elevi și dezvoltarea programului „Școală după școală”. Crește și norma didactică pentru profesori
Program de guvernare: Cursuri de la 8 la 17 pentru elevi și dezvoltarea programului „Școală după școală”. Crește și norma didactică pentru profesori Elevii din România ar putea sta 9 ore la școală, adică de la ora 8.00 până la 17.00. Ministerul Educației vrea să implementeze un sistem de tip școala de după școală, în […]
Cum va fi VREMEA în România până în 6 iulie 2025: Cupolă de cădură peste România, cu temperaturi care ajung și la 40 de grade Celsius
Cum va fi VREMEA în România până în 6 iulie 2025: Cupolă de cădură peste România, cu temperaturi care ajung și la 40 de grade Celsius Meteorologii ANM a emis prognoza meteo pentru următoarele două săptămâni, în intervalul 23 iunie – 6 iulie. Specialiştii anunţă vreme călduroasă în majoritatea zonelor ţării, cu disconfort termic în […]