Rămâi conectat

Actualitate

Bacalaureatul și Evaluarea Națională se pot echivala cu MEDIILE obținute, în starea de urgență sau cea de alertă. Proiectul adoptat în Parlament

Ioana Oprean

Publicat

în

Bacalaureatul și Evaluarea Națională se pot echivala cu MEDIILE obținute, în starea de urgență sau cea de alertă. Proiectul adoptat în Parlament

Iniţial termenul de adoptare tacită era stabilit pentru 3 septembrie, însă acesta a fost modificat pentru 3 iulie. Comisia de specialitate a Camerei întocmise un raport de respingere pentru acest proiect.

Camera Deputaţilor a adoptat tacit un proiect de lege care prevede că, prin excepţie, în cazuri justificate reprezentate de declanşarea stării de urgenţă, stării de alertă şi de efectele generate de acestea, Ministerul Educaţiei şi Cercetării poate înlocui probele de la Evaluarea naţională şi Bacalaureat cu echivalarea mediilor.

„Prin excepţie, în cazuri justificate reprezentate de declanşarea stării de urgenţă, stării de alertă, precum şi de consecinţele/efectele generate de acestea asupra sistemului de învăţământ pe termen scurt, mediu şi lung, Ministerul Educaţiei şi Cercetării poate înlocui probele expres stipulate prin echivalarea cu mediile obţinute şi rezultate din promovarea claselor V – VIII pentru fiecare candidat sau cu orice formă care să aibă la bază calculul mediilor rezultate din promovarea claselor V – VIII, pentru fiecare candidat, ori să aibă la bază calculul mediilor obţinute la disciplinele specifice pentru care sunt stabilite probe (…), prin aplicarea unei metodologii elaborate la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetării”, prevede în ceea ce priveşte Evaluarea naţională proiectul iniţiat de deputatul PMP Petru Movilă.

Proiectul care modifică şi completează Legea educaţiei naţionale prevede aceleaşi măsuri şi în cazul examenului de Bacalaureat.

„Prin excepţie, în cazuri justificate reprezentate de declanşarea stării de urgenţă, stării de alertă, precum şi de consecinţele/efectele generate de acestea supra sistemului de învăţământ pe termen scurt, mediu şi lung, Ministerul Educaţiei şi Cercetării poate înlocui probele expres stipulate prin echivalarea cu mediile obţinute şi rezultate din promovarea claselor IX – XII pentru fiecare candidat sau cu orice formă care să aibă la bază calculul mediilor rezultate din promovarea claselor IX – XII, pentru fiecare candidat, ori să aibă la bază calculul mediilor obţinute la disciplinele specifice pentru care sunt stabilite probe (…), prin aplicarea unei metodologii elaborate la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetării”, stipulează iniţiativa legislativă.

Camera Deputaţilor este primul for sesizat cu acest proiect, Senatul având decizia finală, potrivit Agerpres.

Sursa: digi24.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Buget redus pentru Programul Anghel Saligny în 2026. Bolojan propune cofinanțare de 20% din partea primăriilor

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Buget redus pentru Programul Anghel Saligny în 2026. Bolojan propune cofinanțare de 20% din partea primăriilor Premierul Ilie Bolojan a anunțat luni că bugetul alocat Programului „Anghel Saligny” pentru anul 2026 va fi semnificativ redus față de suma prevăzută în 2025. Șeful Executivului a subliniat că această diminuare este determinată de constrângerile bugetare și de […]

Citește mai mult

Actualitate

România riscă o criză economică majoră în lipsa unor soluții de restartare a economiei. Adrian Negrescu: ,,Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani”

Ioana Oprean

Publicat

în

România riscă o criză economică majoră în lipsa unor soluții de restartare a economiei. Adrian Negrescu: ,,Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani” Românii au început să tremure de teama prețurilor din iarna 2025-2026, cu toate că iarna nu și-a intrat încă în drepturi. Analistul economic Adrian Negrescu avertizează că vom […]

Citește mai mult

Actualitate

Ministrul Educației leagă învățământul profesional de analfabetismul funcțional și anunță reforme majore

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Ministrul Educației leagă învățământul profesional de analfabetismul funcțional și anunță reforme majore Ministrul Educației, Daniel David, a atras atenția asupra percepțiilor greșite ale elevilor și părinților despre învățământul profesional și tehnic, subliniind că respingerea acestei filiere poate contribui la analfabetismul funcțional. Într-un comunicat oficial, ministrul a declarat: „Sper ca elevii să caute cu încredere această […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea