Autostrăzile din România, drumuri fără sfârșit. Procedurile de expropriere întoarse la pasul zero din cauza schimbării ministrului. Lucrări întârziate cel puțin două luni și jumătate
Asociația Pro Infrastructura a prezentat circuitul birocratic de 24 de pași care trebuie urmați pentru obținerea avizelor. Problema intervine atunci când un ministru se schimbă și circuitul este reluat de la zero.
Toate procedurile de expropriere lansate de Ministerul Transporturilor au fost întoarse la pasul zero de pe circuitul de avizare interministerial, un circuit care de cele mai multe ori ajunge să aibă 24 de pași birocratici. Motivul: s-a schimbat numele ministrului! Deși exproprierea rămâne aceeași, singura modificare fiind numele ministrului pe una dintre paginile documentației, funcționarii din ministere consideră că singura modalitate de a rezolva situația e să repornească tot procesul de la început.
Estimăm că fiecare proiect de infrastructură afectat va fi intârziat cel puțin două luni și jumătate. Printre proiectele afectate se numără A1 (lotul 4 din Lugoj-Deva), A10 Sebeș-Turda, A3 (loturile dintre Câmpia Turzii și Târgu Mureș), Centura Târgu Jiu. Constructorii vor cere cel mai probabil despăgubiri pentru aceste săptămâni pierdute, așa că până la urmă vom plăti cu toții pentru întârzieri!
În Guvernul României secolului 21, toate aceste proceduri se desfășoară pe hârtie, cu niște funcționari care poartă mape dintr-un minister într-altul. Cerem guvernului să organizeze echipe cu membri din fiecare minister implicat în procesul de pregătire a exproprierilor pentru proiecte de importanță strategică care să stea la aceeași masă și să se ocupe doar de aceste documentații de expropriere! Aceste echipe ar putea reduce procesul de la 3 luni la două săptămâni.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
În 27 decembrie 1784: Horea și Cloșca, doi dintre conducătorii răscoalei țărănești din Transilvania, trădați de un pădurar, au fost prinși și duși în temnița din Alba Iulia
În 27 decembrie 1784: Horea și Cloșca, doi dintre conducătorii răscoalei țărănești din Transilvania, trădați de un pădurar, au fost prinși și duși în temnița din Alba Iulia La data de 27 decembrie 1784, în pădurea Scoruşetului din Munții Gilău, au fost prinși prin trădarea pădurarului Anton Melzer din Abrud, Horea şi Cloşca, conducătorii răscoalei […]
Primăria Cugir, obligată să despăgubească proprietarul unui autoturism avariat de căderea „din senin” a unui arbore. Cetățeanul a cheltuit peste 15.000 de lei pentru reparația mașinii
Primăria Cugir, obligată să despăgubească proprietarul unui autoturism avariat de căderea „din senin” a unui arbore. Cetățeanul a cheltuit peste 15.000 de lei pentru reparația mașinii Proprietarul unui autoturism din Cugir, implicat într-un incident soldat cu avarii importante la mașină a obținut acoperirea daunelor de către primăria orașului. Daniel Dumitru B. a dat în judecată […]
VIDEO | Povestea proiectului „Adoptă o Casă la Roșia Montană”: Construcții istorice vechi de sute de ani, readuse la viață cu ajutorul voluntarilor
Povestea proiectului „Adoptă o Casă la Roșia Montană”: Construcții istorice vechi de sute de ani, readuse la viață cu ajutorul voluntarilor De aproape 20 de ani, la Roșia Montană, un grup de oameni inimoși derulează un program de restaurare a obiectivelor istorice și turistice aflate în diferite stadii de degradare. Proiectul „Adoptă o Casă la […]