Autostrăzi pe hârtie în România: Alte trei proiecte majore au fost aprobate de Senat
Ca de obicei, România construieşte autostrăzi, dar numai pe hârtie. Miercuri, Senatul a adoptat proiectele legislative pentru trei noi obiective de investiţii: Autostrada Braşov-Bacău, Autostrada Nordului şi Autostrada Bucureşti-Braşov.
Deşi comisia pentru transporturi din Senat a întocmit rapoarte de respingere pentru Autostrada Braşov-Bacău şi Autostrada Nordului, Senatul le-a respins, scrie Mediafax. Astfel, Senatul a adoptat propunerea legislativă privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Braşov-Bacău, în unanimitate, cu 74 de voturi „pentru”, termenul de execuţie fiind de cinci ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
De asemenea, Senatul a adoptată de senatori, cu 72 de voturi „pentru” şi o abţinere şi propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiţii „Autostrada Nordului”. „Prezenta lege aprobă execuţia obiectivului de investiţii Autostrada Vama Petea-Satu Mare-Baia Mare-Dej-Bistriţa-Vatra Dornei-Suceava, denumită în continuare Autostrada Nordului”, se arată în proiectul legislativ. Iniţiativa depusă de parlamentarii din toate partidele politice, prevede că termenul de execuţie a obiectivului de investiţii Autostrada Nordului este de patru ani de la data în vigoare a prezentei legi. Senatul a adoptat, miercuri, proiectul legislativ al PMP pentru aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov.
Toate partidele politice au susţinut iniţiativa, în ciuda raportului Comisiei pentru transporturi, care a întocmit un raport de respingere al proiectului de lege. Propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti – Braşov a fost adoptată de senatori cu 81 de voturi „împotrivă” şi două voturi „împotrivă”. Senatorii au respins, de asemenea, raportul de respingere al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură.
Iniţiativa prevede că „în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, la propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul este obligat să înfiinţeze o societate pe acţiuni potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificprile şi completările ulterioare, cu personalitate juridică, de interes strategic naţional, cu obiect de activitate proiectarea şi construirea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov şi denumită Compania Naţională pentru Construirea Autostrăzii Bucureşti-Braşov S.A”.
Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov este de trei ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
Sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
INS: Rata anuală a inflaţiei a crescut în România la 5,5%, în luna mai 2025, comparativ cu luna mai 2024: Unde au fost cele mai mari scumpiri
INS: Rata anuală a inflaţiei a crescut în România la 5,5%, în luna mai 2025, comparativ cu luna mai 2024: Unde au fost cele mai mari scumpiri Rata anuală a inflaţiei în luna mai 2025 comparativ cu luna mai 2024 a fost 5,5%, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS). Rata anuală a inflaţiei în […]
Obiecte banale pe care le transporți cu mașina personală, pot costa scump șoferii: Amenzi, permis suspendat și marfă confiscată
Obiecte banale pe care le transporți cu mașina personală, pot costa scump șoferii: Amenzi, permis suspendat și marfă confiscată Pentru mulți români, transportul mobilei cu mașina personală pare un gest obișnuit, însă puțini cunosc că legea prevede reguli stricte în astfel de situații. Nerespectarea regulilor poate duce la amenzi usturătoare, imobilizarea vehiculului și, în cazuri […]
Alin Tomuș, sociolog: Greutatea formării guvernului nu provine din tehnicalități ci din înțelegerea faptului că acesta va fi unul de sacrificiu
Alin Tomuș, sociolog: Greutatea formării guvernului nu provine din tehnicalități ci din înțelegerea faptului că acesta va fi unul de sacrificiu Sociologul albaiulian Alin Tomuș este de părere că greutatea formării guvernului nu provine din tehnicalități ci din înțelegerea faptului că acesta va fi unul de sacrificiu. Citește și: Intuiție sociologică: Sociologul Alin Tomuș a […]