Autostrăzi pe hârtie în România: Alte trei proiecte majore au fost aprobate de Senat
Ca de obicei, România construieşte autostrăzi, dar numai pe hârtie. Miercuri, Senatul a adoptat proiectele legislative pentru trei noi obiective de investiţii: Autostrada Braşov-Bacău, Autostrada Nordului şi Autostrada Bucureşti-Braşov.
Deşi comisia pentru transporturi din Senat a întocmit rapoarte de respingere pentru Autostrada Braşov-Bacău şi Autostrada Nordului, Senatul le-a respins, scrie Mediafax. Astfel, Senatul a adoptat propunerea legislativă privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Braşov-Bacău, în unanimitate, cu 74 de voturi „pentru”, termenul de
execuţie fiind de cinci ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
De asemenea, Senatul a adoptată de senatori, cu 72 de voturi „pentru” şi o abţinere şi propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiţii „Autostrada Nordului”. „Prezenta lege aprobă execuţia obiectivului de investiţii Autostrada Vama Petea-Satu Mare-Baia Mare-Dej-Bistriţa-Vatra Dornei-Suceava, denumită în continuare Autostrada Nordului”, se arată în proiectul legislativ. Iniţiativa depusă de parlamentarii din toate partidele politice, prevede că termenul de execuţie a obiectivului de investiţii Autostrada Nordului este de patru ani de la data în vigoare a prezentei legi. Senatul a adoptat, miercuri, proiectul legislativ al PMP pentru aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov.
Toate partidele politice au susţinut iniţiativa, în ciuda raportului Comisiei pentru transporturi, care a întocmit un raport de respingere al proiectului de lege. Propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti – Braşov a fost adoptată de senatori cu 81 de voturi „împotrivă” şi două voturi „împotrivă”. Senatorii au respins, de asemenea, raportul de respingere al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură.
Iniţiativa prevede că „în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, la propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul este obligat să înfiinţeze o societate pe acţiuni potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificprile şi completările ulterioare, cu personalitate juridică, de interes strategic naţional, cu obiect de activitate proiectarea şi construirea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov şi denumită Compania Naţională pentru Construirea Autostrăzii Bucureşti-Braşov S.A”.
Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov este de trei ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
Sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Carduri educaționale 2026: Cardurile educaționale pentru elevi, alimentate cu 500 de lei. Până când trebuie să intre banii
Carduri educaționale 2026: Cardurile educaționale pentru elevi, alimentate cu 500 de lei. Până când trebuie să intre banii Dragoș Pâslaru, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a declarat că urmează să fie alimentate cardurile educaționale nou emise, cu suma de 500 de lei, până astăzi, vineri 19 decembrie. În luna ianuarie vor fi emise și încărcate […]
Polițiștii locali vor putea purta BodyCam și alte dispozitive de înregistrare: Vor avea obligația să informeze persoanele vizate că acestea sunt filmate
Polițiștii locali vor putea purta BodyCam și alte dispozitive de înregistrare: Vor avea obligația să informeze persoanele vizate că acestea sunt filmate Polițiștii locali pot folosi mijloace de înregistrare foto – audio – video, prevede un proiect de lege adoptat decizional, miercuri, 16 decembrie 2025, de Camera Deputaților. Legea merge la promulgare. Inițiativa legislativă a […]
Aproape 400 de milioane de euro din Fondul de rezervă bugetară pentru plata serviciilor medicale şi a medicamentelor
Aproape 400 de milioane de euro din Fondul de rezervă bugetară pentru plata serviciilor medicale şi a medicamentelor Casa Naţională Asigurări de Sănătate (CNAS) va putea plăti toate medicamentele, cu şi fără contribuţie personală, şi toate serviciile medicale la zi, în urma suplimentării Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate cu 1,9 miliarde de […]