Rămâi conectat

Actualitate

Autostrada Sibiu – Piteşti, amânată cu încă două luni. Primii constructori ar putea fi desemnați abia la sfârșitul lui septembrie

Ioana Oprean

Publicat

în

Stabilirea câştigătorilor pentru secţiunea 1 Sibiu – Boiţa şi secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti durează mai mult decât au anticipat iniţial autorităţile. Noul termen pentru finalizarea evaluării ofertelor este 29 septembrie, conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Se prelungeşte suspansul în cazul desemnării primilor constructori ai celei mai aşteptate autostrăzi din România. Perioada de evaluare a ofertelor pentru secţiunile 1 şi 5 ale autostrăzii Sibiu – Piteşti a fost extinsă până la finele lunii septembrie.

Selecţia primilor constructori pentru şoseaua de mare viteză ce va lega Ardealul de Muntenia se dovedeşte a fi foarte dură. Din cursă au fost deja eliminaţi unii constructori, precum italienii de la Impresa Pizzarotti, dar şi orădenii de la Trameco. De asemenea, toate contestaţiile depuse până acum au fost respinse.

Chiar dacă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va stabili câştigătorii la finele lunii septembrie, contractele cu aceştia ar putea fi semnate abia după obţinerea acordului de mediu (AM). Iar acest document ar putea fi emis de către autorităţile de la Mediu abia spre finalul anului, conform celor mai recente estimări.

Până la emiterea AM, ar putea fi totuşi soluţionate eventualele contestaţii după stabilirea câştigătorilor.

în ciuda noii amânări, procedurile pentru construcţia celor 45 de kilometri ai secţiunilor 1 şi 5 sunt cele mai avansate.

În ceea ce priveşte secţiunile 2 şi 3, CNAIR a publicat două anunțuri de intenție în aprilie în noul Sistem Electronic de Achiziții Publice (SICAP). Secțiunea 2 (Boița – Cornetu) și secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni) însumează aproape 68 de kilometri de autostradă.

Pe 8 martie 2018, CNAIR a transmis la ANAP documentația pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a autostrăzii Pitești-Sibiu, pentru verificare și validare.  Secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești este cuprinsă între localitățile Tigveni și Curtea de Argeș și are o lungime de aproape 10 km.

Licitaţiile pentru proietarea şi execuţia secţiunilor de mijloc vor fi pornite  însă abia după obţinerea acordului de mediu, document esenţial pentru emiterea autorizaţiei de construire.

Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei), potrivit unui document postat pe site-ul Ministerului Transporturilor.

În iulie 2017, CNAIR a scos la licitaţie secţiunile 1 şi 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti, pentru execuţia cărora a primit în octombrie nouă oferte (secţiunea Sibiu – Boiţa), respectiv opt oferte (secţiunea Curtea de Argeş – Piteşti).

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.

Sursa: economica.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

A început Postul Crăciunului 2025: Când sunt zilele cu dezlegare la pește

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Postul Crăciunului a început pentru credincioșii ortodocși. Când sunt zilele cu dezlegare la pește în această perioadă specială Credincioșii ortodocși intră în perioada Postului Nașterii Domnului, care se întinde de vineri, 14 noiembrie, până în ajunul Crăciunului, pe 24 decembrie. Timp de 41 de zile, oamenii sunt chemați să practice cumpătarea, rugăciunea, faptele bune și […]

Citește mai mult

Actualitate

România cumpără mașini de luptă KF41 Lynx de la Rheinmetall. O parte din producție va fi realizată chiar în țară

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

România cumpără mașini de luptă KF41 Lynx de la Rheinmetall. O parte din producție va fi realizată chiar în țară Guvernul României și compania germană Rheinmetall au ajuns la un acord pentru achiziția de mașini de luptă pentru infanterie (MLI) KF41 Lynx, potrivit surselor Euronews. Economedia anunța încă din luna mai că modelul Lynx era […]

Citește mai mult

Actualitate

Anul școlar 2026-2027: Clase cu maximum 3 elevi cu cerințe educaționale speciale și funcționare cu până la 9 elevi sub limita maximă din lege. PROIECT

Ioana Oprean

Publicat

în

Anul școlar 2026-2027: Clase cu maximum 3 elevi cu cerințe educaționale speciale și funcționare cu până la 9 elevi sub limita maximă din lege Clasele din România, în care sunt înscriși elevi cu cerințe educaționale speciale orientați pentru învățământul de masă, se constituie de regulă cu maximum 3 elevi cu CES/clasă în anul școlar 2026-2027, […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea