Autostrada Sebeș-Turda: Lotul 3 se deschide în noiembrie. Se lucrează la iluminat și indicatoare
Lotul 3 al autostrăzii Sebeș-Turda se deschide în noiembrie. În prezent se lucrează la iluminat și la indicatoare. Potrivit constructorului lucrările vor fi terminate luna viitoare. Chiar dacă va fi gata întreg tronsonul de 12,45 kilometri, se va putea circula doar pe 8,5 kilometri, potrivit Asociaţiei Pro Infrastructură (API).
„În prima jumătate a lunii următoare trimitem notificare către CNAIR pentru efectuarea recepţiei”, a spus pentru ECONOMICA.NET Bogdan Mezei, directorul tehnic al constructorului, Tirrena Scavi sucursala Cluj.
Acesta estimează că recepţia efectivă a lucrărilor va avea loc între 15 şi 20 noiembrie.
Lotul 3 din Autostrada Sebeş – Turda (A10) are o lungime de 12,45 kilometri. Chiar dacă este finalizat în întregime, se va putea circula doar între nodurile rutiere Decea şi Aiud, adică pe circa 8,5 kilometri, explică Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte şi director executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură (API).
Restul lotului va putea fi deschis circulaţiei abia când va fi gata şi lotul 2 din autostrada Sebeş – Turda, între Sântimbru și Aiud, construit de asocierea greco – română Aktor – Euroconstruct Trading ’98.
Lotul 3 al italienilor de la Tirrena Scavi va fi primul din cele patru loturi ale Autostrăzii Sebeş – Turda (A10) care va fi inaugurat. Urmează lotul 4, construit de austricii de la Porr.
Contractul pentru construirea lotului 3 din Autostrada Sebeş – Turda a fost semnat în aprilie 2014 cu Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA, pentru suma de 420,5 milioane de lei (circa 80% din estimarea inițială a CNAIR de 532 milioane de lei).
Lotul 3 din Autostrada Sebeş – Turda nu este prima şosea de mare viteză construită în România de către italienii de la Tirrrena Scavi. Ei au mai finalizat în decembrie 2013 lotul 1 al autostrăzii Lugoj – Deva (27,47 de kilometri – inclusiv conexiunea dintre A1 şi Centura Lugoj) după lucrări de doi ani şi jumătate.
De asemenea, în decembrie 2015, Tirrena Scavi a finalizat şi lotul 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj (25,62 kilometri), cu şapte luni mai devreme faţă de termenul contractual.
Tirrena Scavi a mai lucrat şi pe Autostrada Bucureşti – Ploieşti, secţiunea dintre Centura Bucureşti până la Moara Vlăsiei, în cadrul asocierii conduse de Impressa Pizzarotti.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
CFR SA și CFR Călători au ajuns la un acord, după ce zeci de trenuri, unele care tranzitează și județul Alba, au fost suspendate. De când se reia circulația
CFR SA și CFR Călători au ajuns la un acord, după ce zeci de trenuri, unele care tranzitează și județul Alba, au fost suspendate. De când urmează să se reia circulația ,,CFR SA” și CFR Călători au anunțat că cele aproximativ 40 de trenuri care au fost suspendate din cauza neachitării la termen a sumelor […]
Un elev lovit de o profesoară cu pumnul în timpul orelor ar urma să primească despăgubiri. Ce a decis instanța
Un elev lovit de o profesoară cu pumnul în timpul orelor ar urma să primească despăgubiri peste 3.000 de lei După ce l-ar fi lovit în timpul unei ore de curs, o profesoară de biologie, din județul Iași, a fost obligată de instanță să plătească despăgubiri morale elevului agresat. O sumă de 3.600 de lei […]
Pentru a trece peste iarnă, România apelează la resurse tradiționale: „Trebuie să folosim toate resursele” – prețul energiei, cel mai ridicat din UE raportat la venituri
Pentru a trece peste iarnă, România apelează la resurse tradiționale: „Trebuie să folosim toate resursele” Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, avertizează luni, 21 octombrie 2025, că România trebuie să folosească toate resursele disponibile pentru a evita problemele din această iarnă. Potrivit ministrului, este „imperios necesar să avem aceste centrale pe cărbune”, pentru a putea trece cu […]