Autostrada Sebeș-Turda: Lotul 3 se deschide în noiembrie. Se lucrează la iluminat și indicatoare
Lotul 3 al autostrăzii Sebeș-Turda se deschide în noiembrie. În prezent se lucrează la iluminat și la indicatoare. Potrivit constructorului lucrările vor fi terminate luna viitoare. Chiar dacă va fi gata întreg tronsonul de 12,45 kilometri, se va putea circula doar pe 8,5 kilometri, potrivit Asociaţiei Pro Infrastructură (API).
„În prima jumătate a lunii următoare trimitem notificare către CNAIR pentru efectuarea recepţiei”, a spus pentru ECONOMICA.NET Bogdan Mezei, directorul tehnic al constructorului, Tirrena Scavi sucursala Cluj.
Acesta estimează că recepţia efectivă a lucrărilor va avea loc între 15 şi 20 noiembrie.
Lotul 3 din Autostrada Sebeş – Turda (A10) are o lungime de 12,45 kilometri. Chiar dacă este finalizat în întregime, se va putea circula doar între nodurile rutiere Decea şi Aiud, adică pe circa 8,5 kilometri, explică Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte şi director executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură (API).
Restul lotului va putea fi deschis circulaţiei abia când va fi gata şi lotul 2 din autostrada Sebeş – Turda, între Sântimbru și Aiud, construit de asocierea greco – română Aktor – Euroconstruct Trading ’98.
Lotul 3 al italienilor de la Tirrena Scavi va fi primul din cele patru loturi ale Autostrăzii Sebeş – Turda (A10) care va fi inaugurat. Urmează lotul 4, construit de austricii de la Porr.
Contractul pentru construirea lotului 3 din Autostrada Sebeş – Turda a fost semnat în aprilie 2014 cu Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA, pentru suma de 420,5 milioane de lei (circa 80% din estimarea inițială a CNAIR de 532 milioane de lei).
Lotul 3 din Autostrada Sebeş – Turda nu este prima şosea de mare viteză construită în România de către italienii de la Tirrrena Scavi. Ei au mai finalizat în decembrie 2013 lotul 1 al autostrăzii Lugoj – Deva (27,47 de kilometri – inclusiv conexiunea dintre A1 şi Centura Lugoj) după lucrări de doi ani şi jumătate.
De asemenea, în decembrie 2015, Tirrena Scavi a finalizat şi lotul 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj (25,62 kilometri), cu şapte luni mai devreme faţă de termenul contractual.
Tirrena Scavi a mai lucrat şi pe Autostrada Bucureşti – Ploieşti, secţiunea dintre Centura Bucureşti până la Moara Vlăsiei, în cadrul asocierii conduse de Impressa Pizzarotti.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
1 august 2025 | Creșterea TVA scumpește coșul de cumpărături al românilor. Cu cât vor crește prețurile
1 august 2025 | Creșterea TVA scumpește coșul de cumpărături al românilor. Cu cât vor crește prețurile Alimentele, energia, medicamentele, locuințele, utilitățile și carburanții vor fi mai scumpe odată cu creșterea TVA de la 1 august. Prin creșterea TVA-ului de la 9% la 11%, un coș de cumpărături de 100 de lei se va scumpi […]
PENSII 2025 | Pensionarii afectați de taxarea pensiilor mai mari de 3.000 de lei fac apel la Ilie Bolojan: „Este lipsă de respect și protecție față de seniorii țării”
PENSII 2025 | Pensionarii afectați de taxarea pensiilor mai mari de 3.000 de lei fac apel la Ilie Bolojan: „Este lipsă de respect și protecție față de seniorii țării” Circa 2 milioane de pensionari vor avea de suferit, începând cu 1 septembrie 2025, ca urmare a măsurilor de austeritate aplicate de actualul Guvern. Federația Națională […]
Sâmbătă, 26 iulie: Ziua cea mai caniculară de până acum. 42°C la umbră în sudul României. Ce urmează valului de caniculă
Sâmbătă, 26 iulie: Ziua cea mai caniculară de până acum. 42°C la umbră în sudul României. Ce urmează valului de caniculă Specialiștii de la Administrația Națională de Meteorologie avertizează că finalul lunii iulie vine cu fenomene meteo extreme în România. Sâmbătă, 26 iulie 2025, va fi cea mai fierbinte zi a verii de până acum, […]