Autostrada Sebeș-Turda: Lotul 3 se deschide în noiembrie. Se lucrează la iluminat și indicatoare
Lotul 3 al autostrăzii Sebeș-Turda se deschide în noiembrie. În prezent se lucrează la iluminat și la indicatoare. Potrivit constructorului lucrările vor fi terminate luna viitoare. Chiar dacă va fi gata întreg tronsonul de 12,45 kilometri, se va putea circula doar pe 8,5 kilometri, potrivit Asociaţiei Pro Infrastructură (API).
„În prima jumătate a lunii următoare trimitem notificare către CNAIR pentru efectuarea recepţiei”, a spus pentru ECONOMICA.NET Bogdan Mezei, directorul tehnic al constructorului, Tirrena Scavi sucursala Cluj.
Acesta estimează că recepţia efectivă a lucrărilor va avea loc între 15 şi 20 noiembrie.
Lotul 3 din Autostrada Sebeş – Turda (A10) are o lungime de 12,45 kilometri. Chiar dacă este finalizat în întregime, se va putea circula doar între nodurile rutiere Decea şi Aiud, adică pe circa 8,5 kilometri, explică Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte şi director executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură (API).
Restul lotului va putea fi deschis circulaţiei abia când va fi gata şi lotul 2 din autostrada Sebeş – Turda, între Sântimbru și Aiud, construit de asocierea greco – română Aktor – Euroconstruct Trading ’98.
Lotul 3 al italienilor de la Tirrena Scavi va fi primul din cele patru loturi ale Autostrăzii Sebeş – Turda (A10) care va fi inaugurat. Urmează lotul 4, construit de austricii de la Porr.
Contractul pentru construirea lotului 3 din Autostrada Sebeş – Turda a fost semnat în aprilie 2014 cu Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA, pentru suma de 420,5 milioane de lei (circa 80% din estimarea inițială a CNAIR de 532 milioane de lei).
Lotul 3 din Autostrada Sebeş – Turda nu este prima şosea de mare viteză construită în România de către italienii de la Tirrrena Scavi. Ei au mai finalizat în decembrie 2013 lotul 1 al autostrăzii Lugoj – Deva (27,47 de kilometri – inclusiv conexiunea dintre A1 şi Centura Lugoj) după lucrări de doi ani şi jumătate.
De asemenea, în decembrie 2015, Tirrena Scavi a finalizat şi lotul 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj (25,62 kilometri), cu şapte luni mai devreme faţă de termenul contractual.
Tirrena Scavi a mai lucrat şi pe Autostrada Bucureşti – Ploieşti, secţiunea dintre Centura Bucureşti până la Moara Vlăsiei, în cadrul asocierii conduse de Impressa Pizzarotti.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Produsele „minune” promovate pe TikTok, un real pericol pentru sănătate. Avertismentul medicilor
Produsele „minune” promovate pe TikTok, un real pericol pentru sănătate. Avertismentul medicilor Moda suplimentelor de tot felul și a cremelor-minune disponibile până nu demult cu un simplu apel telefonic, iar astăzi la un click distanță, nu doar că nu a trecut, ci în fiecare zi se extinde masa celor care pot să cadă în plasa […]
Amendă pentru românii care îşi lasă câinii liberi: Ce obligații au proprietarii patrupedelor și cum pot fi reclamați de vecini
Amendă pentru românii care îşi lasă câinii liberi: Ce obligații au proprietarii patrupedelor și cum pot fi reclamați de vecini Deținerea unui câine implică responsabilități clare pentru proprietari, iar nerespectarea regulilor poate duce la amenzi consistente, între 500 și 1.500 de lei. Lăsarea animalelor nesupravegheate sau producerea de zgomote deranjante, mai ales pe timp de […]
Foști directori de la RMGC, executați silit pentru un credit de 12 milioane de lei luat pe o firmă ce a ajuns în insolvență. Credit luat de Total Business Land SRL de la CEC Bank și garantat de o altă bancă de stat
Foști directori de la RMGC, executați silit pentru un credit de 12 milioane de lei luat pe o firmă ce a ajuns în insolvență. Credit luat de Total Business Land SRL de la CEC Bank și garantat de o altă bancă de stat Mai multe persoane implicate în societatea Roșia Montană Gold Corporation, titulara proiectului […]