Rămâi conectat

Politică Administrație

Autostrada Sebeș-Turda: Decalaje enorme între loturi. Potențialii investitori așteaptă finalizarea lucrărilor

Ziarul Unirea

Publicat

în

Lucrările la A10, autostrada care va face legatura dintre Autostrada A1 si Autostrada A3 pe traseul Sebeș – Turda, înregistrează decalaje enorme între loturi, iar decizia investitorilor interesați de zone precum Aiud, Ocna-Mureș este condiționată de finalizarea tronsonului.

autostrada-sebes-turda16Termenul inițial de finalizare a investiției, iunie 2016, este irealizabil în condițiile în care la acest moment stadiul lucrărilor pe loturile 1 și 2 sunt de circa 5%, iar pe loturile 3 și 4 de 57% și respectiv peste 60 la sută.

 

Întârzierile și declalajele s-au datorat în primă fază procedurilor de atribuire la licitații, respectiv de soluționare a contestațiilor, iar ulterior, situația persistând și acum, lipsei autorizațiilor și avizelor de mediu necesare pentru demararea lucrărilor. Instituțiile statului nu au reușit practic să își coreleze acțiunile în așa fel încât luni de zile propice pentru lucru să nu fie pierdute din cauza birocrației, legislației deficitare și, așa cum ne-am obișnuit, a incompetenței.

 

Investitor interesat de Aiud, care însă așteaptă finalizarea autostrăzii

Primarul Aiudului, Horațiu Josan, a declarat marți într-o conferință de presă că potențialii investitori în zona pe care o administrează așteaptă ca lucrările la autostradă să fie finalizate pentru a putea lua o decizie în acest sens.

 

Edilul și-a exprimat nemulțumirea față de autoritățile centrale care în loc să susțină bunul mers al lucrărilor pe A10, parcă le descurajează. Dincolo de greutatea inexplicabilă cu care sunt eliberate autorizațiile și avizele de mediu necesare, în special în cazul loturilor 1 și 2, Guvernul îi ia banii înapoi constructorului de pe lotul 3. Este vorba despre cei 15% avans, pe care CNADNR i-a plătit la început conform contractului și pe care acum cere înapoi, pentru că din cauza întârzierilor, A10 va intra și pe finanțarea Exercițiului financiar 2014-20120, iar astfel toate sumele trebuie rebugetate.

În aceste condiții, constructorul italian al lotului 3, care a construit pe credit aproape 60% din lucrarea de 12,5 km în valoare de circa 100 de milioane de euro, a lăsat lucrul mai moale până când va avea o perspectivă mai clară asupra banilor ce ăi are de recuperat de la bugetul de stat.

 

Edilul a spus că administrația locală continuă pregătirile pentru a putea oferi condiții investitorilor, urmând ca în perioada următoare cele două “platforme de afaceri” amenajate la Aiud să aibă toate utilitățile, să fie complet funcționale.

 

Potrivit lui Josan, administrația locală se află în tratative cu un investitor austriac, o firmă de transporturi speciale prezentă deja pe piața din România, care vrea să își deschidă un punct de lucru la Aiud. Din păcate, orice decizie a austriecilor este blocată atâta timp cât nu este finalizată autostrada. (B.P)

 

Tronsonul Sebes-Turda este impartit in patru loturi:

 

   Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostrada in Sebes pana la Paraul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fara TVA

   Lot 2 – 24,3 km de la Paraul Iovului pana la intrarea in Aiud; constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fara TVA.

   Lot 3 – 12,5 km de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fara TVA

   Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea pana in Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fara TVA


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament

Ziarul Unirea

Publicat

în

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament Florin Roman va ocupa în perioada următoare funcția de președinte a Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă. Citește și: Cum şi-au împărţit […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea