Autostrada Lugoj-Deva: Constructorul lotului 3 susţine că CNAIR le datorează 100 de milioane de lei. Compania Comsa se va adresa Comisiei Europene
Autostrada Lugoj-Deva: Constructorul lotului 3 susţine că CNAIR le ne datorează 100 de milioane de lei. Compania Comsa se va adresa Comisiei Europene
Unul dintre constructorii ameninţaţi săptămâna trecută de ministrul Răzvan Cuc cu rezilierea contractului dă asigurări că lotul 3 este complet realizat şi pregătit pentru recepţie, fără a pune participanţii la trafic în pericol, aşa cum s-a întâmplat cu lotul 4 al autostrăzii.
Compania Comsa, unul dintre constructorii asociaţi pentru efectuarea lucrărilor tronsonului 3, susţine că CNAIR nu a plătit întreaga factură, având o restanţă de aproape 100 de milioane de lei, motiv pentru care se va adresa Comisiei Europene.
Redăm integral comunicatul:
„Împotriva acuzaţiilor Companiei Nationale de Administrare a Insfrastructurii Rutiere, S.A (CNAIR), Asocierea responsabilă de proiectarea şi construcţia autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3 formată din S.C. TELOXIM CON S.R.L., COMSA, S.A., ALDESA CONSTRUCCIONES S.A. şi S.C. ARCADIS EUROMETUDES, S.A. afirmă categoric că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este perfect corespunzător, respectă standardele tehnice şi de calitate ale unei autostrăzi europene şi este 100% pregătit pentru desfăşurarea traficului fără niciun pericol pentru utilizatori.
În opinia Asocierii nu există motive tehnice pentru ca CNAIR să nu efectueze recepţia proiectului. Asocierea a finalizat toate lucrările şi confirmă că nu exista impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru punerea sa în funcţiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii şi se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamna că nu împiedică recepţia lucrării.
De asemenea, Asocierea consideră o imprudenţă modul de a acţiona al CNAIR din data de 13 august şi anume, de a deschide în mod unilateral traficul la Nodul Ilia, în acest caz chiar existând posibilitatea unui risc pentru circulaţia utilizatorilor. Asocierea nu îşi asuma nicio responsabilitate cu privire la această situaţie având în vedere că s-a realizat recepţia fără o coordonare corespunzătoare între Părţi.
Asocierea doreşte să sublinieze că a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrărilor, luând în considerare nu doar lipsa plăţii lucrărilor efectuate (şi certificate pentru plată), ci şi nerespectarea de către CNAIR a deciziilor DAB (CAD) (Dispute Adjudication Board/Comisia de Adjudecare a Disputelor), derivate din pretenţiile Asocierii de la începerea lucrărilor, care sunt obligatorii; şi nu se pretează la un Proiect de asemenea anvergura şi care de altfel este finanţat cu fonduri europene.
Sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
„De la mesaje urgente și oferte «prea bune ca să fie adevărate» până la conturi false: Atacatorii folosesc orice pretext”. Avertismentul DNSC în perioada sărbătorilor
„De la mesaje urgente și oferte «prea bune ca să fie adevărate» până la conturi false: Atacatorii folosesc orice pretext”. Avertismentul DNSC în perioada sărbătorilor Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează că, în mediul online, sunt folosite tot mai frecvent mesaje urgente, oferte „prea bune ca să fie adevărate” și conturi false pentru a […]
Vreme de Crăciun și Revelion 2025: Se anunță temperaturi peste medie. De când se răcește vremea
Vreme de Crăciun și Revelion 2025: Se anunță temperaturi peste medie. De când se răcește vremea? Vremea de Crăciun se anunță cu temperaturi mai ridicate decât nivelul obișnuit pentru această perioadă. Dar, începând de luna viitoare, temperaturile vor scădea considerabil. Vremea de Crăciun 2025 va fi neobișnuit de caldă în toată țara, cu temperaturi mult […]
În ce situații primesc șoferii amenzi pentru muzica dată tare, evacuări sport sau claxonat agresiv
În ce situații primesc șoferii amenzi pentru muzica dată tare, evacuări sport sau claxonat agresiv Atunci când zgomotul sau muzica produsă de mașini tulbură liniștea publică, poliția trebuie să intervină și să reglementeze sau să liniștească acest fenomen. Codul Rutier și regulamentele locale consideră zgomotul produs de autovehicule o formă de poluare. În mai multe […]
