Autostrada Lugoj-Deva: Constructorul lotului 3 susţine că CNAIR le datorează 100 de milioane de lei. Compania Comsa se va adresa Comisiei Europene
Autostrada Lugoj-Deva: Constructorul lotului 3 susţine că CNAIR le ne datorează 100 de milioane de lei. Compania Comsa se va adresa Comisiei Europene
Unul dintre constructorii ameninţaţi săptămâna trecută de ministrul Răzvan Cuc cu rezilierea contractului dă asigurări că lotul 3 este complet realizat şi pregătit pentru recepţie, fără a pune participanţii la trafic în pericol, aşa cum s-a întâmplat cu lotul 4 al autostrăzii.
Compania Comsa, unul dintre constructorii asociaţi pentru efectuarea lucrărilor tronsonului 3, susţine că CNAIR nu a plătit întreaga factură, având o restanţă de aproape 100 de milioane de lei, motiv pentru care se va adresa Comisiei Europene.
Redăm integral comunicatul:
„Împotriva acuzaţiilor Companiei Nationale de Administrare a Insfrastructurii Rutiere, S.A (CNAIR), Asocierea responsabilă de proiectarea şi construcţia autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3 formată din S.C. TELOXIM CON S.R.L., COMSA, S.A., ALDESA CONSTRUCCIONES S.A. şi S.C. ARCADIS EUROMETUDES, S.A. afirmă categoric că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este perfect corespunzător, respectă standardele tehnice şi de calitate ale unei autostrăzi europene şi este 100% pregătit pentru desfăşurarea traficului fără niciun pericol pentru utilizatori.
În opinia Asocierii nu există motive tehnice pentru ca CNAIR să nu efectueze recepţia proiectului. Asocierea a finalizat toate lucrările şi confirmă că nu exista impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru punerea sa în funcţiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii şi se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamna că nu împiedică recepţia lucrării.
De asemenea, Asocierea consideră o imprudenţă modul de a acţiona al CNAIR din data de 13 august şi anume, de a deschide în mod unilateral traficul la Nodul Ilia, în acest caz chiar existând posibilitatea unui risc pentru circulaţia utilizatorilor. Asocierea nu îşi asuma nicio responsabilitate cu privire la această situaţie având în vedere că s-a realizat recepţia fără o coordonare corespunzătoare între Părţi.
Asocierea doreşte să sublinieze că a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrărilor, luând în considerare nu doar lipsa plăţii lucrărilor efectuate (şi certificate pentru plată), ci şi nerespectarea de către CNAIR a deciziilor DAB (CAD) (Dispute Adjudication Board/Comisia de Adjudecare a Disputelor), derivate din pretenţiile Asocierii de la începerea lucrărilor, care sunt obligatorii; şi nu se pretează la un Proiect de asemenea anvergura şi care de altfel este finanţat cu fonduri europene.
Sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
OFICIAL: Din anul școlar 2025-2026, profesorii de gimnaziu și liceu vor dedica un sfert din ore pentru activități speciale de consolidare și sprijin pentru elevi
Din anul școlar 2025-2026, profesorii vor dedica un sfert din ore activităților de consolidare și aplicare practică Din anul școlar 2025-2026, profesorii de gimnaziu și liceu vor dedica 25% din numărul total de ore unor activități speciale, gândite să îi ajute pe elevi să recupereze, să aprofundeze materia și să înțeleagă cum pot folosi ce […]
PENSII 2025 | Certificatul de viață, obligatoriu pentru pensionarii români până pe 30 septembrie. Cum se obține, cine îl semnează și ce se întâmplă dacă nu este trimis la timp
Certificatul de viață, obligatoriu pentru pensionarii români până pe 30 septembrie 2025. Cum se obține, cine îl semnează și ce se întâmplă dacă nu este trimis la timp Românii stabiliți în străinătate și primesc pensii din România au obligații suplimentare față de cei care locuiesc în țară. Una dintre cele mai importante este transmiterea așa-numitului […]
ANAF folosește pentru prima dată inteligența artificială pentru a detecta fraudele fiscale ale românilor. Cum funcționează digitalizarea fiscului cu tehnologie americană
ANAF folosește pentru prima dată inteligența artificială pentru a detecta fraudele fiscale ale românilor. Cum funcționează digitalizarea fiscului cu tehnologie americană ANAF intră într-o nouă etapă de modernizare, iar accentul se pune pe tehnologie și pe o relație mai simplă cu contribuabilii. Ministrul Finanțelor spune că deja se folosește un soft american bazat pe inteligență […]