Autostrada Lugoj-Deva: Constructorul lotului 3 susţine că CNAIR le datorează 100 de milioane de lei. Compania Comsa se va adresa Comisiei Europene
Autostrada Lugoj-Deva: Constructorul lotului 3 susţine că CNAIR le ne datorează 100 de milioane de lei. Compania Comsa se va adresa Comisiei Europene
Unul dintre constructorii ameninţaţi săptămâna trecută de ministrul Răzvan Cuc cu rezilierea contractului dă asigurări că lotul 3 este complet realizat şi pregătit pentru recepţie, fără a pune participanţii la trafic în pericol, aşa cum s-a întâmplat cu lotul 4 al autostrăzii.
Compania Comsa, unul dintre constructorii asociaţi pentru efectuarea lucrărilor tronsonului 3, susţine că CNAIR nu a plătit întreaga factură, având o restanţă de aproape 100 de milioane de lei, motiv pentru care se va adresa Comisiei Europene.
Redăm integral comunicatul:
„Împotriva acuzaţiilor Companiei Nationale de Administrare a Insfrastructurii Rutiere, S.A (CNAIR), Asocierea responsabilă de proiectarea şi construcţia autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3 formată din S.C. TELOXIM CON S.R.L., COMSA, S.A., ALDESA CONSTRUCCIONES S.A. şi S.C. ARCADIS EUROMETUDES, S.A. afirmă categoric că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este perfect corespunzător, respectă standardele tehnice şi de calitate ale unei autostrăzi europene şi este 100% pregătit pentru desfăşurarea traficului fără niciun pericol pentru utilizatori.
În opinia Asocierii nu există motive tehnice pentru ca CNAIR să nu efectueze recepţia proiectului. Asocierea a finalizat toate lucrările şi confirmă că nu exista impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru punerea sa în funcţiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii şi se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamna că nu împiedică recepţia lucrării.
De asemenea, Asocierea consideră o imprudenţă modul de a acţiona al CNAIR din data de 13 august şi anume, de a deschide în mod unilateral traficul la Nodul Ilia, în acest caz chiar existând posibilitatea unui risc pentru circulaţia utilizatorilor. Asocierea nu îşi asuma nicio responsabilitate cu privire la această situaţie având în vedere că s-a realizat recepţia fără o coordonare corespunzătoare între Părţi.
Asocierea doreşte să sublinieze că a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrărilor, luând în considerare nu doar lipsa plăţii lucrărilor efectuate (şi certificate pentru plată), ci şi nerespectarea de către CNAIR a deciziilor DAB (CAD) (Dispute Adjudication Board/Comisia de Adjudecare a Disputelor), derivate din pretenţiile Asocierii de la începerea lucrărilor, care sunt obligatorii; şi nu se pretează la un Proiect de asemenea anvergura şi care de altfel este finanţat cu fonduri europene.
Sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Șeful Dacia avertizează: Costurile din România pun în pericol producția. Marocul devine o alternativă
Șeful Dacia avertizează: Taxele și costurile din România împing producția spre Maroc România riscă să piardă investiții importante în industria auto, avertizează Mihai Bordeanu, directorul general al Dacia România. El susține că fiscalitatea ridicată și costurile de producție crescute determină compania să analizeze extinderea producției în Maroc, o țară tot mai competitivă pentru investițiile auto, […]
Acord în coaliție pentru reforma administrației: Reducerea posturilor va afecta în jur de 13.000 de funcționari
Acord în coaliție pentru reforma administrației: Reducerea posturilor va afecta în jur de 13.000 de funcționari Coaliția de guvernare a ajuns, marți, la un acord privind reforma administrației. La nivelul administrației locale, se preconizează o reducere de aproximativ 13.000 de posturi, în timp ce la nivel central scăderea va fi de circa 10%, măsură care […]
Diplome false folosite pentru angajări și promovări la ANAF și Ministerul Finanțelor. Zeci de funcționari au rămas în funcții chiar și după anularea actelor
Diplome false folosite pentru angajări și promovări la ANAF și Ministerul Finanțelor. Unele acte au fost anulate, dar fără consecințe imediate Cincizeci de angajați ai Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și ai Ministerului Finanțelor ar fi fost angajați sau promovați pe baza unor diplome false, obținute de la două universități-fantomă. Deși unele dintre aceste […]
