Rămâi conectat

Politică Administrație

Autostrada demolată, dintre Cunța și Săliște, ar trebui să fie gata în 30 septembrie. Se va lucra în schimburi și în weekend

Ziarul Unirea

Publicat

în

autostrada-demolata copyCompania Naţională de Drumuri nu renunţă la termenul pentru redeschiderea autostrăzii demolate, deşi în prezent lucrează doar 12 oameni la repararea şoselei. Ca să termine la timp, CNADNR vrea să-i pună pe angajaţi să lucreze în schimburi, inclusiv în weekend. Tronsonul Cunţa-Sălişte ar urma să fie redeschis pe 30 septembrie, la un an de când a crăpat din cauza infiltraţiilor de apă.

La repararea celor 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte, parte a autostrăzii Orăştie-Sibiu, se va lucra în schimburi. Treaba angajaţilor CNADNR este să reconstruiască cei 225 de metri care au fost demolaţi în septembrie anul trecut, după ce a fost descoperită apă la 8 metri sub asfalt.

„Sunt în jur de 12 oameni care fac trasare. Deja s-a început excavarea în zonă. Or să fie două schimburi. Ne-am propus să lucrăm sâmbătă şi duminică,” spune Cătălin Homor, directorul general al CNADNR.

Compania de Drumuri a aprobat săptămâna trecută proiectul pentru reconstruirea părţii demolate. Potrivit acestuia, în zonă va fi construit un sistem amplu de drenare a apei şi abia peste acesta se va reface autostrada. Sistemul de drenaj se va întinde pe mai mult de 800 de metri, pe două niveluri.

Citiți și CNADNR a avizat soluția de reparare a tronsonului demolat de pe Autostrada Orăștie-Sibiu. Se vor realiza peste 800 de metri de ”tranșei drenante”

Într-un document intern al CNADNR, obţinut de Digi24, scrie că pentru realizarea sistemului de drenaj ar fi nevoie de cumpărarea de teren suplimentar în zonă. Lucru de care şeful de la Drumuri nici nu vrea să audă.

„Extensia unuia dintre drenuri să spunem că trece de culoarul expropriat, dar sunt lucrări subterane la o adâncime de peste 4 metri, deci nu influenţează în niciun fel destinaţia terenului respectiv,” explică Cătălin Homor.

De asemenea, în acelaşi document scrie negru pe alb că lucrările de reparaţii vizează doar bucata demolată. Şeful Companiei asigură că vor fi rezolvate şi alte probleme şi că alunecările de teren sau degradările de la viaductul de la Aciliu nu pun în pericol siguranţa traficului.

Imediat după ce tronsonul a fost închis în toamna anului trecut, pe ruta alternativă folosită de şoferi au avut loc numeroase accidente. De asemenea, de ceva vreme traficul în zona nodului rutier de la Cunța este infernal.

Citiți și

„Drumul naţional, paralel cu acest segment de autostradă nu este nici pe departe la standarde europene în primul rând pentru nivelul de trafic pe care îl duce. Sunt foarte multe pante, sunt foarte multe curbe, sunt zone foarte periculoase, în cea mai mare parte nu există niciun fel de parapet lateral,” spune Ionuţ Ciurea, Asociaţia Pro Infrastructura.

Bucata de 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte a costat peste 600 milioane de lei, fără TVA.

sursa:digi24.ro

 


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament

Ziarul Unirea

Publicat

în

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament Florin Roman va ocupa în perioada următoare funcția de președinte a Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă. Citește și: Cum şi-au împărţit […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea