Rămâi conectat

Actualitate

Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer

Ioana Oprean

Publicat

în

Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer

Într-un comunicat de presă, Asociația Pro Infrastructura afirmă că ”tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer. Autostrada A1 Sibiu-Pitești, probabil cea mai importantă autostradă din România este încă foarte departe de a fi realizată:

”La 11 ani de la finalizarea primului studiu de fezabilitate al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer.

Aceste sectoare foarte dificile au fost analizate insuficient în 2008, fapt atestat în 2013 de către experții JASPERS/Halcrow angajați de Comisia Europeană, așa cum v-am povestit de multe ori (vezi comunicat din 04.10.2017: http://bit.ly/2J8M6I7).

Spre exemplu, la tunelul Poiana (lung de 1,7 km, cel mai mare de pe traseu) au fost făcute doar două foraje geotehnice în capete. Experții europeni au recomandat întocmirea unui studiu geotehnic profesionist care să ofere o radiografie mult mai detaliată a zonelor de munte străbătute de tuneluri și viaducte complexe.

Abia în 2014, pe bani puțini, CNAIR a lansat licitația pentru actualizarea studiului de fezabilitate, contractul fiind semnat în 2015. Previzibil, s-a derulat anevoios și a fost reziliat în august 2017, documentația completă fiind predată doar pe secțiunile 1 și 5 (adică 43 km din totalul de 123 km), cele mai ușoare (capetele dinspre Sibiu, respectiv Pitești).

Ulterior, printr-un contract atribuit direct, CNAIR a mai făcut un singur foraj în tunelul Poiana (din cele 7-8 cât recomandau specialiștii internaționali în 2013).

Au mai trecut doi ani până când cei din Compania de Drumuri și-au adus aminte de loturile grele de munte și au licitat studiile geotehnice necesare abia în 15.03.2019. Dar cu bună știință au estimat o sumă mult prea mică și nimeni nu a depus vreo ofertă, așa că procedura s-a anulat în 29.05.2019! De atunci, mai adunăm încă 4 luni în care CNAIR a hibernat…

Probabil că noi cerem prea mult responsabililor CNAIR care ne pot oferi doar câte o licitație anulată la fiecare doi ani.”

sursa: pagina de facebook Asociația Pro Infrastructură


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Simulare Evaluare Națională 2026: Când vor susține elevii de clasa a VIII-a problele scrise la română și matematică

Bogdan Ilea

Publicat

în

Simulare Evaluare Națională 2026: Când vor susține elevii de clasa a VIII-a problele scrise la română și matematică Simularea Evaluării Naționale 2026 are rolul de a recrea condițiile examenului propriu-zis și de a le oferi elevilor o evaluare obiectivă a nivelului de pregătire. Testarea începe pe 16 martie 2026, cu proba scrisă la limba și […]

Citește mai mult

Actualitate

România și Siria, cele mai depopulate țări din lume. Economist:  ,,Anual, pleacă 100.000 de tineri din România, iar 50% spun că vor să plece. Până atunci, să ne bucurăm de Insula Iubirii”

Ioana Oprean

Publicat

în

România și Siria, cele mai depopulate țări din lume. Economist:  ,,Anual, pleacă 100.000 de tineri din România, iar 50% spun că vor să plece. Până atunci, să ne bucurăm de Insula Iubirii” Economistul Radu Georgescu a explicat de ce România este una dintre cele mai depopulate țări din lume. Peste 100.000 de tineri pleacă anual […]

Citește mai mult

Actualitate

De astăzi a intrat în vigoare Noul Mersul al Trenurilor. Biletele de călătorie s-au scumpit

Bogdan Ilea

Publicat

în

De astăzi a intrat în vigoare Noul Mersul al Trenurilor. Biletele de călătorie s-au scumpit CFR Călători a anunțat că, începând de astăzi, 14 decembrie, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025-2026, care va fi valabil până la data de 12 decembrie 2026. Compania va asigura zilnic circulația a peste 1150 de trenuri, în […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea