Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer
Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer
Într-un comunicat de presă, Asociația Pro Infrastructura afirmă că ”tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer. Autostrada A1 Sibiu-Pitești, probabil cea mai importantă autostradă din România este încă foarte departe de a fi realizată:
”La 11 ani de la finalizarea primului studiu de fezabilitate al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer.
Aceste sectoare foarte dificile au fost analizate insuficient în 2008, fapt atestat în 2013 de către experții JASPERS/Halcrow angajați de Comisia Europeană, așa cum v-am povestit de multe ori (vezi comunicat din 04.10.2017: http://bit.ly/2J8M6I7).
Spre exemplu, la tunelul Poiana (lung de 1,7 km, cel mai mare de pe traseu) au fost făcute doar două foraje geotehnice în capete. Experții europeni au recomandat întocmirea unui studiu geotehnic profesionist care să ofere o radiografie mult mai detaliată a zonelor de munte străbătute de tuneluri și viaducte complexe.
Abia în 2014, pe bani puțini, CNAIR a lansat licitația pentru actualizarea studiului de fezabilitate, contractul fiind semnat în 2015. Previzibil, s-a derulat anevoios și a fost reziliat în august 2017, documentația completă fiind predată doar pe secțiunile 1 și 5 (adică 43 km din totalul de 123 km), cele mai ușoare (capetele dinspre Sibiu, respectiv Pitești).
Ulterior, printr-un contract atribuit direct, CNAIR a mai făcut un singur foraj în tunelul Poiana (din cele 7-8 cât recomandau specialiștii internaționali în 2013).
Au mai trecut doi ani până când cei din Compania de Drumuri și-au adus aminte de loturile grele de munte și au licitat studiile geotehnice necesare abia în 15.03.2019. Dar cu bună știință au estimat o sumă mult prea mică și nimeni nu a depus vreo ofertă, așa că procedura s-a anulat în 29.05.2019! De atunci, mai adunăm încă 4 luni în care CNAIR a hibernat…
Probabil că noi cerem prea mult responsabililor CNAIR care ne pot oferi doar câte o licitație anulată la fiecare doi ani.”
sursa: pagina de facebook Asociația Pro Infrastructură
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
LISTA alimentelor de bază care ar urma să se scumpească de la 1 iulie 2025, după expirarea plafonării adaosului comercial: Cu cât vor crește prețurile din septembrie
LISTA alimentelor de bază care ar urma să se scumpească de la 1 iulie 2025, după expirarea plafonării adaosului comercial: Cu cât vor crește prețurile din septembrie Pâinea, carnea, laptele, fructele sau legumele sunt doar câteva dintre alimentele de bază pentru care ar urma să plătim mai mult de luna viitoare. La 1 iulie 2025 […]
Radu Georgescu: În România, începe sezonul secetos. Vor fi mult mai puțini bani în piață, vor fi mult mai puțini bani care vor iriga economia
Radu Georgescu: În România, începe sezonul secetos. Vor fi mult mai puțini bani în piață, vor fi mult mai puțini bani care vor iriga economia Economistul Radu Georgescu reamintește că în România va începe în curând sezonul de secetă, ceea ce înseamnă că vor fi mult mai puțini bani pe piață care să irige economia. […]
DEER continuă campania de informare pentru utilizatori și publicul larg, în cele 18 județe în care operează
DEER continuă campania de informare pentru utilizatori și publicul larg, în cele 18 județe în care operează Distribuție Energie Electrică Romania (DEER), cel mai mare operator național de distribuție a energiei electrice, continuă, pentru al doilea an consecutiv, campania națională de informare adresată utilizatorilor din cele 18 județe în care activează, dar și publicului larg […]