Rămâi conectat

Actualitate

Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer

Ioana Oprean

Publicat

în

Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer

Într-un comunicat de presă, Asociația Pro Infrastructura afirmă că ”tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer. Autostrada A1 Sibiu-Pitești, probabil cea mai importantă autostradă din România este încă foarte departe de a fi realizată:

”La 11 ani de la finalizarea primului studiu de fezabilitate al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer.

Aceste sectoare foarte dificile au fost analizate insuficient în 2008, fapt atestat în 2013 de către experții JASPERS/Halcrow angajați de Comisia Europeană, așa cum v-am povestit de multe ori (vezi comunicat din 04.10.2017: http://bit.ly/2J8M6I7).

Spre exemplu, la tunelul Poiana (lung de 1,7 km, cel mai mare de pe traseu) au fost făcute doar două foraje geotehnice în capete. Experții europeni au recomandat întocmirea unui studiu geotehnic profesionist care să ofere o radiografie mult mai detaliată a zonelor de munte străbătute de tuneluri și viaducte complexe.

Abia în 2014, pe bani puțini, CNAIR a lansat licitația pentru actualizarea studiului de fezabilitate, contractul fiind semnat în 2015. Previzibil, s-a derulat anevoios și a fost reziliat în august 2017, documentația completă fiind predată doar pe secțiunile 1 și 5 (adică 43 km din totalul de 123 km), cele mai ușoare (capetele dinspre Sibiu, respectiv Pitești).

Ulterior, printr-un contract atribuit direct, CNAIR a mai făcut un singur foraj în tunelul Poiana (din cele 7-8 cât recomandau specialiștii internaționali în 2013).

Au mai trecut doi ani până când cei din Compania de Drumuri și-au adus aminte de loturile grele de munte și au licitat studiile geotehnice necesare abia în 15.03.2019. Dar cu bună știință au estimat o sumă mult prea mică și nimeni nu a depus vreo ofertă, așa că procedura s-a anulat în 29.05.2019! De atunci, mai adunăm încă 4 luni în care CNAIR a hibernat…

Probabil că noi cerem prea mult responsabililor CNAIR care ne pot oferi doar câte o licitație anulată la fiecare doi ani.”

sursa: pagina de facebook Asociația Pro Infrastructură


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Cât costă porcul de Crăciun în 2025: Diferența de preț între produsele de la crescători și supermarketuri

Bogdan Ilea

Publicat

în

Cât costă porcul de Crăciun în 2025: Diferența de preț între produsele de la crescători și supermarketuri Sărbătorile de iarnă se apropie tot mai mult, iar românii își doresc să aibă pe masa tradițională și preparate din porc. Dilema apare însă atunci când trebuie să decidă dacă aleg carnea de la crescători sau produsele din […]

Citește mai mult

Actualitate

Alocațiile, indemnizațiile și stimulentele vor ajunge la români înainte de Crăciun. Anunțul făcut de ANPIS

Bogdan Ilea

Publicat

în

Alocațiile, indemnizațiile și stimulentele vor ajunge la români înainte de Crăciun. Anunțul făcut de ANPIS Beneficiile sociale urmează să fie plătite în avans de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS), astfel încât banii să ajungă la beneficiari înainte de Sărbătorile de iarnă. Citește și: Vești bune pentru românii care vor să își cumpere […]

Citește mai mult

Actualitate

Reguli noi pentru șoferii români din 2026: Modificări la rovinietă și taxarea vehiculelor grele

Bogdan Ilea

Publicat

în

Reguli noi pentru șoferii români din 2026: Modificări la rovinietă și taxarea vehiculelor grele Anul următor vor intra în vigoare cele mai importante modificări din ultima perioadă privind taxarea rutieră. Printre modificări se numără, vehiculele grele vor trece la un sistem de plată pe kilometru, iar rovinieta pentru vehiculele ușoare va fi actualizată cu criterii […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea