Rămâi conectat

Actualitate

Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer

Ioana Oprean

Publicat

în

 Festival de Romania 2025

Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer

Într-un comunicat de presă, Asociația Pro Infrastructura afirmă că ”tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer. Autostrada A1 Sibiu-Pitești, probabil cea mai importantă autostradă din România este încă foarte departe de a fi realizată:

”La 11 ani de la finalizarea primului studiu de fezabilitate al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer.

Aceste sectoare foarte dificile au fost analizate insuficient în 2008, fapt atestat în 2013 de către experții JASPERS/Halcrow angajați de Comisia Europeană, așa cum v-am povestit de multe ori (vezi comunicat din 04.10.2017: http://bit.ly/2J8M6I7).

Spre exemplu, la tunelul Poiana (lung de 1,7 km, cel mai mare de pe traseu) au fost făcute doar două foraje geotehnice în capete. Experții europeni au recomandat întocmirea unui studiu geotehnic profesionist care să ofere o radiografie mult mai detaliată a zonelor de munte străbătute de tuneluri și viaducte complexe.

Abia în 2014, pe bani puțini, CNAIR a lansat licitația pentru actualizarea studiului de fezabilitate, contractul fiind semnat în 2015. Previzibil, s-a derulat anevoios și a fost reziliat în august 2017, documentația completă fiind predată doar pe secțiunile 1 și 5 (adică 43 km din totalul de 123 km), cele mai ușoare (capetele dinspre Sibiu, respectiv Pitești).

Ulterior, printr-un contract atribuit direct, CNAIR a mai făcut un singur foraj în tunelul Poiana (din cele 7-8 cât recomandau specialiștii internaționali în 2013).

Au mai trecut doi ani până când cei din Compania de Drumuri și-au adus aminte de loturile grele de munte și au licitat studiile geotehnice necesare abia în 15.03.2019. Dar cu bună știință au estimat o sumă mult prea mică și nimeni nu a depus vreo ofertă, așa că procedura s-a anulat în 29.05.2019! De atunci, mai adunăm încă 4 luni în care CNAIR a hibernat…

Probabil că noi cerem prea mult responsabililor CNAIR care ne pot oferi doar câte o licitație anulată la fiecare doi ani.”

sursa: pagina de facebook Asociația Pro Infrastructură


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Programul Centrelor de Relații cu Utilizatorii DEER în ziua de sărbătoare legală – 1 Decembrie 2025. Cum pot fi semnalate eventuale întreruperi

Ioana Oprean

Publicat

în

Programul Centrelor de Relații cu Utilizatorii DEER în ziua de sărbătoare legală – 1 Decembrie 2025. Cum pot fi semnalate eventuale întreruperi Distribuție Energie Electrică Romania – DEER aduce la cunoștința utilizatorilor săi că în data de 1 Decembrie 2025, declarată zi de sărbătoare legală cu caracter nelucrător potrivit Legii nr. 52/2023, Centrele de Relații […]

Citește mai mult

Actualitate

Un nou caz după Moșteanu: Ministrul Culturii, acuzat că și-a trecut un „master” făcut la un ONG

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Un nou caz după Moșteanu: Ministrul Culturii, acuzat că și-a trecut un „master” făcut la un ONG La doar o zi după scandalul diplomei false care l-a forțat pe Ionuț Moșteanu să demisioneze din funcție, în Guvernul condus de Ilie Bolojan apare un nou episod legat de falsificarea sau cosmetizarea CV-urilor. De această dată, în […]

Citește mai mult

Actualitate

România, record la nivelul UE: Plăteşte pe dobânzi 55 de miliarde de lei, peste 3% din PIB. Va depăşi Grecia la acest capitol

Ioana Oprean

Publicat

în

România, record la nivelul UE: Plăteşte pe dobânzi 55 de miliarde de lei, peste 3% din PIB. Va depăşi Grecia la acest capitol România a cheltuit mai mult decât avea, iar acum plătim scump, țara noastră achitând anual zeci de miliarde de lei dobânzi, ba chiar va depăşi Grecia la acest capitol. În 2026, statul […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea