Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer
Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer
Într-un comunicat de presă, Asociația Pro Infrastructura afirmă că ”tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer. Autostrada A1 Sibiu-Pitești, probabil cea mai importantă autostradă din România este încă foarte departe de a fi realizată:
”La 11 ani de la finalizarea primului studiu de fezabilitate al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer.
Aceste sectoare foarte dificile au fost analizate insuficient în 2008, fapt atestat în 2013 de către experții JASPERS/Halcrow angajați de Comisia Europeană, așa cum v-am povestit de multe
ori (vezi comunicat din 04.10.2017: http://bit.ly/2J8M6I7).
Spre exemplu, la tunelul Poiana (lung de 1,7 km, cel mai mare de pe traseu) au fost făcute doar două foraje geotehnice în capete. Experții europeni au recomandat întocmirea unui studiu geotehnic profesionist care să ofere o radiografie mult mai detaliată a zonelor de munte străbătute de tuneluri și viaducte complexe.
Abia în 2014, pe bani puțini, CNAIR a lansat licitația pentru actualizarea studiului de fezabilitate, contractul fiind semnat în 2015. Previzibil, s-a derulat anevoios și a fost reziliat în august 2017, documentația completă fiind predată doar pe secțiunile 1 și 5 (adică 43 km din totalul de 123 km), cele mai ușoare (capetele dinspre Sibiu, respectiv Pitești).
Ulterior, printr-un contract atribuit direct, CNAIR a mai făcut un singur foraj în tunelul Poiana (din cele 7-8 cât recomandau specialiștii internaționali în 2013).
Au mai trecut doi ani până când cei din Compania de Drumuri și-au adus aminte de loturile grele de munte și au licitat studiile geotehnice necesare abia în 15.03.2019. Dar cu bună știință au estimat o sumă mult prea mică și nimeni nu a depus vreo ofertă, așa că procedura s-a anulat în 29.05.2019! De atunci, mai adunăm încă 4 luni în care CNAIR a hibernat…
Probabil că noi cerem prea mult responsabililor CNAIR care ne pot oferi doar câte o licitație anulată la fiecare doi ani.”
sursa: pagina de facebook Asociația Pro Infrastructură
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Aproape 12.000 de români au primit pensie de serviciu în noiembrie 2025. Datele Casei Naționale de Pensii Publice
Aproape 12.000 de români au primit pensie de serviciu în noiembrie 2025. Datele Casei Naționale de Pensii Publice În noiembrie 2025, numărul beneficiarilor de pensii de serviciu a fost de aproape 12.000 de persoane, mai exact, 11.788, cu două persoane mai mult comparativ cu luna anterioară. Din numărul persoanelor, 7.831 sunt beneficiari cu pensie din […]
Datoria guvernamentală a urcat, în septembrie 2025, până la 1.095 miliarde lei. Datele publicate de Ministerul Finanțelor
Datoria guvernamentală a urcat, în septembrie 2025, până la 1.095 miliarde lei. Datele publicate de Ministerul Finanțelor Datoria administrației publice (datoria guvernamentală) a crescut în septembrie 2025 la 1.095 miliarde de lei, față de 1.084 miliarde de lei în luna anterioară, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor, potrivit Agerpres. Ca procent din PIB, datoria guvernamentală […]
Semnal de alarmă din vârful ANPC: ,,Lămâile și portocalele, considerate furaj animalier atunci când sunt subcalibrate. Cum ajung la raft?”
Semnal de alarmă din vârful ANPC: ,,Lămâile și portocalele, considerate furaj animalier atunci când sunt subcalibrate. Cum ajung la raft?” Semnal de alarmă tras de la vârful ANPC. Conform unei postări făcută pe Facebook de Paul Anghel, director General Direcţia Generală Control şi Supraveghere Piaţă ANPC, multe citrice din magazinele din România sunt problematice. Oficialul […]