Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer
Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer
Într-un comunicat de presă, Asociația Pro Infrastructura afirmă că ”tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer. Autostrada A1 Sibiu-Pitești, probabil cea mai importantă autostradă din România este încă foarte departe de a fi realizată:
”La 11 ani de la finalizarea primului studiu de fezabilitate al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer.
Aceste sectoare foarte dificile au fost analizate insuficient în 2008, fapt atestat în 2013 de către experții JASPERS/Halcrow angajați de Comisia Europeană, așa cum v-am povestit de multe
ori (vezi comunicat din 04.10.2017: http://bit.ly/2J8M6I7).
Spre exemplu, la tunelul Poiana (lung de 1,7 km, cel mai mare de pe traseu) au fost făcute doar două foraje geotehnice în capete. Experții europeni au recomandat întocmirea unui studiu geotehnic profesionist care să ofere o radiografie mult mai detaliată a zonelor de munte străbătute de tuneluri și viaducte complexe.
Abia în 2014, pe bani puțini, CNAIR a lansat licitația pentru actualizarea studiului de fezabilitate, contractul fiind semnat în 2015. Previzibil, s-a derulat anevoios și a fost reziliat în august 2017, documentația completă fiind predată doar pe secțiunile 1 și 5 (adică 43 km din totalul de 123 km), cele mai ușoare (capetele dinspre Sibiu, respectiv Pitești).
Ulterior, printr-un contract atribuit direct, CNAIR a mai făcut un singur foraj în tunelul Poiana (din cele 7-8 cât recomandau specialiștii internaționali în 2013).
Au mai trecut doi ani până când cei din Compania de Drumuri și-au adus aminte de loturile grele de munte și au licitat studiile geotehnice necesare abia în 15.03.2019. Dar cu bună știință au estimat o sumă mult prea mică și nimeni nu a depus vreo ofertă, așa că procedura s-a anulat în 29.05.2019! De atunci, mai adunăm încă 4 luni în care CNAIR a hibernat…
Probabil că noi cerem prea mult responsabililor CNAIR care ne pot oferi doar câte o licitație anulată la fiecare doi ani.”
sursa: pagina de facebook Asociația Pro Infrastructură
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Nici ploaia nu-i oprește: Profesorii ies din nou în stradă și cer demisia ministrului Educației. „Bugetul nu se echilibrează pe spatele profesorilor”
Profesorii ies din nou în stradă și cer demisia ministrului Educației: „Bugetul nu se echilibrează pe spatele profesorilor” Profesorii ies din nou în stradă și cer demisia ministrului Educației, Daniel David. Reprezentanții Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și ai Federației Sindicatelor Libere din învățământ pichetează din nou, joi, 27 noiembrie, sediul Ministerului Educației și […]
Creșterea salariului minim în 2026 urmează să fie analizată în decembrie de coaliția de guvernare: „Discuția va avea loc în cel mai scurt timp”
Creșterea salariului minim în 2026 urmează să fie analizată în decembrie de coaliția de guvernare. Ministrul Finanțelor: „Discuția va avea loc în cel mai scurt timp” Coaliția de guvernare va relua dezbaterile despre creșterea salariului minim, cel mai probabil, ]n a doua săptămână din decembrie, conform declarațiilor făcute de ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare. Citește și: […]
Guvernul cumpără robe de sute de mii de lei pentru magistrații de la ÎCCJ. Cât costă o singură „ținută” de judecător
Guvernul cumpără robe de sute de mii de lei pentru magistrații de la ÎCCJ Guvernul pregătește în ședința de joi, 27 noiembrie 2025, aprobarea achiziției de robe pentru 337 de magistrați, asistenți judiciari și grefieri de la Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ). Bugetul estimat pentru anul 2026 este de 368.000 de lei. Citește […]
