Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer
Autostrada A1 Sibiu-Pitești: Tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer
Într-un comunicat de presă, Asociația Pro Infrastructura afirmă că ”tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer. Autostrada A1 Sibiu-Pitești, probabil cea mai importantă autostradă din România este încă foarte departe de a fi realizată:
”La 11 ani de la finalizarea primului studiu de fezabilitate al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, tronsoanele grele care taie munții și leagă Transilvania de Muntenia sunt în continuare în aer.
Aceste sectoare foarte dificile au fost analizate insuficient în 2008, fapt atestat în 2013 de către experții JASPERS/Halcrow angajați de Comisia Europeană, așa cum v-am povestit de multe
ori (vezi comunicat din 04.10.2017: http://bit.ly/2J8M6I7).
Spre exemplu, la tunelul Poiana (lung de 1,7 km, cel mai mare de pe traseu) au fost făcute doar două foraje geotehnice în capete. Experții europeni au recomandat întocmirea unui studiu geotehnic profesionist care să ofere o radiografie mult mai detaliată a zonelor de munte străbătute de tuneluri și viaducte complexe.
Abia în 2014, pe bani puțini, CNAIR a lansat licitația pentru actualizarea studiului de fezabilitate, contractul fiind semnat în 2015. Previzibil, s-a derulat anevoios și a fost reziliat în august 2017, documentația completă fiind predată doar pe secțiunile 1 și 5 (adică 43 km din totalul de 123 km), cele mai ușoare (capetele dinspre Sibiu, respectiv Pitești).
Ulterior, printr-un contract atribuit direct, CNAIR a mai făcut un singur foraj în tunelul Poiana (din cele 7-8 cât recomandau specialiștii internaționali în 2013).
Au mai trecut doi ani până când cei din Compania de Drumuri și-au adus aminte de loturile grele de munte și au licitat studiile geotehnice necesare abia în 15.03.2019. Dar cu bună știință au estimat o sumă mult prea mică și nimeni nu a depus vreo ofertă, așa că procedura s-a anulat în 29.05.2019! De atunci, mai adunăm încă 4 luni în care CNAIR a hibernat…
Probabil că noi cerem prea mult responsabililor CNAIR care ne pot oferi doar câte o licitație anulată la fiecare doi ani.”
sursa: pagina de facebook Asociația Pro Infrastructură
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Sute de posturi pentru creșe deblocate de Guvern. Ministrul Daniel David: „Educaţia trebuie să intre în faza de stabilizare”
Sute de posturi pentru creșe deblocate de Guvern. Ministrul Daniel David: „Educaţia trebuie să intre în faza de stabilizare” Guvernul a aprobat recent deblocarea a sute de posturi pentru creșe. Ministrul Educaţiei, Daniel David, a afirmat că decizia este una îmbucurătoare şi că educaţia trebuie să intre în faza de stabilizare şi dezvoltare. În şedinţa […]
Restricţiile de trafic de pe Valea Oltului, ridicate: ,,Cu 12 zile mai devreme față de termenul anunțat inițial”
Restricţiile de trafic de pe Valea Oltului, ridicate: ,,Cu 12 zile mai devreme față de termenul anunțat inițial” Au fost ridicate restricţiile de circulaţie de pe DN 7 Râmnicu Vâlcea – Sibiu. Lucrările au fost finalizate, sâmbătă, 6 decembrie, la Viaductul Cârligul Mic, a anunțat Centrul INFOTRAFIC. Lucrările la dispozitivele de acoperire a rosturilor de […]
Toate trecerile de pietoni, semaforizate sau supraînălțate: Se pregătește cea mai amplă schimbare a marcajelor din oraşe
Toate trecerile de pietoni, semaforizate sau supraînălțate: Se pregătește cea mai amplă schimbare a marcajelor din oraşe Toate trecerile de pietoni din țară vor avea semafoare sau vor fi supraînălţate. Guvernul pregătește cea mai amplă schimbare a marcajelor din oraşe. Autoritățile speră că, astfel, va scădea numărul tragediilor produse pe zebre. Proiectul de lege propune […]