Rămâi conectat

Actualitate

ASTĂZI: Începe Evaluarea Națională pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. CALENDARUL probelor

Ziarul Unirea

Publicat

în

ASTĂZI: Începe Evaluarea Națională pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. CALENDARUL probelor

Luni, 13 mai 2024, începe Evaluarea Naţională 2024 pentru elevii de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a. Peste 500.000 de elevii de clasa a II-a, a IV-a și a VI-a susțin, în perioada 13 – 29 mai, probele de Evaluare Naţională 2024.

Luni, 13 mai, are loc evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a, cu proba de Limbă şi comunicare – scris – Limba română, respectiv proba de Limbă şi comunicare – scris – Limba maternă pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale.

„În perioada 13 – 29 mai este programată sesiunea de evaluări naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2023 – 2024, care se adresează unui număr de peste 500.000 de elevi (cumulat)”, a anunţat Ministerul Educaţiei Naţionale.

Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test în cazul elevilor de clasa a doua, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test în cazul celor din clasele a lV-a şi a Vl-a. Rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu se afişează, nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei.

Calendarul de desfășurare al probelor

Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a începe luni, 13 mai, cu proba de Limbă şi comunicare – scris – Limba română, respectiv proba de Limbă şi comunicare – scris – Limba maternă pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale.

Marţi, 14 mai, elevii claselor a II-a vor susţine proba de Limbă şi comunicare – citit – Limba română, iar miercuri, 15 mai, elevii aparţinând minorităţilor naţionale participă la proba de Limbă şi comunicare – citit – Limba maternă.

Joi, 16 mai, va avea loc proba la matematică şi ştiinţe ale naturii, în timp ce vineri, 17 mai, se va desfăşura ultima probă din cadrul EN II (Limbă şi comunicare – scris-citit – Limba română pentru minorităţile naţionale), susţinută de elevii aparţinând minorităţilor naţionale

Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a/EN IV) are următorul calendar: limba română (21 mai), matematică (22 mai) şi limba maternă (23 mai).
Calendarul de administrare a evaluării naţionale la finalul clasei a VI-a (EN VI) are următoarea configuraţie: 28 mai – Limbă şi comunicare, respectiv 29 mai – matematică şi ştiinţe ale naturii.

Probele au o structură şi caracteristici de evaluare similare celor administrate în anii anteriori. Testele sunt elaborate de Centrul Naţional Pentru Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE), au un format asemănător evaluărilor internaţionale şi implică un nivel mediu de dificultate.

Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test în cazul elevilor de clasa a doua, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test în cazul celor din clasele a lV-a şi a Vl-a.

Rezultatele elevilor vor fi colectate cu o nouă aplicație digitală

Testele sunt evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de către comisiile de evaluare constituite la nivelul acestora, în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test.

„Ca element de noutate pentru administrarea şi valorificarea rezultatelor înregistrate, colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei noi aplicaţii digitale. Aceasta va permite, pe de o parte, colectarea datelor în condiţii de siguranţă şi de control optimizat al calităţii şi, pe de altă parte, va oferi comisiilor de evaluare acces la propriile date de evaluare ale elevilor şi va permite valorificarea rapidă şi flexibilă a acestora. Astfel, va fi facilitată realizarea rapoartelor clasei şi a raportului şcolii, fără eforturi birocratice suplimentare şi într-un timp mai scurt”, precizează ministerul, citat de News.ro.

Rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei.

„Rapoartele generate la nivelul unităţii de învăţământ pe baza acestor rezultate furnizează argumente statistice de maximă importanţă şi relevanţă pentru construirea măsurilor de valorificare a rezultatelor înregistrate la aceste evaluări naţionale, măsuri focalizate pe nivelul unităţii de învăţământ şi pentru beneficiarii serviciilor educaţionale: elevi, părinţi/tutori, cadre didactice, personal educaţional de sprijin etc”, mai arată instituţia.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Înmatriculări auto 2025: Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 21,8% în primele şase luni ale anului

Ziarul Unirea

Publicat

în

Înmatriculări auto 2025: Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 21,8% în primele şase luni ale anului Înmatriculările de autoturisme noi au atins 64.339 unităţi, în primele şase luni din acest an, în scădere cu 21,8% faţă de perioada similară a anului 2024, indică datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). În luna iunie […]

Citește mai mult

Actualitate

România are cea mai mică investiţie în educaţie din Europa. Sumele alocate elevilor și studentilor români sunt cele mai mici din Europa

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

România are cea mai mică investiţie în educaţie din Europa. Sumele alocate elevilor și studentilor români sunt cele mai mici din Europa România înregistrează cea mai mică cheltuială medie anuală cu elevii şi studenţii dintre toate ţările europene incluse în ub raportul privind educaţia publicat de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE). Astfel, raportul […]

Citește mai mult

Actualitate

Profesorul de economie Cristian Păun: „E falsă teza că nu sunt mulți angajați la stat. Dau exemplul orașului meu natal, Alba Iulia”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Profesorul de economie Cristian Păun: „E falsă teza că nu sunt mulți angajați la stat. Dau exemplul orașului meu natal, Alba Iulia” Profesorul de economie Cristian Păun aduce argumente pentru a combate teza că „nu sunt mulți angajați la stat, nu este prea mult loc de reforme, de ajustări, de îmbunătățit în administrația publică centrală […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea