ASTĂZI: Încep înscrierile pentru admiterea la facultăți. Ce pași trebuie să urmeze absolvenții și ce condiții trebuie îndeplinite
A doua șansă, în toamnă
Pentru cei care ratează, din varii motive, perioada de înscriere la facultate de luna aceasta, mai există o șansă, în toamnă. Cea de-a doua perioadă de admitere este programată pentru luna septembrie, înscrierile urmând să înceapă imediat după ce se afișează rezultatele finale de la a doua sesiune de Bacalaureat (programată, conform calendarului Ministerului Educației, pentru 6 septembrie). Pentru a doua sesiune numărul de locuri libere, calendarul și condițiile de înscriere vor fi publicate de facultăți la începutul lunii septembrie.
De ce acte ai nevoie
Cu mici variații, condițiile de înscriere la cam toate facultățile din cele 37 de centre universitare sunt identice. În mare, actele necesare pentru înscriere sunt: 3 fotografii (format 3×4 cm, color, pe hârtie mată); în orginal, diploma de BAC sau adeverința de Bacalaureat emisă de liceul unde candidatul a susținut examenul de (în care se menţionează media generală, notele la probele examenului de bacalaureat, termenul de valabilitate şi faptul că nu a fost eliberată diploma, emisă de liceul sau colegiul absolvit) și foaia matricolă eliberată de același liceu sau colegiu (tot în original).
Taxa de înscriere este, în medie, de 100 de lei.
Același dosar trebuie să mai conțină și: copie după certificatul de naștere al candidatului; copie după Cartea de Identitate a candidatului; adeverință medicală pentru candidat eliberată de către medicul de familie (atenție, sunt necesare câteva consultații, iar asta poate dura), fișa de înscriere (se va obține și completa la secretariatul fiecărei facultăți) și chitanţă de plată a taxei de înscriere la concursul de admitere (e bină să păstrați o copie a acesteia). Taxa diferă de la o facultate la alta, dar, în medie, este de circa 100 de lei și se plătește, de regulă, la casieria instituției de învățământ superior în cauză. Dosarul trebuie să conțină și diploma de olimpic, în copie, numai pentru candidaţii care se înscriu la facultate din această postură.
Totodată, în cazul absolvenților de Bacalaureat care au făcut studii în străinătate, la dosar trebuie depus și documentul de recunoaștere a studiilor efectuate în afara României, conform prevederilor legale în vigoare la data înscrierii.
Înscrierea on-line și la ce e bună ea
De asemenea, la multe dintre facultățile din România, înscrierea se poate face și on-line. Atenție, însă, prin această metodă înscrierea nu este validată decât dacă respetivul candidat sau aparținătorul său se prezintă ulterior la secretariatul facultății pentru a depune fizic dosarul cu toate documentele în regulă. Practic, înscrierea on-line reduce timpul pe care îl veți petrece în momentul depunerii dosarului la comisia de înscriere, dar NU se validează decât în momentul depunerii dosarului.
Sursa: evz.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Bacalaureat 2025 | Probele de competențe încep luni, 27 ianuarie: Reguli noi pentru elevi în sala de examen. Calendarul complet al examenului
Bacalaureat 2025 | Probele de competențe încep luni, 27 ianuarie: Reguli noi pentru elevi în sala de examen. Calendarul complet al examenului Examenul de Bacalaureat 2025 începe pe data de 27 ianuarie 2025, cu probele de competențe. Este prima dată când elevii din clasele a XII-a și a XIII-a susțin în timpul anului școlar probele […]