Asociația Pro Infrastructură, semnal de alarmă asupa intersecțiilor cu calea ferată, după accidentul de la Blaj. Solicită o soluție pentru eliminarea trecerilor la nivel pe magistralele principale de cale ferată
Asociația Pro Infrastructură a tras un semnal de alarmă pe pagina de socializare, în urma accidentului de la Blaj, unde un tren a intrat în coliziune cu un autoturism blocat pe șinele de cale ferată. Aceștia au atras atenția atât conducătorilor auto, pentru a spori atenția la intersecțiile cu calea ferată, dar și asupra eliminării trecerilor la nivel cu magistralele principale de cale ferată.
„Ieri a avut loc la Blaj încă un trist accident la trecerea la nivel cu calea ferată de pe coridorul european București-Curtici. Astfel, trenul București – Viena a lovit un autoturism – din fericire fără victime. Atragem atenția odată în plus tuturor participanților la trafic să acorde maximă atenție la intersecțiile cu calea ferată, viața cetățenilor fiind infinit mai importantă decât orice potențial minut câștigat prin nerespectarea semnalelor de la barieră.
În același timp, dorim să tragem un semnal de alarmă cu privire la incompetența și impotența autorităților române. Linia pe care a avut loc accidentul reprezintă un coridor internațional de transport proaspăt demolat și reconstruit de la zero într-un proiect de reabilitare capitală care a costat până acum câteva miliarde de euro și care e întârziat cu mai bine de un deceniu. Pe scurt, într-o Europă care elimină trecerile la nivel, noi le păstrăm pe construcții noi, inclusiv prin orașe mari, acolo unde se puteau realiza subtraversari la câteva zeci de metri distanță!
Cu alte cuvinte, discutăm despre soluții de secol XIX pe miliarde de euro în secolul XXI. Trebuie amintit că această reconstrucție capitală are un standard rușinos. Deși s-au investit bani de linie de mare viteză, linia permite maximum 160 km/h, cu numeroase limitări și restricții „direct din fabrică”, unele chiar de 50 km/h, din cauza soluțiilor tehnice modeste.
Solicităm Ministerului Transporturilor și CFR Infrastructură să vină în cel mai scurt timp cu o soluție clară de eliminare a trecerilor la nivel pe magistralele principale de cale ferată, iar pe proiectele noi de modernizare și reconstrucție să prevadă din start soluții de secol XXI”, a transmis Asociația Pro Infrastructură, prin intermediul paginii de socializare.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | MWAKI, o nouă cafenea în inima vibrantă a orașului Alba Iulia: Savurează gustul cafelei desăvârșite, într-un spațiu încărcat de istorie, la câțiva pași de Cetatea Alba Carolina
MWAKI, o nouă cafenea în inima vibrantă a orașului Alba Iulia: Savurează gustul cafelei desăvârșite, într-un spațiu încărcat de istorie, la câțiva pași de Cetatea Alba Carolina Cafeneaua „MWAKI” a fost deschisă recent în inima vibrantă a orașului Alba Iulia, la câțiva pași de Cetatea Alba Carolina. Așezată într-un loc cu istorie și suflet, unde […]
TOPUL RUȘINII la Bacalaureatul 2025 în Alba: Liceele cu ZERO candidați promovați la examen
Topul rușinii la Bacalaureatul 2025 în Alba: Liceele cu ZERO candidați promovați la examen Bacalaureatul este un moment important în viața oricărui elev, reprezentând finalizarea cu succes a ciclului de învățământ liceal și deschizând ușa către oportunități educaționale și profesionale viitoare. Cu toate acestea, există situații în care anumite licee se confruntă cu rezultate slabe […]
La un colegiu din România, toți candidații promovează examenul de Bacalaureat, de 13 ani. Colegiul Militar din Alba Iulia, promovabilitate de 100% și în 2025. Și la Liceul Teoretic „Sfântul Iosif”, toți elevii au luat bacul
La un colegiu din România, toți candidații promovează examenul de Bacalaureat, de 13 ani. Colegiul Militar din Alba Iulia, promovabilitate de 100% și în 2025. Și la Liceul Teoretic „Sfântul Iosif”, toți elevii au luat bacul Toți cei 106 absolvenți ai Promoției 2025 au reușit să promoveze „examenul maturității” la Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” […]