Asociația Pro Infrastructură, semnal de alarmă asupa intersecțiilor cu calea ferată, după accidentul de la Blaj. Solicită o soluție pentru eliminarea trecerilor la nivel pe magistralele principale de cale ferată
Asociația Pro Infrastructură a tras un semnal de alarmă pe pagina de socializare, în urma accidentului de la Blaj, unde un tren a intrat în coliziune cu un autoturism blocat pe șinele de cale ferată. Aceștia au atras atenția atât conducătorilor auto, pentru a spori atenția la intersecțiile cu calea ferată, dar și asupra eliminării trecerilor la nivel cu magistralele principale de cale ferată.
„Ieri a avut loc la Blaj încă un trist accident la trecerea la nivel cu calea ferată de pe coridorul european București-Curtici. Astfel, trenul București – Viena a lovit un autoturism – din fericire fără victime. Atragem atenția odată în plus tuturor participanților la trafic să acorde maximă atenție la intersecțiile cu calea ferată, viața cetățenilor fiind infinit mai importantă decât orice potențial minut câștigat prin nerespectarea semnalelor de la barieră.
În același timp, dorim să tragem un semnal de alarmă cu privire la incompetența și impotența autorităților române. Linia pe care a avut loc accidentul reprezintă un coridor internațional de transport proaspăt demolat și reconstruit de la zero într-un proiect de reabilitare capitală care a costat până acum câteva miliarde de euro și care e întârziat cu mai bine de un deceniu. Pe scurt, într-o Europă care elimină trecerile la nivel, noi le păstrăm pe construcții noi, inclusiv prin orașe mari, acolo unde se puteau realiza subtraversari la câteva zeci de metri distanță!
Cu alte cuvinte, discutăm despre soluții de secol XIX pe miliarde de euro în secolul XXI. Trebuie amintit că această reconstrucție capitală are un standard rușinos. Deși s-au investit bani de linie de mare viteză, linia permite maximum 160 km/h, cu numeroase limitări și restricții „direct din fabrică”, unele chiar de 50 km/h, din cauza soluțiilor tehnice modeste.
Solicităm Ministerului Transporturilor și CFR Infrastructură să vină în cel mai scurt timp cu o soluție clară de eliminare a trecerilor la nivel pe magistralele principale de cale ferată, iar pe proiectele noi de modernizare și reconstrucție să prevadă din start soluții de secol XXI”, a transmis Asociația Pro Infrastructură, prin intermediul paginii de socializare.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Un bărbat din Alba a obținut o diplomă de bacalaureat falsificată și a folosit-o pentru a putea exploata legal pădurea. Diploma provine la un colegiu din București
Un bărbat din Horea a obținut o diplomă de bacalaureat falsificată și a folosit-o pentru a putea exploata legal pădurea. Diploma provine la un colegiu din București Un bărbat din comuna Horea, județul Alba, va fi judecat pentru fals în înscrisuri sub semnătură privată și uz de fals după ce a obținut o diplomă de […]
VIDEO | Crăciunul la fermă, în Apuseni: Văcuța fashion din Gârda de Sus, gătită cu luminițe, dovada că și satul poate fi ,,cool”, iar tradiția și modernul pot merge mână în mână
Crăciunul la fermă, în Apuseni: Văcuța fashion din Gârda de Sus, gătită cu luminițe, dovada că și satul poate fi ,,cool”, iar tradiția și modernul pot merge mână în mână Într-o lume în care trendurile de sărbători sunt dominate de căței și pisici împodobite cu luminițe, o tânără din județul Alba a ales să meargă […]
VIDEO | O viață trăită lângă Tău: O femeie strămutată din Geamăna, ajunsă din nou de iazul de la Valea Șesii. Povestea satului care s-a stins încet sub marea de steril
O viață trăită lângă Tău: O femeie strămutată din Geamăna, ajunsă din nou de iazul de la Valea Șesii. Povestea satului care s-a stins încet sub marea de steril În urmă cu zeci de ani, într-un loc mirific din inima munţilor Apuseni era un sat. Geamăna. Era plin de case, gospodării pline de animale, iar […]