Asociația Pro Infrastructură, semnal de alarmă asupa intersecțiilor cu calea ferată, după accidentul de la Blaj. Solicită o soluție pentru eliminarea trecerilor la nivel pe magistralele principale de cale ferată
Asociația Pro Infrastructură a tras un semnal de alarmă pe pagina de socializare, în urma accidentului de la Blaj, unde un tren a intrat în coliziune cu un autoturism blocat pe șinele de cale ferată. Aceștia au atras atenția atât conducătorilor auto, pentru a spori atenția la intersecțiile cu calea ferată, dar și asupra eliminării trecerilor la nivel cu magistralele principale de cale ferată.
„Ieri a avut loc la Blaj încă un trist accident la trecerea la nivel cu calea ferată de pe coridorul european București-Curtici. Astfel, trenul București – Viena a lovit un autoturism – din fericire fără victime. Atragem atenția odată în plus tuturor participanților la trafic să acorde maximă atenție la intersecțiile cu calea ferată, viața cetățenilor fiind infinit mai importantă decât orice potențial minut câștigat prin nerespectarea semnalelor de la barieră.
În același timp, dorim să tragem un semnal de alarmă cu privire la incompetența și impotența autorităților române. Linia pe care a avut loc accidentul reprezintă un coridor internațional de transport proaspăt demolat și reconstruit de la zero într-un proiect de reabilitare capitală care a costat până acum câteva miliarde de euro și care e întârziat cu mai bine de un deceniu. Pe scurt, într-o Europă care elimină trecerile la nivel, noi le păstrăm pe construcții noi, inclusiv prin orașe mari, acolo unde se puteau realiza subtraversari la câteva zeci de metri distanță!
Cu alte cuvinte, discutăm despre soluții de secol XIX pe miliarde de euro în secolul XXI. Trebuie amintit că această reconstrucție capitală are un standard rușinos. Deși s-au investit bani de linie de mare viteză, linia permite maximum 160 km/h, cu numeroase limitări și restricții „direct din fabrică”, unele chiar de 50 km/h, din cauza soluțiilor tehnice modeste.
Solicităm Ministerului Transporturilor și CFR Infrastructură să vină în cel mai scurt timp cu o soluție clară de eliminare a trecerilor la nivel pe magistralele principale de cale ferată, iar pe proiectele noi de modernizare și reconstrucție să prevadă din start soluții de secol XXI”, a transmis Asociația Pro Infrastructură, prin intermediul paginii de socializare.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Fiț Tito, profesionist cu 27 de ani de experiență în domeniul financiar, numit temporar șef al Administrației Județene a Finanțelor Publice Alba
Fiț Tito, profesionist cu 27 de ani de experiență în domeniul financiar, numit temporar șef al Administrației Județene a Finanțelor Publice Alba Fiț Tito, specialist cu o experiență de 27 de ani în sistemul fiscal, a fost numit temporar în funcția de șef al Administrației Județene a Finanțelor Publice Alba începând cu data de 10 […]
VIDEO | ,,Casă nouă de Crăciun” pentru tanti Ana: Ajutor pentru o bunică de 85 de ani, care își duce veacul singură în Apuseni, dintr-o indemnizație de 64 de lei
,,Casă nouă de Crăciun” pentru tanti Ana: Ajutor pentru o bunică de 85 de ani, care își duce veacul singură în Apuseni, dintr-o indemnizație de 64 de lei E început de iarnă și liniștea a pus stăpânire pe Galați, o așezare micuță din județul Alba, iar forfota oamenilor de la sat a încetat odată cu […]
VIDEO | Bărbat din Blaj, REȚINUT după ce a încălcat ordinul de protecție. A distrus sistemul de închidere al ușii pentru a se apropia de nepoata sa
Bărbat din Blaj, REȚINUT după ce a încălcat ordinul de protecție. A distrus sistemul de închidere al ușii pentru a se apropia de nepoata sa Un bărbat de 56 de ani a fost reținut după ce ar fi forțat sistemul de închidere al ușii de acces în imobil și l-ar fi distrus pentru a intra […]
