Rămâi conectat

Actualitate

Aproape 14.000 de clienți ”ȚEPUIȚI” de Raiffeisen Bank. A pierdut definitiv un proces cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor

Ioana Oprean

Publicat

în

Raiffeisen Bank a pierdut definitiv un proces cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor: Aproape 14.000 de clienți afectați

Raiffeisen Bank a pierdut definitiv un proces cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Aproape 14.000 clienți afectați și un prejudiciu creat debitorilor de peste 10 milioane de euro, potrivit estimărilor realizate de Raiffeisen în iulie 2020, a transmis Credere într-un comunicat.

Asociaţia susţine: “Prin operațiuni de restructurare a unor contracte de credit încheiate anterior anului 2010, profitând de starea de vulnerabilitate a debitorilor aflați în dificultate de plată, Raiffeisen Bank a majorat semnificativ dobânzile pe toată perioada contractuală, sub promisiunea eliminării unor comisioane care, în fapt, au fost introduse în rata de dobândă aferentă creditului. Pe cale de consecință, pentru o facilitate acordată debitorului pe o perioadă scurtă de timp (6 luni), acesta urma să plătească o rata a dobânzii majorată cu 20% pentru toată perioada contractuală rămasă până la scadență.

Practica băncii a fost sancționată de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor prin Ordinul emis de Președintele ANPC nr. 280/09.07.2014, în conformitate cu Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte. Raiffeisen Bank a contestat Ordinul respectiv, iar prin hotărâri succesive ale Curții de Apel București (sentința civilă nr. 952/17.03.2017), respectiv ale Înalte Curți de Casație și Justiție (decizia civilă nr. 647/06.02.2020), instanțele de judecată au constatat caracterul legal al măsurii dispuse de ANPC, banca având obligația de a returna către debitorii afectați sumele de bani achitate în plus cu titlu de dobândă, de la momentul operațiunii de restructurare și până în prezent.

Credere a avut recent o întrevedere cu conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, primind asigurări că autoritatea va depune toate diligențele pentru implementarea de către Raiffeisen Bank a hotărârii definitive pronunțate de către instanța de judecată. Potrivit surselor oficiale, prejudiciul ar depăși semnificativ estimarea realizată de Raiffeisen la 10 milioane de euro, din moment ce Ordinul nr. 280/09.07.2014 se aplică tuturor celor 14.000 de clienți afectați, indiferent de statusul contractului de credit: activ sau inactiv”.

Sursa: financialintelligence.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

„Lift pentru Viață”: Blocurile vechi cu trei și patru etaje ar putea fi dotate cu ascensoare! Sunt vizate aproximativ 90.000 de clădiri din întreaga țară

Ioana Oprean

Publicat

în

„Lift pentru Viață”: Blocurile vechi cu trei și patru etaje ar putea fi dotate cu ascensoare! Sunt vizate aproximativ 90.000 de clădiri din întreaga țară Clădirile vechi cu trei și patru etaje ar putea avea ascensor! Senatorul Robert Cazanciuc și deputatul Diana Tușa propun un program național pentru montarea de lifturi în blocurile vechi. Fostul […]

Citește mai mult

Actualitate

Zeci de profesori și scriitori cer oprirea avizării celei de-a doua variante de programă școlară la limba română. Mircea Cărtărescu, printre semnatari

Bogdan Ilea

Publicat

în

Zeci de profesori și scriitori cer oprirea avizării celei de-a doua variante de programă școlară la limba română. Mircea Cărtărescu, printre semnatari Peste 30 de profesori, cercetători și scriitori semnalează Ministerul Educației și premierului Bolojan că noua programă de Limba și literatura română pentru clasa a IX-a este „viciată procedural și științific” și cer oprirea […]

Citește mai mult

Actualitate

Scrisoarea medicală și trimiterea de la medicul de familie vor dispărea. Platformă nouă începând de anul viitor: ,,Toate documentele practic dispar și se mută”

Bogdan Ilea

Publicat

în

Scrisoarea medicală și trimiterea de la medicul de familie vor dispărea. Platformă nouă începând de anul viitor: ,,Toate documentele practic dispar și se mută” Platforma informatică a asigurărilor sociale de sănătate (PIAS) va fi înlocuită în 2026 cu un sistem „modern, sigur şi accesibil”, a anunțat Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS), începând de […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea