APIA: Producătorii deţinători de cotă de lapte pentru vânzări directe depun declarațiile anuale începând cu 1 aprilie
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează operatorii care achiziţionează lapte, precum şi producătorii deţinători de cotă de lapte pentru vânzări directe că, începând cu data de 1 aprilie 2013, trebuie să depună declaraţiile anuale privind livrările, respectiv vânzările, realizate în anul de cotă 2012/2013.
”Reamintim că anul actual de cotă se încheie la 31 martie 2013, iar declaraţiile anuale trebuie completate şi depuse la centrele APIA până la data de 14 mai 2013, inclusiv, fără penalizări. Declaraţiile trebuie depuse de către producătorii care deţin cotă pentru vânzări directe şi de către operatorii care achiziţionează lapte de la producători”, precizează reprezentanții APIA într-un comunicat de presă.
Producătorii deţinători de cotă pentru vânzări directe trebuie să completeze declaraţia anuală pe baza datelor din Caietul fermierului. În funcţie de cantitatea de cotă de vânzări directe deţinută, Caietul fermierului este de două tipuri: tip A (pentru producătorii care deţin cotă mai mare de 5.000 de kilograme) şi tip B (pentru o cantitate mai mică de 5.000 de kilograme). Este important de menţionat că producătorul care deţine cotă pentru vânzări directe trebuie să depună declaraţia anuală chiar dacă nu a comercializat lapte sau produse lactate în cursul anului de cotă.
Cumpărătorii trebuie să depună la centrele judeţene APIA declaraţia anuală privind cantitatea de lapte achiziţionată în anul de cotă 2012/2013, termenul limită fiind tot 14 mai 2013.
”Producătorilor de lapte care nu depun în termenul legal stabilit declaraţia anuală privind cantităţile comercializate, li se aplică penalitatea de retragere a cotei individuale de lapte la rezerva naţională. Cotele individuale nu vor fi retrase dacă producătorii deţinători de cotă vor transmite împreună cu declaraţia anuală şi o justificare scrisă, datată şi semnată, asupra imposibilităţii transmiterii acestei declaraţii în termenul legal”, se mai arată în comunicatul de presă.
Pentru cumpărătorii de lapte care nu depun la termen declaraţia anuală privind cantităţile achiziţionate, sunt calculate penalităţi pentru fiecare zi calendaristică de întârziere, începând cu data de 15 mai. Penalitatea reprezintă suma corespunzătoare taxei datorate pentru o depăşire de 0,01 % din cantităţile de lapte care i-au fost livrate de producători pentru fiecare zi calendaristică de întârziere. Suma trebuie să fie cuprinsă între 100 şi 100.000 EUR.
În egală măsură, cumpărătorul care nu trimite declaraţia anuală riscă să piardă dreptul de a achiziţiona lapte de la deţinătorii de cotă, prin retragerea aprobării.
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Video | Sorin Grindeanu despre noua nominalizare de premier: „Le-am cerut colegilor un mandat de negociere, pentru a-l asculta pe domnul Luca Niculescu”
Sorin Grindeanu despre noua nominalizare de premier: „Le-am cerut colegilor un mandat de negociere, pentru a-l asculta pe domnul Luca Niculescu” Președintele PSD, Sorin Grindeanu, a declarat marți, 6 octombrie 2026, la finalul ședinței conducerii partidului, că le-a solicitat colegilor un mandat pentru negocieri, urmând ca PSD să asculte propunerile premierului desemnat, Luca Niculescu. Sorin […]
Când intră alocaţiile pe card în octombrie 2026: Anunțul oficial Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) a anunțat marți, 6 octombrie 2026 calendarul plăților pentru beneficiile de asistență socială aferente drepturilor aferente lunii septembrie 2026. Plățile vor fi efectuate în luna octombrie, prin intermediul agențiilor teritoriale, în funcție de tipul beneficiului și modalitatea […]
Foto | Demolarea blocului din Rahova afectat de explozie: ,,Este o intervenție excepțională, premieră în România”
Demolarea blocului din Rahova afectat de explozie: ,,Este o intervenție excepțională, premieră în România” O intervenție de amploare are loc în cartierul Rahova din Capitală, unde Primăria Municipiului București a început demolarea controlată a etajelor 5-8 ale blocului grav afectat de explozia produsă în octombrie 2025. Potrivit municipalității, operațiunea este una excepțională și reprezintă o […]
