ANPC înființează Comandamentul pentru Energie după nenumărate nereguli constatate la facturile de curent și gaze. Unde se depun reclamațiile
ANPC înființează Comandamentul pentru Energie după nenumărate nereguli constatate la facturile de curent și gaze. Unde se depun reclamațiile
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat joi, 13 ianuarie, că înființează Comandamentul pentru Energie, în urma numărului mare de plângeri depuse de consumatori din cauza prețurilor ridicate la facturile de curent și gaze.
Totodată, ANPC a decis înfiinţarea Comandamentului pentru Energie din cauza complexităţii neregulilor constatate în teren în cele 5 zile de când au început verificările în acest domeniu, se precizează în comunicat.
Potrivit sursei, noua structură va reuni comisari ANPC din toată ţara şi va include echipe de control suplimentare în zonele în care numărul de reclamaţii din partea cetăţenilor este mai mare, pentru a putea efectua cu celeritate verificările necesare.
Comandamentul pentru Energie are rolul de a gestiona rapid volumul de informaţii sosite în urma controalelor de pe întreg teritoriul ţării şi de a asigura colaborarea cu alte instituţii ale statului abilitate în soluţionarea problemelor evidenţiate de control atunci când acestea exced competenţele ANPC.
Comandamentul pentru Energie va fi coordonat de preşedintele ANPC, Mihai Culeafă, şi de directorul general al ANPC, Paul Anghel, şi va funcţiona până la data de 31 martie 2022, termenul până la care acţionează Legea 259/2021.
ANPC transmite consumatorilor etapele pe care aceştia trebuie să le parcurgă atunci când primesc o factură pe care o consideră incorectă: să verifice dacă valoarea consumului din factură este în limitele celei prevăzute în contract; să verifice dacă preţul unitar pentru consumul măsurat după data de 1 noiembrie 2021 este de maxim 0,525 lei/kWh la energie electrică şi 0,25 lei/kWh la gaze naturale, astfel încât preţul total, cu toate taxele incluse, să nu depăşească 1 leu/kWh la energie electrică şi 0,37 lei/kWh, la gaze naturale; să existe rubrica de preţ compensat/plafonat pe factura corespunzătoare consumului de energie după 1 noiembrie 2021.
Atunci când consumatorii constatată că cel puţin una dintre aceste situaţii este reală în cazul facturilor pe care le-au primit, trebuie să solicite clarificări furnizorului de energie respectiv, se menţionează în comunicatul ANPC.
În continuare, dacă acest demers nu se soluţionează, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris către Comisariatele Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor, însoţită de o copie a facturii, precum şi de o copie a răspunsului furnizorului în urma sesizării realizate de către consumator.
Totodată, ANPC alocă un număr de telefon şi o adresă de e-mail dedicate îmbunătăţirii comunicării cu consumatorii pe tema energiei electrice şi a a gazelor naturale.
Astfel, pentru reclamaţii, consumatorii pot apela numărul de telefon 021.307.67.89, de luni până vineri, între orele 8.00-16.00, sau le pot transmite la adresa de e-mail [email protected].
sursa: ziare.com
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
VIDEO | Cazul adolescentei din Alba Iulia, bătute în plină stradă de o fată de 12 ani: Deputatul Florin Roman propune înăsprirea sancțiunilor pentru agresori și complici și consiliere psihologică
Cazul adolescentei din Alba Iulia, bătute în plină stradă de o fată de 12 ani: Deputatul Florin Roman propune înăsprirea sancțiunilor pentru agresori și complici și consiliere psihologică Deputatul PNL de Alba, Florin Roman, a anunțat vineri după-masa, în urma cazului șocant în care o adolescentă din Alba Iulia a fost bătută în plină stradă […]
Val de INDIGNARE în rândul albaiulienilor după publicarea imaginilor în care se vede cum o fată AGRESEAZĂ o altă fată
Val de indignare în rândul albaiulienilor după publicarea imaginilor în care se vede cum o fată agresează o altă fată Imaginile în care se vede cum o fată agresează o altă fată în public au stârnit un val de indignare în rândul albaiulienilor și nu numai. Rețelele sociale sunt pline de comentarii în care indignarea […]
Dorin Petruțiu a demisionat din Consiliul Local Alba Iulia, dar și din AUR: „Am fost atacat mereu și insultat de către primar și unii colegi, iar colegii de partid consilieri au asistat pasiv la aceste lucruri”
Dorin Petruțiu a demisionat din Consiliul Local Alba Iulia, dar și din AUR: „Am fost atacat mereu și insultat de către primar și unii colegi, iar colegii de partid consilieri au asistat pasiv la aceste lucruri” Dorin Petruțiu a demisionat din Consiliul Local Alba Iulia, dar și din AUR, formațiune pe listele căreia a intrat […]