Rămâi conectat

Ştirea zilei

FOTO | Accidentul AVIATIC de la Vurpăr, din 2024: Pilotul aeronavei a confundat terenul de zbor și a aterizat într-un câmp de lucernă

Ziarul Unirea

Publicat

în

URS Construct

Accidentul AVIATIC de la Vurpăr, din 2024: Pilotul aeronavei a confundat terenul de zbor și a aterizat într-un câmp de lucernă

Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a finalizat raportul final privind accidentul aviatic ce a avut loc în 28 aprilie 2024 în zona terenului de zbor de la Vurpăr, comuna Vințu de Jos.

Pilotul unei aeronave Apollo Fox, înmatriculată YR-5347 a decolat la ora 16.00 de pe aerodromul Măgura din localitatea Cisnădie (Sibiu), pentru transportul aeronavei la terenul din Vurpăr, iar aterizarea a fost efectuată pe un teren cultivat cu lucernă, care se afla în apropierea terenului de zbor. Procedura de aterizare a fost efectuată în mod corect, a luat contact cu solul pe trenul principal pe direcția axului terenului pe care a aterizat, iar după scăderea vitezei a luat contact cu solul și cu roata anterioară.

Citește și: FOTO ACCIDENT aviatic în comuna Vințu de Jos: Un avion de mici dimensiuni, forțat să aterizeze la Vurpăr

Terenul de zbor, proprietatea deținătorului aeronavei, este situat la marginea localității Vurpăr, fiind amenajat în baza articolului nr. 14 din Codul aerian. La data accidentului suprafața de aterizare era acoperită cu iarbă cu o înălțime de aproximativ 50 de centimetri.

„Terenul de zbor nu îndeplinește condițiile prevăzute de art. 14 din Codul aerian, respectiv clădirile cu destinația de locuințe se află la o distanță mai mică de 150 m, iar starea terenului la data producerii evenimentului nu permite desfăşurarea activităţii de zbor cu aeronavele ultraușoare în condiţii de siguranţă, nefiind balizat și fiind acoperit cu iarbă cu o înălțime de peste 50 cm (garda elicei la sol/distanța pe verticală între sol și vârful palei elicei 23-25cm). Din cauza obstacolării în partea de nord a terenului, decolarea se poate efectua numai pe direcția sud, iar aterizarea numai pe direcția nord”, se precizează în raportul AIAS.

Terenul pe care aeronava a aterizat se află lateral, la vest de terenul de zbor, la o distanță de aproximativ 50 de metri, suprafața fiind acoperită cu lucernă cu o înălțime de aproximativ 50-60 de centimetri. Între cele două terenuri se afla un teren discuit/necultivat, cu o lățime de aproximativ 50 de metri.

„Pilotul a depus plan de zbor pentru relocarea aeronavei de la aerodrom Măgura (LRCD) – Cisnădie, la terenul de zbor situat la marginea localității Vurpăr. Terenul de zbor declarat nu a fost folosit pentru activități de tip aeronautic o perioadă îndelungată de timp, astfel că la data producerii evenimentului acesta nu era pregătit corespunzător nefiind balizat/delimitat, iar suprafața destinată aterizării/decolării era acoperită cu iarbă cu o înălțime de aproximativ 50 cm. Din cauza faptului că terenul de zbor nu era amenajat corespunzător pilotul a confundat terenul cu un alt teren aflat în imediata vecinătate spre vest. După ce aeronava a luat contact cu terenul, pilotul a constatat că palele elicei lovesc lucerna de pe sol.

Pentru a evita avarierea palelor, pilotul a procedat la devierea în stânga pentru a ieși din cultura de lucernă și a finaliza rulajul pe terenul vecin necultivat. Pe timpul rulajului, pilotul a sesizat o frânare excesivă determinată de cultura de lucernă și apreciind că aeronava nu va ajunge la terenul necultivat, a mărit pentru scurt timp regimul de funcționare al motorului.

Aeronava a continuat rulajul iar în momentul în care a ajuns la șanțul care delimita terenurile, din cauza diferenței de nivel, aceasta a capotat”, se mai susține în document. Concluzia finală a anchetatorilor este că evenimentul s-a produs ca urmare a efectuării procedurii de aterizare pe un teren necorespunzător.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

2 februarie 1958: Ultimii combatanți ai grupării de rezistență armată din Munții Apuseni, lichidați de forțele de represiune

Unirea Ziarul

Publicat

în

2 februarie 1958: Ultimii combatanți ai grupării de rezistență armată din Munții Apuseni, lichidați de forțele de represiune În noaptea de 1 spre 2 februarie 1958, ultimii combatanți ai grupării de rezistență armată din masivul Vlădeasa – Munții Apuseni, sunt încercuiți de forțele de represiune în satul Traniș din comuna Valea Drăganului. Ca urmare a […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea