DOCUMENT | Majorări ale salariilor de bază la Centrul Cultural Palatul Principilor din Alba Iulia: Câți bani va câștiga personalul contractual începând cu 1 ianuarie 2025
DOCUMENT | Majorări ale salariilor de bază la Centrul Cultural Palatul Principilor din Alba Iulia: Câți bani va câștiga personalul contractual începând cu 1 ianuarie 2025
Proiectul de Hotărâre, numărul 488 din 11 decembrie 2024, privind stabilirea salariilor de bază pentru personalul contractual din cadrul Centrului Cultural Palatul Principilor, începând cu luna ianuarie 2025, a fost publicat în Monitorul Oficial Local al Municipiului Alba Iulia.
Citește și: Dumitru-Dorin Prunariu, primul român care a zburat în spațiul cosmic, propus „Cetățean de onoare al municipiului Alba Iulia”
Proiectul de Hotărâre, în forma propusă de inițiatorul Gabriel Codru Pleșa, primar al Municipiului Alba Iulia, urmează a fi supus votului și deciziei consilierilor locali:
Art. 1 – Se aprobă stabilirea salariilor de bază pentru personalul contractual din cadrul Centrului Cultural Palatul Principilor, urmare a intrării în vigoare a HG nr. 1506 din 27.11.2024 privind stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, începând cu luna ianuarie 2025, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre
Art. 2 – Începând cu data intrării în vigoare a prezentei încetează aplicabilitatea tuturor hotărârilor anterioare cu obiect similar.
Raportul Centrului Cultural Palatul Principilor la proiectul de hotărâre privind salarizarea personalului contractual din cadrul Centrului Cultural Palatul Principilor, începând cu luna ianuarie 2025
Potrivit art. 7, lit. „a” din Legea – cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, „salariul de bază reprezintă suma de bani la care are dreptul lunar personalul plătit din fonduri publice, corespunzător funcției, gradului/treptei profesionale, gradației, vechimii în specialitate, astfel cum este stabilită în anexele nr. I-IX”, iar potrivit lit. „e” „salariul lunar cuprinde salariul de bază ori, după caz, indemnizația lunară sau indemnizația de încadrare, compensațiile, indemnizațiile, sporurile, adaosurile, primele, premiile, precum și celelalte elemente ale sistemului de salarizare corespunzătoare fiecărei categorii de personal din sectorul bugetar”.
Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia nr. 220 din 25 iunie 2024 a fost aprobată salarizarea personalului contractual din cadrul Centrului Cultural Palatul Principilor, instituție publică de cultură în subordinea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia.
În urma aprobării Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia Centrul Cultural Palatul Principilor își desfășoară activitatea prin Muzeul Palatul Principilor Transilvaniei (fără personalitate juridică), Serviciul evenimente, turism (preluat din Aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Alba Iulia) și Compartimentul management, operațiuni. Statul de funcții cuprinde funcții contractuale de conducere și execuție remunerate conform Anexelor I, III și VIII la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
Potrivit HG nr. 1506 din 27.11.2024 privind stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, începând cu data de 01.01.2025 s-a stabilit salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, prevăzut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se stabilește în bani, fără a include indemnizații, sporuri și alte adaosuri, la suma de 4.050 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 165,334 ore pe lună, reprezentând 24,496 lei/oră.
Salariile stabilite și prezentate pentru funcțiile de execuție, în anexa la proiectul de hotărâre, sunt pentru gradația 0. Potrivit art. 10 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, salariile de bază sunt diferențiate pe funcții, grade/trepte și gradații. Fiecărei funcții, fiecărui grad/treaptă profesională îi corespund 5 gradații, corespunzătoare tranșelor de vechime în muncă, cu excepția funcțiilor de conducere pentru care gradația este inclusă în salariul de bază.
Tranșele de vechime în muncă în funcție de care se acordă cele 5 gradații, precum și cotele procentuale corespunzătoare acestora, calculate la salariul de bază avut la data îndeplinirii condițiilor de trecere în gradație și incluse în acesta, sunt următoarele:
a) gradația 1 – de la 3 ani la 5 ani – și se determină prin majorarea salariului de bază cu cota procentuală de 7,5%, rezultând noul salariu de bază;
b) gradația 2 – de la 5 ani la 10 ani – și se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;
c) gradația 3 – de la 10 ani la 15 ani – și se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;
d) gradația 4 – de la 15 ani la 20 de ani – și se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază;
e) gradația 5 – peste 20 de ani – și se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază.
Referatul de aprobare al Proiectului de Hotărâre privind stabilirea salariilor de bază pentru personalul contractual din cadrul Centrului Cultural Palatul Principilor, începând cu luna ianuarie 2025
I. Expunere de motive
Gestionarea sistemului de salarizare a personalului din instituțiile și autoritățile publice se asigură de fiecare ordonator de credite care conduce politica fiscal-bugetară în mod prudent, gestionând resursele financiare și cele umane raportat la obligațiile bugetare asumate.
Ordonatorii de credite au obligația să stabilească salariile de bază/soldele de funcție/salariile de funcție/soldele de grad/salariile gradului profesional deținut, gradațiile, soldele de comandă/salariile de comandă, indemnizațiile de încadrare/indemnizațiile lunare, sporurile, alte drepturi salariale în bani și în natură prevăzute de lege, să asigure promovarea personalului în funcții, grade și trepte profesionale și avansarea în gradații, în condițiile legii, astfel încât să se încadreze în sumele aprobate cu această destinație în bugetul propriu.
Proiectul de act administrativ inițiat vizează stabilirea salariilor de bază pentru personalul contractual din cadrul Centrului Cultural Palatul Principilor, instituție publică de cultură aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia, începând cu luna ianuarie 2025.
Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice reglementează modul de stabilire a salariilor pentru personalul din sectorul bugetar plătit din bugetul general consolidat al statului.
Văzând prevederile HG nr. 1506 din 27.11.2024 privind stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, salariile brute a căror valoare este sub 4.050,00 lei se majorează începând cu data de 01.01.2025.
II. Descrierea situației actuale
Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia nr. 220 din 25 iunie 2024 a fost aprobată salarizarea personalului contractual din cadrul Centrului Cultural Palatul Principilor, instituție publică de cultură în subordinea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia.
Pozițiile din statul de funcții Supraveghetor muzeu, Controlor bilete, Consilier debutant, Consilier gr. II au salariul brut lunar sub cuantumul stabilit prin HG nr. 1506 din 27.11.2024. Majorarea salarială ține cont de HG privind stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, precum și principiul ierarhizării, pe verticală, cât și pe orizontală, în cadrul aceluiași domeniu, în funcție de complexitatea și importanța activității desfășurate.
III. Reglementări anterioare
Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia nr. 220 din 25 iunie 2024 privind salarizarea personalului contractual din cadrul Centrului Cultural Palatul Principilor.
IV. Baza legală
– art. 11 și art. 12 din Legea – cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
– art. 552 (1) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
– art. 159 și art. 164 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– HG nr. 1506 din 27.11.2024 privind stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată.
Având în vedere cele expuse, în temeiul art. 136 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare, potrivit căruia proiectele de hotărâri pot inițiate de primar, de consilierii locali sau de cetățeni. Elaborarea proiectelor se face de cei care le propun, cu sprijinul secretarului general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale și al compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului.
Pentru aceste considerente, Primarul Municipiului Alba Iulia propune analizarea proiectului de hotărâre întocmit, în vederea supunerii lui spre dezbatere și aprobare, în ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia.
Proiectul de hotărâre se supune dezbaterii și aprobării Consiliului Local pentru salarizarea personalului contractual din Centrul Cultural Palatul Principilor începând cu luna ianuarie 2025, conform Anexei la Proiectul de Hotărâre care a fost elaborată conform prevederilor Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare și HG nr. 1506 din 27.11.2024 privind stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată.
Proiectul de hotărâre a fost înaintat Sindicatului Liber „Solidaritatea” din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia pentru obținerea avizului consultativ.
La redactarea prezentului Referat de aprobare au fost avute în vedere prevederile O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare și ale Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
Șofer ”MORT DE BEAT”, oprit de polițiști pe o stradă din Ocna Mureș: Avea o alcoolemie de 1,25 mg/litru alcool pur în aerul expirat
Șofer ”MORT DE BEAT”, oprit de polițiști pe o stradă din Ocna Mureș: Avea o alcoolemie de 1,25 mg/litru alcool pur în aerul expirat Un șofer ”MORT DE BEAT” a fost oprit de polițiști pe o stradă din Ocna Mureș. Bărbatul avea o alcoolemie de 1,25 mg/litru alcool pur în aerul expirat. Citește și: UPDATE […]