Vânzarea autoturismelor electrice și hibrid a scăzut în Europa, dar a crescut în România. Care este motivul
Vânzarea autoturismelor electrice și hibrid a scăzut în Europa, dar a crescut în România. Care este motivul
În cel de-al doilea trimestru al anului 2022, vânzările autoturismelor electrice și hibrid au scăzut în Europa, potrivit datelor Companiei de Consultanţă PricewaterhouseCoopers, în schimb, piața din România, relativ mică încă, este într-o continuă creștere.
Vânzările de maşini ‘verzi’ din principalele zece pieţe auto europene, respectiv Germania, Franţa, Italia, Spania, Marea Britanie, Suedia, Norvegia, Ţările de Jos, Elveţia şi Austria, au scăzut cu 4,% în trimestrul al doilea al acestui an, reflectând în continuare problemele cu care se confruntă producătorii, legate în special de lipsa componentelor şi de întârzierea livrărilor – reiese dintr-o analiză realizată de Departamentul de Strategie Globală din reţeaua PwC. Conform studiului, în primele două trimestre din 2021 au fost înregistrate creşteri de sută la sută şi, respectiv, 259%, după care avansul s-a temperat la 32 de procente în trimestrul al treilea, 6% în trimestrul patru şi 13 procente în primele trei luni din 2022.
Vânzările de maşini electrice au fost singurele care şi-au continuat creşterea în trimestrul al doilea al anului curent la nivel european, înregistrând un avans de peste 8%, care nu a putut compensa însă scăderile consemnate de modelele hibrid. În prima jumătate a anului, cota de piaţă a maşinilor ‘verzi’ în Europa a ajuns la 45,6%, din care mai mult de jumătate reprezintă modele hibrid. Piaţa de profil din România, fiind încă mică, îşi continuă creşterea cu o rată de peste sută la sută, iar în iulie, vânzările de maşini electrificate le-au depăşit pentru prima dată pe cele diesel, conform datelor PwC România, transmite Rador.
Ford Motor Co a anunţat că va desfiinţa 3.000 de locuri de muncă, majoritatea în America de Nord şi India, deoarece se restructurează pentru a concura cu Tesla în cursa pentru a dezvolta vehicule electrice (EV), transmite Reuters.
De luni de zile, directorul general al Ford, Jim Farley, afirmă că forţa de muncă a companiei este prea numeroasă şi nu sunt suficienţi angajaţi cu abilităţile cerute de trecerea spre vehiculele electrice şi serviciile digitale.
„Eliminăm anumite operaţiuni, reorganizăm şi simplificăm funcţiile în cadrul companiei. Veţi afla mai multe detalii de la şefii departamentelor voastre în cursul acestei săptămâni”, au scris într-un mail comun către angajaţi Farley şi preşedintele companiei, Bill Ford.
Luni, acţiunile Ford înregistrau un declin de 4,8% la Bursa de la New York. Anul acesta, marja de profit înainte de impozitare a Tesla a depăşit-o pe cea a Ford, iar Farley a explicat că este necesară reducerea costurilor.
Creşterea preţurilor pentru baterii, materii prime şi transport pune presiuni suplimentare asupra Ford şi a altor producători auto. Totuşi, Ford şi-a menţinut previziunile privind realizarea unui profit în 2022.
În martie, producătorul auto american a anunţat că diviziile sale de vehicule electrice (EV) şi de motoare cu combustie internă (ICE) vor funcţiona ca entităţi separate, o decizie menită să extindă producţia de vehicule electrice, în încercarea de a ţine pasul cu Tesla Inc.
Ford a anunţat că va forma două afaceri auto „distincte”, una concentrată pe vehiculele electrice, numită Ford Model e, şi alta pe motoarele cu combustie internă, Ford Blue. Ele se vor alătura diviziei de vehicule comerciale Ford Pro. De asemenea, Ford a informat că până în 2026 va majora cheltuielile cu vehiculele electrice la 50 de miliarde de dolari, faţă de un nivel de 30 de miliarde de dolari anunţat anterior.
Ca parte a planului de a majora capacitatea, Ford va folosi pentru vehiculele electrice baterii litiu-fosfat de fier, furnizate de CATL (producătorul chinez de baterii pentru vehicule electrice). De asemenea, Ford lucrează şi cu firmele sud-coreene LG Energy Solution şi SK Innovation.
Sursa: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Instagram își ajustează algoritmul pentru a promova conținutul original: Modificări majore la funcția Reels
Instagram își ajustează algoritmul pentru a promova conținutul original: Modificări majore la funcția Reels Conținutul original de pe aplicația de social media Instagram urmează să fie prioritizat, iar conținutul „furat” urmează să fie penalizat, în urma schimbărilor modului în care funcționează algoritmul. O nouă schimbare a modului în care funcţionează algoritmul de recomandări al Instagram […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2024 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 16 ore
Obiceiuri, tradiții și superstiții românești de Paște. Credințe și Superstiții de Paște
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Mesaje de Florii 2024. Idei de SMS-uri, urări și felicitări care pot fi transmise prietenilor, rudelor şi colegilor care îşi sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Floriile 2025. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2026, 2027. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Opinii - Comentariiacum 11 ore
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2023. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului
-
Curier Județeanacum 4 zile
Duminica Floriilor – simboluri creştine, obiceiuri şi tradiţii populare