CL Alba Iulia vrea expertiză tehnico-financiară în cazul prelungirii, fără licitație, a contractului pentru serviciul de transport public local
Consilierii locali din Alba Iulia au decis, în ședința de joi, efectuarea unei expertize tehnico-financiare care să stabilească dacă neefectuărea de către AIDA – Transport Local a cadrului organizatoric și a demersurilor necesare organizării procedurii de licitație pentru atribuirea contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local în anul 2011 (la finele executării contractului încheiat în anul 2001, pe 10 ani, între administrația locală și STP), a creat un prejudiciu bugetului local.
Demersul vine ca răspuns la solicitarea Serviciului de Investigare a Criminalității Economice Alba, care, în interesul unui dosar penal aflat în cercetare, a cerut CL Alba Iulia să comunice dacă se constituie parte civilă.
Potrivit raportului de specialitate semnat de șeful Serviciului Juridic din primărie, Georgeta Rângheț, este vorba despre perioada în care contractul amintit mai sus s-a prelungit cu 9 luni, prin două hotărâri de consiliu local, perioadă pentru care s-a achitat societății de transport local o subvenție plus gratuități în cuantum de 26.710.964 de lei.
”Contractul nr. 3835/28.02.2001 a fost încheiat între Consiliul local al municipiului Alba Iulia și SC Transcom SA (denumită ulterior Societatea de Transport Public Local SA, pe o durată de 10 ani. La expirarea acestuia, prin Hotărârile nr.46/2011 și 223/2011 ale Consiliului local al municipiului Alba Iulia s-a prelungit durata acestuia cu 9 luni, iar prin Hotărârea nr. 368/2011 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia a fost obligat operatorul de a efectua serviciul public de transport local până la încheierea unui contract de delegare de gestiune, cu un nou operator. Prin hotărârea nr. 260/ 8.08.2012 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia, ca urmare a organizării licitației de către AIDA-TL, s-a aprobat contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local prin curse regulate, contractul intrând în vigoare prin semnare de către toate unitățile administrativ teritoriale începând cu data de 17.09.2012”, se arată în raportul de specialitate.
În document nu se precizează, însă, motivele pentru care administrația locală a decis să prelungească contractul cu firma de transport și nici motivele pentru care AIDA-TL nu a reușit să desemneze un operator de transport la expirarea respectivului contract.
Reamintim că Asociația Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport local s-a înființat în anul 2009, având ca scop organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea și gestionarea în comun a serviciului de transport public local din cadrul asociației, pe raza de competență a unităților administrativ-teritoriale membre. La înființarea acestei asociații au participat inițial trei unități administrativ-teritoriale, ulterior numărul lor crescând la 8.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Biserica „Sfinții Arhangheli” din comuna Horea va fi restaurată și refuncționalizată. Licitația de peste 5 milioane de lei, lansată pe SEAP
Biserica „Sfinții Arhangheli” din comuna Horea va fi restaurată și refuncționalizată. Licitația de peste 5 milioane de lei, lansată pe SEAP Parohia Ortodoxă Română Horea a lansat la data de 14 ianuarie 2025 licitația pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice pentru execuția lucrărilor de resturare, refuncționalizare și punere în valoare a Bisericii Sfinții Arhangheli din […]