Peste 60% dintre cetăţeni folosesc zilnic internetul – Studiu BRAT
În cel mai recent Studiu de Audienţă şi Trafic de Internat, realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) se arată că peste 5,9 milioane de români, adică 61,6%, folosesc internetul zilnic, iar tendinţa este de creştere continuă.
Cifrele sunt corespunzătoare perioadei de măsurare cuprinse între 1 decembrie 2013 şi 28 februarie 2014 şi au fost transmise membrilor BRAT pe 14 mai.
În ceea ce priveşte scopul utilizării zilnice a internetului, datele furnizate de BRAT conturează o scădere a interesului românilor pentru ştiri, precum şi pentru informaţiile de tip auto şi sport, însă semnalează o creştere a interesului pentru zona de jocuri online şi de divertisment.
Un factor care a contribuit la această tendinţă este şi faptul că măsurarea a inclus şi perioada sărbătorilor de iarnă.
Referitor la intenţia de achiziţionare de bunuri şi servicii pentru perioada măsurată, se remarcă scăderea intenţiei de achiziţionare de telefoane mobile şi de servicii de telefonie mobilă, precum şi scăderea intenţiei de achiziţionare de servicii de cablu-TV, asigurări şi credit.
În schimb, studiul relevă o creştere a intenţiei de achiziţionare de servicii turistice. Se poate estima că şi această evoluţie este tot o consecinţă a perioadei de referinţă a studiului.
În cadrul studiului au fost publicate rezultate de audienţă pentru 154 de site-uri.
BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor).
Măsurătorile şi monitorizările BRAT sunt independente şi transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanţă cu normele internaţionale.
BRAT pune la dispoziţia pieţei de media şi de publicitate indicatorii de performanţă obţinuţi în urma auditului şi a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur şi credibil pentru decizii strategice care implică industria media.
Sursa: Mediafax.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
![](https://ziarulunirea.ro/wp-content/uploads/2023/12/ziarulunirea.jpg)
Știri recente din categoria Actualitate
18-19 iulie 2024 | COD GALBEN de FURTUNĂ în Alba și alte județe din țară: Vijelii, grindină, descărcări electrice și averse torențiale
18-19 iulie 2024 | COD GALBEN de FURTUNĂ în Alba și alte județe din țară: Vijelii, grindină, descărcări electrice și averse torențiale ANM A emis joi dimineața o avertizare meteo cod galben de furtună valabil în Alba și alte județe din țară, în intervalul 18 iulie, ora 10 – 19 iulie, ora 02. Citește și: […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 24 de ore
Muntele Găina sau ”Muntele Dragostei” din Alba, unde are loc anual Târgul de fete, încărcat de legende și tradiție
-
Sportacum 2 zile
FOTO: Reunire la Metalurgistul Cugir, cu revenirile lui G. Goronea, S. Itu și M. Codrea
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
15 iulie: Ziua Mărcii Poștale Românești. Primele mărci poștale, tipărite în Moldova, în 1848
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
15 iulie, Ciurica, o altă zi a femeilor! Dacă îţi baţi bărbatul, îţi va merge bine tot anul
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
14 iulie: Ziua Transmisioniştilor Militari
-
Opinii - Comentariiacum 12 ore
18 iulie: Se stingea din viață Regina Maria, femeia care a influențat cel mai mult istoria României