21 de km din autostrada A1 Lugoj-Deva deveniți muzeu! Va fi sau nu, dat spre circulație?
21 de km din autostrada A1 Lugoj-Deva deveniți muzeu! Va fi sau nu, dat spre circulație?
Soarta celor 21 de kilometri de autostradă a rămas incertă, în urma rezilierii de către CNAIR a contractului cu compania spaniolă Comsa. Tronsonul putea fi dat în trafic, aflat la un procent fizic de 99%, însă nu s-a pus încă această problemă în discuție.
Contractul pentru Lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva a fost reziliat, au confirmat surse din CNAIR care au explicat ce se va întâmpla în continuare cu acest ciot de autostradă devenit muzeu.
„Este reziliat contractul. Este posibil să fie continuat în regie proprie de CNAIR, dar cu ajutorul unei terţi, deoarece sunt necesare nişte utilaje speciale”, au declarat surse din CNAIR.
Asociaţia Pro Infrastructură anunţa, miercuri, că Compania de Drumuri a reziliat contractul cu compania spanionlă Comsa pentru lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, astfel că inaugurarea celor 21 de kilometri devine incertă.
„CNAIR a reziliat contractul lotului 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva! La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc şi executanţii lui din CNAIR au persistat în şantajarea constructorului şi obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanţiei tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii. Imaginaţi-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniştii din domeniul infrastructurii de transport aşa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial. Nodul Holdea (parte a altui contract cu acelaşi antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus şi nici plătit în cel reziliat astăzi”. scrie Asociaţia Pro Infrastructură, pe Facebook.
În concluzie, potrivit reprezentanţilor API, inaugurarea celor 21 de km devine incertă. „Singurul lucru sigur este că statul român va pierde definitiv garanţia de 4 ani şi că vom avea mulţi ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, conchide API. Marţi, asociaţia care monitorizează stadiul lucrărilor de infrastructură spunea că lotul 3 este perfect folosibil.
sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Copiile de acte, declarate conforme cu originalul direct în format electronic. Părţile implicate în dosare civile, scapă de drumuri la instanţă şi semnătură olografă
Copiile de acte, declarate conforme cu originalul direct în format electronic. Părţile implicate în dosare civile, scapă de drumuri la instanţă şi semnătură olografă Deputaţii au adoptat, miercuri, 19 noiembrie 2025, un proiect care dă posibilitatea conformării documentelor cu originalul prin aplicarea unei semnături electronice. Proiectul de lege pentru modificarea art. 150 alin. (2) din […]
A fost aprobată ordonanța de urgență care prevede reorganizarea Romsilva. Măsurile care vor intra în vigoare
A fost aprobată ordonanța de urgență care prevede reorganizarea Romsilva. Măsurile care vor intra în vigoare Ordonanţa de Urgenţă care pune în mișcare reorganizarea Regiei Naționale a Pădurilor-Romsilva a fost adoptată de Guvern, astăzi, 20 noiembrie, conform unui comunicat de presă al Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor. Potrivit Ministerului Mediului, noul cadru legislativ permite începerea […]
PNL este obligat să returneze 14 milioane de lei după campania ,,Un ostaș în slujba țării”: A pierdut procesul cu Autoritatea Electorală Permanentă
PNL este obligat să returneze 14 milioane de lei după campania ,,Un ostaș în slujba țării”: A pierdut procesul cu Autoritatea Electorală Permanentă Partidul Național Liberal este obligat să restituie aproximativ 14 milioane de lei din subvenția primită de la bugetul de stat după ce a pierdut, pe data de 19 noiembrie, procesul cu Autoritatea […]