21 de km din autostrada A1 Lugoj-Deva deveniți muzeu! Va fi sau nu, dat spre circulație?
21 de km din autostrada A1 Lugoj-Deva deveniți muzeu! Va fi sau nu, dat spre circulație?
Soarta celor 21 de kilometri de autostradă a rămas incertă, în urma rezilierii de către CNAIR a contractului cu compania spaniolă Comsa. Tronsonul putea fi dat în trafic, aflat la un procent fizic de 99%, însă nu s-a pus încă această problemă în discuție.
Contractul pentru Lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva a fost reziliat, au confirmat surse din CNAIR care au explicat ce se va întâmpla în continuare cu acest ciot de autostradă devenit muzeu.
„Este reziliat contractul. Este posibil să fie continuat în regie proprie de CNAIR, dar cu ajutorul unei terţi, deoarece sunt necesare nişte utilaje speciale”, au declarat surse din CNAIR.
Asociaţia Pro Infrastructură anunţa, miercuri, că Compania de Drumuri a reziliat contractul cu compania spanionlă Comsa pentru lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, astfel că inaugurarea celor 21 de kilometri devine incertă.
„CNAIR a reziliat contractul lotului 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva! La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc şi executanţii lui din CNAIR au persistat în şantajarea constructorului şi obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanţiei tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii. Imaginaţi-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniştii din domeniul infrastructurii de transport aşa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial. Nodul Holdea (parte a altui contract cu acelaşi antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus şi nici plătit în cel reziliat astăzi”. scrie Asociaţia Pro Infrastructură, pe Facebook.
În concluzie, potrivit reprezentanţilor API, inaugurarea celor 21 de km devine incertă. „Singurul lucru sigur este că statul român va pierde definitiv garanţia de 4 ani şi că vom avea mulţi ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, conchide API. Marţi, asociaţia care monitorizează stadiul lucrărilor de infrastructură spunea că lotul 3 este perfect folosibil.
sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Autostrada A8 Tg. Mureș-Ungheni: Au fost semnate contractele pentru încă două tronsoane montane. Valoarea lucrărilor
Autostrada A8 Tg. Mureș-Ungheni: Au fost semnate contractele pentru încă două tronsoane montane. Valoarea lucrărilor Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat miercuri, 26 noiembrie 2025, contractele pentru proiectarea și execuția a 47 km din autostrada A8 Tg Mureș – Iași – Ungheni. Este vorba despre două tronsoane din zona de munte: Sărățeni – […]
Florin Cîțu despre politica de austeritate: „Nu poți cere românilor să accepte taxe mai mari, prețuri mai mari și tăieri, în timp ce statul arde bani publici fără sens”
Florin Cîțu despre politica de austeritate: „Nu poți cere românilor să accepte taxe mai mari, prețuri mai mari și tăieri, în timp ce statul arde bani publici fără sens” Fostul prim-ministru al României, Florin Cîțu, a atras atenția asupra unei decizii recente a Guvernului care, în opinia sa, contrazice mesajele oficiale privind austeritatea și restricțiile […]
Clarificarea situațiilor în care nu se acordă despăgubiri pentru pesta porcină: Proiectul de lege
Clarificarea situațiilor în care nu se acordă despăgubiri pentru pesta porcină: Proiectul de lege Un proiect de lege care clarifică situațiile în care nu se acordă despăgubiri în cazul pestei porcine africane a fost adoptat, miercuri, 26 noiembrie, de plenul Camerei Deputaților. Citește și: DSVSA Alba: Examenul trichineloscopic este obligatoriu pentru porcii crescuți și sacrificați […]
