Rămâi conectat

Actualitate

OFICIAL| Cele trei școli din Alba, coordonatoare pentru Bazele de Practică Pedagogică. Cine sunt profesorii mentori coordonatori

Ziarul Unirea

Publicat

în

Cele 100 de Baze de Practică Pedagogică, baze care vor coordona la rândul lor între 4 și 6 unități de învățământ, au fost publicate în Monitorul Oficial.

Ordinul 3.654 care prevede înființarea acestor baze, prevede că aceste baze funcționeazaă cu „statut de consorții școlare pentru practica pedagogică și pentru mentoratul didactic”.

„Se aprobă înființarea, organizarea și funcționarea bazelor de practică pedagogică, numite în continuare BPP, care funcționează cu statut de consorții școlare pentru practica pedagogică și pentru mentoratul didactic”, potrivit ordinului citat.

BPP se constituie în jurul unei unități de învățământ preuniversitar liceal cu statut de școală de aplicație, denumită școală de aplicație coordonatoare, care încheie acorduri de parteneriat cu alte unități de învățământ, în scopul organizării și desfășurării activităților de practică pedagogică și de mentorat didactic, constituind un consorțiu școlar.

Bazele funcționează pe o durată cel puțin egală cu durata de implementare și de sustenabilitate a proiectului PROF (POCU/904/6/25/Operațiune compozită OS 6.5, 6.6, cod SMIS 146587 — Profesionalizarea carierei didactice — PROF), proiect anunțat de secretarul de stat Maria Manea săptămâna trecută.

Școlile de aplicație coordonatoare pentru BPP sunt de fapt unitățile prevăzute și în ordinul de înființare a școlilor cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație.

Caracteristicile unei școli de aplicație:

au profil pedagogic;
au un alt profil decât profilul pedagogic și fac dovada:
a) existenței unor cadre didactice cu statut de profesori mentori și/sau profesori cu experiență didactică și cu activitate metodică;
b) existenței unei baze materiale adecvate organizării și desfășurării stagiilor practice pedagogice din cadrul programelor de formare inițială și continuă;
c) accesibilității și versatilității instrumentelor, resurselor și mijloacelor educaționale;
d) participării la programe/proiecte educaționale internaționale de mobilitate a elevilor și a cadrelor didactice, de tip Erasmus, eTwinning, alte proiecte și programe organizate de
organisme internaționale cu profil educațional, științific sau cultural.

Apar consorțiile școlare

Bazele de practică pedagogică nu sunt doar aceste școli de aplicație, ci mai multe școli coordonate de această unitate. Ordinul prevede că numărul unităților de învățământ preuniversitar constituite într-o bază de practică pedagogică este minimum 4 și nu mai mare de 6.

Sunt introduse astfel consorții școlare de tip Bază de Practică Pedagogică.

Consorțiul include obligatoriu următoarele tipuri de unități de învățământ preuniversitar:
a) școala de aplicație coordonatoare — unitatea de învățământ liceal după care se va identifica și va fi denumită BPP;
b) o unitate de învățământ care școlarizează elevi care provin din medii vulnerabile pe criteriul social/medical (școală de spital)/de rasă/etnie/economic/geografic;
c) o unitate de învățământ care școlarizează pentru nivelurile primar și gimnazial;
d) unitate de învățământ de tip vocațional

Bazele care cuprind mai mult de 4 unități pot fi formate prin asocierea școlii de aplicație
coordonatoare și cu unități de învățământ din mediul rural și/sau cu unități care au structuri pentru educație timpurie și/sau cu alte unități de învățământ de același tip (unități de învățământ liceal teoretic, vocațional, tehnologic), aflate în același județ/în municipiul București sau în județe învecinate.
Profesorii mentori coordonatori

Regulile publicate acum prevăd faptul că directorul sau directorul adjunct al
unității de învățământ coordonatoare este coordonatorul Bazei de Practică Pedagogică.

Iar profesorul mentor coordonator din cadrul BPP este un profesor încadrat la școala de aplicație coordonatoare, care predă discipline pedagogice sau care are experiență metodică
relevantă/de mentorat didactic în specialitatea uneia dintre disciplinele la care se organizează și se efectuează stagii practice pedagogice/activități pedagogice.

În cadrul BPP va fi selectat un număr adecvat de profesori mentori care să asigure organizarea și desfășurarea activităților de mentorat didactic.

Componența grupului de profesori mentori din cadrul BPP și repartizarea activităților metodice/practice pedagogice se stabilesc prin decizii interne ale conducerii unităților de
învățământ coordonatoare, la propunerea conducerii unităților de învățământ componente ale BPP, prevede ordinul citat.

Descarcă ordinul de ministru care înființează Bazele de Practică Pedagogică de aici

Lista Bazelor de Practică Pedagogică:

COLEGIUL NAȚIONAL „HOREA, CLOȘCA ȘI CRIȘAN” ALBA IULIA
COLEGIUL NAȚIONAL „INOCHENTIE MICU CLAIN” BLAJ
COLEGIUL NAȚIONAL „BETHLEN GABOR” AIUD
COLEGIUL NAȚIONAL „PREPARANDIA — DIMITRIE ȚICHINDEAL” ARAD
LICEUL TEORETIC „ADAM MÜLLER GUTENBRUNN” ARAD
COLEGIUL NAȚIONAL „MOISE NICOARĂ” ARAD
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „CAROL I” CÂMPULUNG MUSCEL
COLEGIUL NAȚIONAL „VLAICU VODĂ” CURTEA DE ARGEȘ
COLEGIUL TEHNIC „ARMAND CĂLINESCU” PITEȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „ZINCA GOLESCU” PITEȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „ȘTEFAN CEL MARE” BACĂU
COLEGIUL SPORTIV „NADIA COMĂNECI” ONEȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „IOSIF VULCAN” ORADEA
LICEUL VOCAȚIONAL PEDAGOGIC „NICOLAE BOLCAȘ” BEIUȘ
COLEGIUL NAȚIONAL „EMANUIL GOJDU” ORADEA
COLEGIUL NAȚIONAL „GEORGE COȘBUC” NĂSĂUD
COLEGIUL NAȚIONAL „LIVIU REBREANU” BISTRIȚA
LICEUL PEDAGOGIC „NICOLAE IORGA” BOTOȘANI
COLEGIUL NAȚIONAL „A. T. LAURIAN” BOTOȘANI
LICEUL „ANDREI MUREȘANU” BRAȘOV
COLEGIUL NAȚIONAL „ANDREI ȘAGUNA” BRAȘOV
COLEGIUL NAȚIONAL „JOHANNES HONTERUS” BRAȘOV
LICEUL PEDAGOGIC „D. P. PERPESSICIUS” BRĂILA
COLEGIUL NAȚIONAL „ELENA CUZA” BUCUREȘTI
COLEGIUL GERMAN „GOETHE” BUCUREȘTI
LICEUL TEORETIC „DANTE ALIGHIERI” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „GHEORGHE LAZĂR” BUCUREȘTI
LICEUL TEORETIC „ADY ENDRE” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „ȘCOALA CENTRALĂ” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „IULIA HAȘDEU” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL DE INFORMATICĂ „TUDOR VIANU” BUCUREȘTI
LICEUL TEORETIC BILINGV „MIGUEL DE CERVANTES” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL BILINGV „GEORGE COȘBUC” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL DE MUZICĂ „GEORGE ENESCU” BUCUREȘTI
COLEGIUL ECONOMIC „VIRGIL MADGEARU” BUCUREȘTI
SEMINARUL TEOLOGIC ORTODOX BUCUREȘTI
COLEGIUL ROMANO-CATOLIC „SFÂNTUL IOSIF” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „SFÂNTUL SAVA” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „GHEORGHE ȘINCAI” BUCUREȘTI
LICEUL DE ARTE PLASTICE „NICOLAE TONITZA” BUCUREȘTI
COLEGIUL TEHNIC DE ARHITECTURĂ ȘI LUCRĂRI PUBLICE „IOAN N. SOCOLESCU” BUCURESTI
LICEUL TEHNOLOGIC SPECIAL „REGINA ELISABETA” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „GRIGORE MOISIL” BUCUREȘTI
LICEUL PEDAGOGIC „SPIRU HARET” BUZĂU
LICEUL PEDAGOGIC „ȘTEFAN BĂNULESCU” CĂLĂRAȘI
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „GHEORGHE LAZĂR” CLUJ-NAPOCA
COLEGIUL NAȚIONAL „GEORGE BARIȚIU” CLUJ-NAPOCA
COLEGIUL NAȚIONAL „EMIL RACOVIȚĂ” CLUJ-NAPOCA
COLEGIUL NAȚIONAL „GEORGE COȘBUC” CLUJ-NAPOCA
COLEGIUL TEHNIC „NAPOCA” CLUJ-NAPOCA
COLEGIUL NAȚIONAL „CONSTANTIN DIACONOVICI LOGA” CARANSEBEȘ
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „CONSTANTIN BRĂTESCU” CONSTANȚA
COLEGIUL NAȚIONAL „MIRCEA CEL BĂTRÂN” CONSTANȚA
COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” CONSTANȚA
COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI VITEAZUL” SFÂNTU GHEORGHE
LICEUL PEDAGOGIC „BOD PETER” TÂRGU SECUIESC
COLEGIUL NAȚIONAL „CONSTANTIN CANTACUZINO” TÂRGOVIȘTE
COLEGIUL NAȚIONAL „IENĂCHIȚĂ VĂCĂRESCU” TÂRGOVIȘTE
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „ȘTEFAN VELOVAN” CRAIOVA
COLEGIUL NAȚIONAL „CAROL I” CRAIOVA
COLEGIUL NAȚIONAL „FRAȚII BUZEȘTI” CRAIOVA
COLEGIUL NAȚIONAL „COSTACHE NEGRI” GALAȚI
COLEGIUL NAȚIONAL „VASILE ALECSANDRI” GALAȚI
COLEGIUL NAȚIONAL „SPIRU HARET” TÂRGU JIU
LICEUL TEORETIC „NICOLAE CARTOJAN” GIURGIU
LICEUL „MARIN PREDA” ODORHEIU SECUIESC
LICEUL PEDAGOGIC „BENEDEK ELEK” ODORHEIU SECUIESC
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „REGINA MARIA” DEVA
LICEUL PEDAGOGIC „MATEI BASARAB” SLOBOZIA
COLEGIUL PEDAGOGIC „VASILE LUPU” IAȘI
COLEGIUL NAȚIONAL „COSTACHE NEGRUZZI” IAȘI
COLEGIUL NAȚIONAL IAȘI
COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” IAȘI
COLEGIUL TEHNIC „IOAN C. ȘTEFĂNESCU” IAȘI
LICEUL PEDAGOGIC „TARAS SEVCENKO” SIGHETU MARMAȚIEI
COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” BAIA MARE
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „ȘTEFAN ODOBLEJA” DROBETA-TURNU SEVERIN
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „MIHAI EMINESCU” TÂRGU MUREȘ
COLEGIUL NAȚIONAL „ALEXANDRU PAPIU ILARIAN” TÂRGU MUREȘ
COLEGIUL NAȚIONAL „UNIREA” TÂRGU MUREȘ
COLEGIUL NAȚIONAL „GHEORGHE ASACHI” PIATRA-NEAMȚ
COLEGIUL NAȚIONAL VOCAȚIONAL „NICOLAE TITULESCU” SLATINA
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „REGINA MARIA” PLOIEȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI VITEAZUL” PLOIEȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „ION LUCA CARAGIALE” PLOIEȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „ANDREI ȘAGUNA” SIBIU
COLEGIUL NAȚIONAL „SAMUEL BRUKENTHAL” SIBIU
COLEGIUL NAȚIONAL „OCTAVIAN GOGA” SIBIU
LICEUL PEDAGOGIC „GHEORGHE ȘINCAI” ZALĂU
COLEGIUL NAȚIONAL „IOAN SLAVICI” SATU MARE
COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” SUCEAVA
COLEGIUL NAȚIONAL „PETRU RAREȘ” SUCEAVA
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „MIRCEA SCARLAT” ALEXANDRIA
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „CARMEN SYLVA” TIMIȘOARA
LICEUL TEORETIC „NIKOLAUS LENAU” TIMIȘOARA
COLEGIUL NAȚIONAL „CONSTANTIN DIACONOVICI LOGA” TIMIȘOARA
LICEUL TEORETIC „ION CREANGĂ” TULCEA
LICEUL PEDAGOGIC „IOAN POPESCU” BÂRLAD
COLEGIUL NAȚIONAL DE INFORMATICĂ „MATEI BASARAB” RÂMNICU VÂLCEA
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „SPIRU HARET” FOCȘAN

Reamintim că peste 28 de mii de profesori vor fi formați într-un proiect cu finanțare europeană numit PROF, potrivit anunțului făcut de secretarul de stat din Ministerul Educației, Maria Manea. Aceasta a spus că acest proiect „modifică fundamental modul în care se face astăzi formarea inițială și formarea continuă a cadrelor didactice”.

Maria Manea a mai spus că proiectul pleacă de la faptul că formarea cadrelor didactice este deficitară și că Ministerul Educației este într-un grup de lucru la nivel european, grup care până anul viitor va crea un cadru comun la nivelul Uniunii pentru stabilirea normativelor de formare inițială și continuă a cadrelor didactice.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Vinerea Mare la catolici: Ziua în care Hristos a fost răstignit şi a murit pe cruce. Tradiții în Vinerea Neagră

Ziarul Unirea

Publicat

în

Vinerea Mare la catolici: Ziua în care Hristos a fost răstignit şi a murit pe cruce. Tradiții în Vinerea Neagră Vineri, 29 martie 2024, este o zi specială pentru credincioșii romano-catolici și reformați din întreaga lume. Este Vinerea Mare, zi în care aceștia trebuie să stea departe de mesele îmbelşugate, să se roage și să […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea