Rămâi conectat

Actualitate

Autostrada Sibiu – Piteşti, loturile 2 şi 3: Forajele geotehnice vor fi contractate prin negociere

Ziarul Unirea

Publicat

în

Potrivit ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, forajele geotehnice necesare construirii loturilor 2 şi 3 din Autostrada Sibiu – Piteşti vor fi contractate prin procedură de negociere, fără publicare prealabilă. După ce niciuna dintre celei trei firme interesate nu a depus ofertă, licitaţia organizată anterior pentru aceste servicii s-a anulat automat.

„Referitor la situaţia Autostrăzii Sibiu – Piteşti dintre Boiţa şi Tigveni, în prezent este în curs de derulare întocmirea documentaţiei aferente procedurii de achiziţie publică, prin procedura de negociere fără publicare prealabilă, conform legislaţiei în vigoare”, a răspuns ministrul Răzvan Cuc la o interpelare a deputatului USR Cătălin Drulă.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) lansase o licitaţie pe 15 martie 2019, pentru execuţia acestor foraje. Pe 29 mai 2019, aceasta s-a anulat însă automat după ce niciunul dintre cei trei operatori economici interesaţi de procedură nu a depus ofertă, potrivit lui Răzvan Cuc.

CNAIR a fost criticat atunci de Asociaţia Pro Infrastructură pentru subestimarea costurilor acestor foraje. „Costul estimat pentru foraje reprezenta doar circa 20% din ceea ce cere piaţa”, declara Ionuţ Ciurea, directorul executiv al API.

Şeful Transporturilor a explicat că valoarea estimată de CNAIR pentru acest tip de lucrări a fost obţinută pe baza analizării pieţei (răspunsuri la cereri de ofertă, verificăre site-uri de specialitate, comparaţii cu contracte derulate în cadrul CNAIR, estimare costuri pentru completare studii geotehnice existente aferente obiectivului Autostrada Târgu Mureş – Ditrău, Autostrada Ditrău – Târgu Neamţ şi Drumuri de Mare Viteză).

Reamintim că la licitaţia pentru completarea studiului de fezabiltiate pentru Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ, CNAIR a primit două oferte. Şi valoarea estimată pentru acest contract, de 35,6 milioane de lei, a fost considerată prea mică de către API.

CNAIR a semnat în mai contractul cu firma Ingineria Especializada Obra Civil Industrial, din Spania, pentru suma de 17,6 milioane de lei, circa jumătate din valoarea estimată.

Şi o altă companie din subordinea Ministerului Transporturilor a recurs la metoda negocierii, după ce la licitaţia lansată anterior nu a primit nicio ofertă. Este vorba despre CFR SA, care a utilizat această metodă în cazul reparaţiilor urgente la Podul Constanţa din Capitală.

Autostrada Sibiu – Piteşti, cel mai important proiect rutier al României, va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.

Sursa: economica.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Hidrocentralele începute în perioada comunistă ar putea fi finalizate. Energia nucleară, „marele pariu” pentru întreg sistemul energetic național

Ziarul Unirea

Publicat

în

Hidrocentralele începute în perioada comunistă ar putea fi finalizate. Energia nucleară, „marele pariu” pentru întreg sistemul energetic național Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, afirmă că producția de energie din capacități solare și eoliene nu este „este o soluție pentru întreg sistemul energetic național”, având în vedere faptul că acest tip de energie este produsă intermitent. În […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea