Un nou sistem de tarifare a serviciilor de salubritate
– Stimate domnule director, de peste 10 ani asiguraţi servicii de salubritate în judeţul nostru, perioadă în care societatea s-a modernizat an de an.
– Ne dorim să obţinem performanţe tot mai mari. Noi, cetăţenii, vrem să fim cât mai aproape de Europa, atât în privinţa salariilor şi a nivelului de trai, dar şi a serviciilor. Fiecare dintre noi, acolo unde munceşte, vrea ca firma, angajaţii şi investiţiile să fie asemenea celor din Europa. Dar pentru asta e nevoie de eforturi financiare şi umane, costurile fiind suportate de noi toţi, deci şi de clienţii noştri. Trebuie să spun că prin activitatea desfăşurată aducem bani în Alba, ei nu merg în alte judeţe şi nici în afara ţării. Profitul societăţii este de 5 – 10 la sută, în funcţie de activitatea desfăşurată. Acesta este adevărul, nu avem profit mai mult de 10 la sută, degeaba circulă tot felul de zvonuri! De altfel, asta o demonstrează şi documentele de la Finanţe şi de la Oficiul Registrului Comerţului. În alte domenii de activitate e posibil să se obţină profituri de 40 – 50 la sută, dar la noi asta e realitatea. Reinvestim profitul în modernizarea infrastructurii de care avem nevoie azi şi pe viitor. Societatea noastră are aproape 260 de angajaţi, din Alba Iulia şi din întreg judeţul. Salariaţii noştri muncesc în beneficiul cetăţenilor Albei şi sunt plătiţi pentru efortul lor. Doresc să amintesc că, la Salprest, productivitatea muncii a crescut în ultima perioadă, oamenii au înţeles că dacă muncesc mai bine şi banii vor fi pe măsură. Respectând prevederile legale, angajaţii primesc echipament de protecţie – salopete, scurte, veste, mănuşi, încălţăminte etc.
– Cum reuşiţi să rezistaţi într-un mediu economic dificil, afectat de criză, în care birocraţia face şi mai grea viaţa firmelor din judeţ, dar şi din ţară?
– Aşa cum simt oamenii de afaceri, şi nu numai ei, la noi inflaţia creşte de la o lună la alta, preţul combustibilului la fel, piesele de schimb necesare maşinilor de salubritate sunt tot mai scumpe – acestea sunt doar câteva cauze care ne determină să majorăm tarifele serviciilor de salubritate. Să mai adăugăm şi consumul mare de carburant al maşinilor noastre, mai ales că ele circulă foarte mult în localităţi, unde creşte consumul şi funcţionează continuu, chiar şi atunci când staţionează pentru a încărca deşeurile menajere. Pare incredibil dar consumul de combustibil în cazul unei maşini de salubritate e mai mare decât al unui TIR, aproape dublu, ceea ce face ca şi cheltuielile noastre cu serviciile să fie mai mari, mai ales dacă ţinem seama şi de scumpirea carburanţilor. Cu toate acestea, tarifele noastre sunt mai mici decât cele ale firmelor concurente din Alba Iulia şi din judeţ, firme care ştim cu toţii că duc profitul în afara Albei.
Legislaţia ne obligă să îndeplinim anumite obligaţii fiscale pentru a funcţiona: plătim taxe şi impozite la stat şi toate utilajele noastre, cum sunt macaralele, maşinile de salubritate, trebuie autorizate şi acest lucru costă. Mai plătim taxe de drum şi alte biruri către stat. Să nu uităm de TVA, care se plăteşte la emiterea facturii, nu la încasarea ei, ceea ce nu e deloc normal – să plătim TVA şi impozit pentru o sumă pe care nu am încasat-o. În ceea ce-i priveşte pe clienţii noştri rău-platnici, nu există posibilitatea de a le rezilia contractele. Mai mult, de la sfârşitul anului trecut, asociaţiile de proprietari nu pot fi constrânse să-şi achite restanţele, nu există nici o modalitate legală pentru a le obliga să-şi plătească datoriile. E anormal să fii obligat să dai bani statului fără să ai posibilitatea de a recupera, legal, banii de la restanţieri. În ceea ce ne priveşte, suntem obligaţi să ne onorăm obligaţiile la stat, să nu avem datorii, pentru a putea participa la licitaţii. Spre exemplu, unele asociaţii de proprietari funcţionează bine, administratorii şi locatarii îşi plătesc taxele la zi; în cazul altora, îmi pare rău că trebuie să o spun dar e zero interes în privinţa achitării acestor obligaţii. Nu cred că în aceste situaţii nu există nici măcar un locatar care să vrea să-şi plătească taxele pentru serviciile noastre, dar banii sunt cheltuiţi pe salariile administratorilor, ale femeii de serviciu şi altele, administratorii nu ştiu să fie chibzuiţi.
– Pentru că la începtul discuţiei noastre vorbeam despre modernizare, vă rog să ne spuneţi cu ce noutăţi vine societatea Salprest în următoarea perioadă?
– În lunile următoare îmi doresc să reuşim să introducem taxa pe cantitatea de deşeuri menajere în locul celei pe persoană, ceea ce va duce, în unele situaţii, la scăderea tarifelor. Un alt avantaj este colectarea selectivă a deşeurilor menajere, care va fi mai eficientă având în vedere că nu se plăteşte nici măcar un leu pentru deşeurile de hârtie şi PET-urile din pubele. Poate pe viitor nu se va întâmpla la fel ca acum, când maşinile care colectează hârtia şi PET-urile se întorc goale de pe traseu pentru că în pubele nu este nimic. Cetăţenii nu sunt conştienţi că trebuie să colecteze selectiv deşeurile menajere şi atunci, deşi am investit în recipiente de colectare selectivă, mă întreb dacă nu ar fi trebuit să mai aştept câţiva ani.
Sperăm ca peste că peste câteva luni să reuşim să implementăm acest nou sistem de tarifare a serviciilor de salubritate atât la asociaţiile de locatari, cât şi la agenţii economici. Nu pot să nu amintesc aici că Alba e primul judeţ din ţară în care cetăţenii care locuiesc la case au, de peste 2 ani şi cel de-al doilea recipient pentru deşeuri, pentru colectarea hârtiei şi a PET-urilor. Sistemul nu funcţionează acum, dar cu siguranţă atunci când va fi vorba de cantitatea de deşeuri menajere colectată situaţia va fi cu totul alta. Un rol important în colectarea selectivă a deşeurilor revine şi autorităţilor locale, care trebuie să conştientizeze cetăţenii astfel ca ei să nu scape de deşeuri oricum, ci să le depoziteze în pubelele speciale, pe categorii.
O altă noutate este cea programată de „Zilele oraşului”, când vom avea „Zilele porţilor deschise la Salprest”, prilej pentru cetăţeni să ne cunoască investiţiile realizate din banii care de peste 10 ani se întorc în Alba Iulia, la locuitorii oraşului. Sunt aşteptaţi la acest eveniment administratorii asociaţiilor de proprietari, dar şi alţi cetăţeni care beneficiază de serviciile noastre.
A consemnat Adriana DURIGĂ
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Marius Bațu, fost membru al legendarei Pasărea Colibrii, a trecut la cele veșnice: „Un artist deosebit, o voce minunată”
Marius Bațu, fost membru al legendarei Pasărea Colibrii, a trecut la cele veșnice: „Un artist deosebit, o voce minunată” Zi neagră în lumea muzicală din România. Marius Bațu, un artist deosebit cu o voce minunată, fost membru al legendarei Pasărea Colibrii, a trecut la cele veșnice. Anunțul decesului a fost făcut de Nicu Alifantis. Citește […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 13 ore
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 21 de ore
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii