Rămâi conectat

Opinii - Comentarii

Scandalul Volkswagen: RAR nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile cu norma de poluare EURO 5

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

noxe-VolkswagenScandalul emisiilor de noxe ale motoarelor de Volkswagen este departe de a se fi încheiat. După ce unele ţări au interzis temporar vânzarea maşinilor fabricate de grupul german, o decizie radicală a fost luată şi în România.

Registrul Auto Român (RAR) a sistat eliberarea de cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen cu norma de poluare Euro 5, potrivit unor surse din piaţa auto, citate de Antena 3. Astfel, cei care au cumpărat astfel de automobile ar putea fi nevoiţi să mai aştepte până ce autorităţile vor lua o decizie.

Preşedintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu a declarat că a fost informat despre decizia RAR de a nu mai elibera cărţi de identitate pentru autovehiculele constructorului german.

În România au fost înmatriculate peste 130.000 de automobile Volkswagen cu motorizare Euro 5, echipate cu softul de manipulare a testelor de emisii. Lor li se adaugă automobile ale mărcilor Seat, Skoda şi Audi.

În total, cinci milioane de maşini VW din toată lumea, inclusiv din România, ar putea fi rechemate în service pentru remedierea problemei, potrivit unor surse din domeniul auto.

Tăriceanu a adăugat că este nevoie ca cetăţenii să fie protejaţi.

„În momentul în care autorităţile iau cunoştinţă de o astfel de situaţie, trebuie să reacţioneze, până se constituie, eu ştiu, asociaţii de consumatori, până îşi iau avocaţi care să le apere interesele afectate în justiţie”, a spus preşedintele Senatului.

Citiți și Ministrul Mediului: Statul român se va îndrepta împotriva producătorului Volkswagen pentru recuperarea prejudiciului din taxa de mediu

UPDATE: ”Astăzi (joi — n.r.) are loc la Ministerul Transporturilor o primă întâlnire de lucru a grupului mixt înființat pentru analiza problemei Volkswagen. Deocamdată nu avem date concrete legate de numărul mașinilor Volkswagen echipate cu motoare diesel dotate cu softul care permite manipularea testelor de emisii. Avem niște informații la nivel macro, însă la nivel concret nu deținem astfel de date. Așteptăm din partea Autorității de omologare germane informațiile necesare. Acestea ar urma să ne parvină cel mai târziu într-o săptămână. În acest caz, vorbim despre motorul EA 189 care însă este însoțit de un cod specificat la fiecare autovehicul. Trebuie verificat acest cod’, a explicat Șerban Dobre, șeful Departamentului Poluare și Consultanță Tehnică din cadrul RAR, pentru Agerpres.

Constructorul auto german Volkswagen a anunțat miercuri că va prezenta, în octombrie, soluțiile și măsurile tehnice care vor fi adoptate pentru corectarea caracteristicilor privind emisiile vehiculelor diesel în condițiile în care pentru circa cinci milioane de vehicule din marca Volkswagen Passenger Cars este necesară o procedură de service.

Clienții afectați urmează să fie informați despre corectarea caracteristicilor privind emisiile în ‘viitorul apropiat’, subliniază compania, care precizează, totodată, că vehiculele dotate cu motoare Euro 6 disponibile în prezent pe piață nu intră în categoria celor care urmează să fie verificate.

Clienții care dețin astfel de autovehicule vor fi ținuți la curent în săptămânile și lunile următoare, iar toate mărcile afectate ale grupului urmează să înființeze website-uri naționale în acest sens.

Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen.

În același context, compania germană a anunțat, la începutul acestei săptămâni, că intenționează să repare până la 11 milioane de vehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analiști la peste 6,5 miliarde de dolari. (C.M.)

sursa:stiripesurse.ro, antena3, agerpres


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii

Opinii - Comentarii

Un tânăr din Alba participă la SERP Conf 2024, cel mai mare eveniment de SEO din Europa Centrala si de Est

Unirea Ziarul

Publicat

în

Un tânăr din Alba participă la SERP Conf 2024, cel mai mare eveniment de SEO din Europa Centrala si de Est. Ce discută profesioniștii în optimizarea pentru motoarele de căutare Iulian Ghișoiu, un tânăr din Sebeș, pasionat de SEO, fondator și general manager al TargetWeb, una dintre cele mai puternice agenții de Search Engine Optimization […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea