Rămâi conectat

Politică Administrație

Propunerile viitorului director, Silvan Stâncel, pentru îmbunătățirea Bibliotecii ”Lucian Blaga” Alba: Comunicate de presă mai bune, radio online, cont de Facebook și Youtube, între idei

Dragoş Suciu

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Silvan Stâncel notează, în proiectul său de management cu care a câștigat concursul pentru funcția de director al Bibliotecii Județene ”Lucian Blaga” Alba, ca propuneri de îmbunătățire a instituției, crearea unui radio online, cont de Facebook și Youtube, actualizarea site-ului, parteneriate cu instituții media, dar și ”realizarea comunicatelor de presă într-o manieră profesionistă pentru a pune optim la dispoziția publicului informațiile de interes”.

Consilierii județeni au în ședința de vineri un proiect de hotărâre privind aprobarea rezultatului final al concursului, organizat pentru încredințarea managementului Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba, a proiectului de management câştigător şi durata pentru care se va încheia contractul de management.

În urma susținerii probelor stabilite la concursul de proiecte de management organizat de Consiliul Județean Alba, pentru ocuparea funcției de manager la Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba, secretariatul comisiei de concurs comunică rezultatul final al concursului: STÂNCEL SILVAN – THEODOR – 8,50 – câștigător

Conform prevederilor Regulamentul de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management la instituțiile publice de cultură din subordinea Consiliului Județean Alba, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Alba nr. 152/25 august 2016, „este declarat câştigător candidatul care a obţinut cea mai mare medie, cu condiţia ca aceasta să fie de minimum 7”

Mandatul lui Silvan Stâncel este pentru perioada 2017 – 2020.

Silvan Sâtncel susține în proiectul său că Biblioteca „Lucian Blaga” Alba este percepută ca fiind o instituție ce contribuie la îmbogățirea spirituală și dezvoltarea materială a comunității în care activează.

”Totodată, imaginea bibliotecii se definește prin prisma calității acesteia ca diseminator informațional, promotor și dezvoltător de evenimente culturale. Dacă prin acestea din urmă vizibilitatea bibliotecii în comunitate a cunoscut o linie ascendentă (proiectele și evenimentele culturale implementate și comunicate publicului prin intermediul mass-media și materialele de informare aducându-i notorietate), în ceea ce privește evoluția spre o bibliotecă modernă apreciem că mai sunt pași importanți de făcut. Din datele existente se poate constata o creștere anuală a numărului de beneficiari (2013 = 13 099 beneficiari, 2014 = 13 300 beneficiari, 2015 = 16 000 beneficiari), cu precădere a celor care au participat la evenimentele culturale extra muros dezvoltate de bibliotecă. Frecvența medie zilnică de aproximativ 300 de utilizatori indică o nevoie a publicului pentru carte. Totuși, e suficient să te apropii și să treci pragul bibliotecii pentru a observa starea de degradare a clădirii, precaritatea identității vizuale (firmă, panotaje etc.), lipsa unor servicii pentru public (xerox, fotocopiere documente), a unor spații destinate activităților interactive, atelierelor diverse, petrecerii timpului liber, organizării de evenimente culturale”, se arată în proiectul său

Propunerile sale de îmbunătățire sunt:

– implementarea proiectului pentru un sediu nou;

– renovarea clădirii actuale a instituției (fațadă clădire, reabilitare geamuri cu gratii de protecție, firmă exterioară, amenajare curte, hol interior, curățare/igienizare/amenajare/fructificare subsoluri sediu, verificare și reparație completă instalație curent și gaz);

– schimbarea fațadei instituției într-una mai atractivă;

– crearea unei firme moderne și de impact la intrarea în instituție, în concordanță cu arhitectura clădirii;

– amenajare la standarde decente a toaletei, mai ales că există aici un flux semnificativ de utilizatori; – amenajarea curții interioare și fructificarea acesteia ca spațiu alternativ de petrecere a timpului liber pentru utilizatori și pentru desfășurarea de acțiuni și activități în beneficiul comunității;

– amenajarea integrală a subsolului și fructificarea acestuia ca spațiu pentru bibliotecă;

– poziționarea în oraș a unor chioșcuri stradale personalizate cu numele bibliotecii, care să ofere publicului posibilitatea de a lua acasă cărți din donații sau de a dona la rândul său, fiind totodată și puncte de informare și reclamă;

– lărgirea gamei de servicii oferite publicului;

– regândirea logo-ului instituției și firmei exterioare în mod profesionist, ca elemente de marketing și comunicare publică;

– înregistrarea logo-ului instituției la OSIM;

– promovarea activităților și proiectelor prin materiale de informare publică (mape, flyere, caiete program, afișe, pixuri, badge-uri, insigne, mesh-uri, bannere, rollup, mașini branduite pe eveniment, machete de promovare în ziare și reviste, emisiuni radio/TV, spoturi radio/TV, promovare indoor, outdoor, online) care să beneficieze de grafică personalizată realizată de profesioniști;

– comunicarea către beneficiari a identității bibliotecii, a filialelor, a bibliotecilor orășenești și comunale ca un tot unitar la nivel de brand/imagine/PR;

– fructificarea holului de acces de la intrarea în instituție ca spațiu de reclamă (panotaj);

– atragerea unor grupuri de voluntari în toate punctele din județ și implicarea acestora în promovarea imaginii;

– parteneriate cu mass-media pentru promovare;

– realizarea comunicatelor de presă într-o manieră profesionistă pentru a pune optim la dispoziția publicului informațiile de interes;

– organizarea de conferințe de presă pentru a crește vizibilitatea bibliotecii;

– parteneriate strategice cu Primăria Alba Iulia pentru promovare la nivel de municipiu;

– regândirea și actualizarea site-ului instituției;

– prezența activă în grădinițe, școli, licee, universitate prin materiale de informare adaptate vârstei din oraș și din județ;

– crearea de focus – grupuri pentru a afla din prisma utilizatorilor raportarea față de imaginea existentă a bibliotecii;

– crearea unui cont oficial de Facebook al instituției și a unei pagini dedicate;

– o utilizare mai intensă platformei Facebook prin realizarea de pagini specifice în funcție de acțiuni și evenimente;

– crearea unui canal Youtube pentru diseminarea informațiilor video;

– realizarea unor trailere video pentru promovarea on-line și în emisiuni TV;

– crearea unui radio on-line al bibliotecii;

– implementarea în oraș a unor indicatoare care să direcționeze către bibliotecă;

– continuarea parteneriatelor media existente și atragerea de noi parteneri media;

– participarea la evenimente culturale la care biblioteca este invitată (târguri de carte, expoziții, alte evenimente socio-culturale);

– parteneriate/proiecte cu instituții culturale, ONG sau alte entități interesate din aria culturală;

– gândirea și implementarea de proiecte în beneficiul publicului (târg de carte, Zilele Bibliotecii, Noaptea bibliotecarilor, Ziua Lucian Blaga, cafenele literare, colocvii, aniversări);

– participarea la emisiuni radio și TV.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

FOTO: Parcul din fața primăriei din Gârbova a fost finalizat: Spațiu de recreere și relaxare pentru cetățenii din comună

Bogdan Ilea

Publicat

în

FOTO: Parcul din fața primăriei din Gârbova a fost finalizat: Spațiu de recreere și relaxare pentru cetățenii din comună Cetățenii din comuna Gârbova se pot bucura de un nou parc, situat în fața primăriei. Loc de relaxare și recreere, atât pentru tineri cât și pentru vârstnici sau turiști. „Amenajarea parcului din localitatea Gârbova a fost […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea