// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Operațiunea „E-commerce” – o nouă acțiune de control în cazul vânzărilor online iniţiată de Fisc

Operațiunea „E-commerce” este o nouă acțiune de control în cazul vânzărilor online initiate de Fisc, prin care se vrea reducerea evaziunii din comerțul online, vizate fiind de această dată coletele livrate prin poștă sau firme de curierat în urma unor comenzi plasate online, relevă un document ANAF.

Operațiunea, care a primit numele de „E-commerce”, se adaugă altor acțiuni ale inspectorilor Fiscului, inclusiv prin Biroul Monitorizare Comerț Electronic, o structură înființată în acest scop în ianuarie 2017.

În același timp, prin intermediul Biroului Monitorizare Comerț Electronic din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, înființat în ianuarie 2017, sunt derulate acțiuni inopinate pentru identificarea coletelor suspecte de a încălca prevederile legale vamale, transportate prin curierat rapid și poștal. Pe lângă verificările inițiate acum, Fiscul are în lucru și cazuri mai vechi de vânzare de bunuri prin site-uri sau platforme online, fără respectarea obligațiilor de înregistrare și declarare a veniturilor.

Inițierea de controale în domeniul comerțului online este una dintre măsurile stabilite de premierul Sorin Grindeanu la începutul lunii martie, în urma unei întâlniri cu noul președinte ANAF, Bogdan Stan, și secretarul de stat din Ministerul Finnațelor Ionuț Mișa. Setul de măsuri are ca scop creșterea gradului de colectare a taxelor și impozitelor.

Antifrauda monitorizează magazinele online cu prețuri reduse, vânzătorii de pe platformele online care tranzacționează volume mari și magazinele online ale unor firme din alte țări care au trafic ridicat. Din acest motiv, inspectorii au cerut date de la platformele online de vânzări directe pentru a monitoriza volumul de vânzări ale unor utilizatori, precum și de la marile firme de curierat ale căror servicii sunt folosite de comercianții online. Persoanele fizice care vând pe platformele online nu intră în mod automat în atenția inspectorilor ANAF, dacă vând doar ocazional. Obligațiile fiscale ale acestora, de înregistrare, declarare și achitare de impozite și contribuții, apar dacă desfășoară activitatea de vânzare online în mod regulat.
Sursa: profit.ro

 

Salvează

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419