Rămâi conectat

Politică Administrație

Modificări privind acordarea venitului minim garantat şi a ajutorului de încălzire în 2017

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Venitul minim garantat şi ajutorul de încălzire în 2017 – modificări legislative

Prin Ordonanţa de Urgenţă 93/8.12. 2016, publicată în Monitorul Oficial nr. 998 din 12 decembrie 2016, sunt reglementate măsuri de simplificare a acordării unor beneficii de asistenţă socială. Potrivit directorului AJPIS Alba, Flaviu Cozuc, Guvernul a adoptat actul normativ menţionat pentru simplificarea modului de solicitare şi acordare a celor trei beneficii de asistenţă socială bazate pe testarea veniturilor, respectiv ajutorul social acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, alocaţia pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 şi ajutorul pentru încălzirea locuinţei acordat potrivit OUG 70/2011 privind măsurile de protecţie socială pe perioada sezonului rece. Astfel, pentru obţinerea venitului minim garantat (VMG) şi a alocaţiei pentru susţinerea familiei (ASF), în situaţia în care persoana sau familia întrunesc toate condiţiile de eligibilitate, inclusiv pentru obţinerea ajutorului pentru încălzirea locuinţei (dosarul se depune în perioada sezonului rece, respectiv 1 noiembrie – 31 martie), solicitantul va depune un singur dosar.

Citește și: Cine poate beneficia de ajutorul pentru încălzirea locuinţei şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească

”Documentele depuse iniţial pentru unul dintre beneficii se iau în considerare şi pentru solicitarea ulterioară a celorlalte măsuri de sprijin. Mai exact, dacă iniţial se stabileşte dreptul la venit minim garantat şi ulterior apare un copil în familie şi se solicită alocaţia pentru susţinerea familiei, nu va mai fi necesară întocmirea unui nou dosar”, a explicat Flaviu Cozuc. De asemenea, în cazul venitului minim garantat (VMG), este eliminată cerinţa de a prezenta din 3 în 3 luni o adeverinţă de la agenţia județeană pentru ocuparea forţei de muncă. Verificarea situaţiei persoanelor apte de muncă se va face pe baza listelor şi a informaţiilor furnizate de agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv de inspectoratele teritoriale de muncă.

Prin noile măsuri adoptate de Guvern se renunţă şi la cerinţa depunerii, de către beneficiar, din 3 în 3 luni, a unei declaraţii pe propria răspundere şi a documentelor justificative care să ateste menţinerea condiţiilor de acordare. Aceasta era o reglementare suplimentară, având în vedere că beneficiarul era oricum obligat să comunice în scris primarului modificările intervenite în componenţa familiei şi a veniturilor acesteia. ”În cazul drepturilor suspendate, acestea se vor acorda din oficiu în luna următoare, dacă din verificările efectuate de inspectorii sociali nu rezultă situaţii de modificare sau încetare a acestora; în prezent, pentru reluarea plăţii este necesară depunerea unei noi cereri. Totodată, pentru evitarea fraudelor şi a erorilor, organul central fiscal de pe raza teritorială va verifica informaţiile despre venituri, declarate de persoană sau familie şi le va comunica primăriilor rezultatele verificării”, ne-a declarat Flaviu Cozuc, directorul AJPIS Alba.

Citește și: Totul despre acordarea venitului minim garantat şi a ajutoarelor de urgenţă

El a adăugat că prin noile reglementări se flexibilizează şi modul de acordare a alocaţiei pentru susţinerea familiei (ASF). Dacă într-o familie cu mai mulţi copii de vârstă şcolară, unul dintre aceştia nu urmează o formă de învăţământ sau acumulează mai mult de 20 absenţe nemotivate într-un semestru, acest copil nu va fi luat în calcul la stabilirea cuantumului acordat familiei, astfel încât familia să poată beneficia în continuare de suport financiar pentru a le asigura celorlalţi copii posibilitatea frecventării cursurilor şcolare. În prezent, dacă unul dintre copii înregistrează absenţe la școală, familia pierde dreptul de a mai primi ASF (alocație pentru susținerea familiei).

Printr-o altă reglementare din hotărârea de Guvern adoptată recent au fost eliminate din categoria veniturilor care se iau în calcul la stabilirea drepturilor de ajutor social, alocaţie pentru susţinerea familiei şi ajutor pentru încălzire, toate bursele şcolare. În prezent, doar bursele sociale sunt acceptate, precum şi bursa profesională prevăzută de HG  1062/2012, iar eliminarea stimulentului educaţional prevăzut de Legea 248/2015 reprezintă o corecţie adusă textului normativ. AJPIS Alba a trimis adrese la toate primăriile din județ, în care a explicat toate aceste modificări legislative. Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba s-a adresat primăriilor pentru ca acestea să țină seama de prevederile OUG 93/8.12.2016 în întocmirea documentelor viitoare privind acordarea venitului minim garantat, a alocației pentru susținerea familiei și a ajutorului pentru încălzirea locuinței.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Județul Alba campion al învățământului dual din România. 11,36% nivelul județului față de 3% nivelul național

Bogdan Ilea

Publicat

în

Județul Alba campion al învățământului dual din România. 11,36% nivelul județului față de 3% nivelul național În cadrul ședinței de colegiu prefectural, Inspectorul Școlar General Adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Alba, Dan Chercheș a vorbit despre învățământul dual din județ. La nivel național România ponderea învățământului dual este de doar 3%, în timp ce în […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea