Rămâi conectat

Actualitate

Înființarea Sediului electronic al firmelor – Inițiativă legislativă a senatorului PNL de Alba, Teodor Atanasiu

Ziarul Unirea

Publicat

în

Senatorul PNL de Alba, Teodor Atanasiu, dorește înființarea sediului electronic pentru operatorii economici, acesta urmând a lua forma unei adrese de e-mail identică cu codul unic de înregistrare sau codul de identificare fiscală. El a depus, în acest sens, o inițiativă legislativă, în Parlamentul României.

VIDEO: Teodor Atanasiu îi dă replica lui Victor Ponta: Este disperat că va trebui să-și dea demisia, dar de ceea ce fuge nu scapă!Inițiativa a fost avizată favorabil de către Consiliul Legislativ și de comisiile Juridică și Economică din cadrul Senatului Românei, urmând a intra pe ordinea de zi a plenului Senatului în următoarea perioadă.

Conform expunerii de motive depuse de senatorul liberal, inițiativa legislativă își propune să faciliteze derularea comunicării și eliminarea multor costuri generate de tipărirea unor formulare, decizii, citații și alte asemenea acte administrative, în paralel cu eliminarea unor întârzieri generate de imposibilitatea dovedirii transmiterii unor documente prin mențiunile efectuate de factorul poștal sau agentul procedural.

Proiectul presupune alocarea unei adrese de e-mail odată cu înregistrarea fiscală a oricărui operator economic, adresă de e-mail care să identifice operatorul economic și să echivaleze cu „sediul electronic” al acestuia. În consecință, orice document, citație, act procedural sau administrativ sau orice altă comunicare oficială transmisă către sediul electronic va avea aceleași efecte ca informările tipărite și transmise prin agent procedural sau servicii poștale/de curierat. În această categorie vor intra inclusiv comunicările între operatorii privați transmise prin intermediul sediului electronic.

„În epoca internetului de mare viteză noi încă suntem dependenți de hârțoage. Ne plângem de birocrație, de timp pierdut, dar suntem obligați să așteptăm până găsește factorul poștal pe cineva la sediu ca să-i înmâneze un act oficial. Comunicarea prin intermediul mijloacelor electronice a devenit o obișnuință în viața de zi cu zi și cu toate acestea instituții ale statului precum ANAF sau instanțele judecătorești continuă să transmită documente oficiale prin intermediul poștei sau curierului, fapt care dă naștere la amânări, vicii de procedură și costuri generate de tipărirea inutilă. Sper ca această inițiativă legislativă să fie aprobată în planul Parlamentului și să ne ajute să economisim timp și bani”,  a declarat Atanasiu cu privire la inițiativa legislativă și la motivele depunerii. (Z.U.)

Sursa: stiripesurse.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

România în Air Schengen și Schengen maritim din 31 martie. Ce se schimbă de duminică la controale și cum vor călători copiii minori

Ziarul Unirea

Publicat

în

România în Air Schengen și Schengen maritim din 31 martie. Ce se schimbă de duminică la controale și cum vor călători copiii minori România intră în spaţiul Schengen cu frontierele aeriene (Air Schengen) și maritime începând de duminică, 31 martie. Secretarul de stat în Ministerul de Interne, chestorul Bogdan Despescu, a explicat ce înseamnă acest […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea