Rămâi conectat

Opinii - Comentarii

Harababură pe AUTOSTRADA SEBEȘ TURDA: Nu există autorizație de construire pe 66 din cei 70 de km ai autostrăzii, dar constructorii au lucrat deja mai bine de o treime pe anumite loturi

Ziarul Unirea

Publicat

în

autostrada sebes turda 03Pentru mai bine de 66 de km din cei 70 ai autostrăzii A10 Sebeș – Turda nu au fost emise până în prezent autorizațiile de construire cu toate că firmele constructoare lucrează încă din 2014 iar pe anumite loturi stadiul lucrărilor a trecut deja de o treime. Mai mult, deși Compania de Autostrăzi recunoaște că autorizațiile de construire sunt obligatorii pentru a se putea lucra, constructorii și-au primit o parte din bani pe lucrarile deja executate.

CITIȚI și Organizarea de șantier pentru Lotul 1 ar putea fi amplasată pe teritoriul localității Drîmbar. VEZI ce modificări ale proiectului tehnic sunt propuse pe un sector din Lotul 2

Pentru circa 19 km Ministerul Transporturilor nu a emis autorizatiile de construire, desi documentatiile au fost depuse de catre constructor, se arata intr-un raspuns al CNADNR la solicitarea Asociatiei Pro Infrastructura (API).

Pentru ceilalti 47 de km constructorii nu au depus documentatia tehnica la Minister pentru ca nu a fost avizat Proiectul Tehnic de catre Comisia Tehnico-Economica a CNADNR si pentru ca autoritatile de la mediu nu au revizuit inca acordurile de mediu.

CITIȚI și FOTO: Revoltă pe autostrada A10 Sebeș-Turda, la Gâmbaș (Aiud) – zeci de locuitori și utilaje au blocat timp de patru ore lucrările de construcție a tronsonului 3

Aici puteti citi intregul raspuns CNADNR la solicitarea API.
autorizatiile-construire-lipsesc-sebes-turda

CNADNR: „Fara autorizatia de construire nu se poate lucra”

CNADNR recunoaste ca fara autorizatiile de construire „antreprenorii nu pot executa lucrari de constructie (…), fapt ce le-a fost comunicat in repetate randuri de catre CNADNR”.

Cu toate acestea, constructorii lucreaza in prezent pe toate cele patru loturi ale autostrazii, iar pe unele loturi stadiul fizic a depasit deja o treime. Mai mult, si stadiul financiar este unul inaintat pe doua din cele patru loturi, adica autoritatile au platit din lucrarile executate dincolo de cei 15% avans.

Primele doua loturi ale autostrazii au fost contractate in noiembrie 2014 si au termen de finalizare in octombrie 2016. Loturile 3 si 4 au fost contractate in aprilie 2014 si au termen de finalizare martie 2016.

Practic, avand in vedere ca pana la momentul august 2015 autoritatile nu au emis inca autorizatiile de construire, daca firmele constructoare nu s-ar fi apucat de treaba si nu ar fi executat deja lucrari, autostrada cu cele patru loturi ale sale nu ar fi avut nici o sansa sa fie gata la termen.

In urma cu o luna, pe 27 iulie, CNADNR transmitea care erau stadiile fizice si financiare pe fiecare lot: Lot 1:    7,89% – Stadiu financiar: 15% (Avans); Lot 2:    6,62% – Stadiu financiar: 15% (Avans); Lot 3:   24,5% – Stadiu financiar: 17,82%; Lot 4:    35,98% – Stadiu financiar: 20,89%.

CNADNR a precizat pentru HotNews.ro ca banii platiti nu sunt pentru lucrarile executate fara autorizatie de construire

Astfel, platile efectuate de CNADNR SA sunt:

– Avansurile acordate in conformitate cu prevederile Contractelor incheiate si a prevederilor legale, respectiv 15 % din Valoarea de Contract Acceptata, in cazul Loturilor 1, 2, 3 si 4 ale Autostrazii Sebes – Turda;

– Pentru Lotul 3 si Lotul 4 ale Autostrazii Sebes – Turda, pe langa avansurile acordate, se adauga valoarea platilor efectuate pentru partea de proiectare si lucrari pregatitoare (asanarea terenurilor de munitii, arheologie, etc.), pentru care nu este necesara Autorizatie de Construire, respectiv 2,72% pentru Lotul 3 si 5,89 % pentru Lotul 4.

sursa:hotnews


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii

Opinii - Comentarii

29 Martie: România a devenit membru NATO, alături de alte șase țări din Europa de Est

Bogdan Ilea

Publicat

în

29 Martie: România a devenit membru NATO, alături de alte șase țări din Europa de Est La 29 martie 2004, cele șapte state invitate la Summit-ul NATO de la Praga să devină membre ale Alianței (Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Romania, Slovacia, Slovenia), printre care și România, au depus instrumentele de aderare la Departamentul de Stat […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea