// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

FOTO: Tronsonul de drum de la intrarea în Alba Iulia dinspre Cluj, reabilitat la standarde europene

inaugurare drum Alba IuliaLucrările de reabilitare a drumului DN1 E81 s-au încheiat oficial marți, odată cu recepția făcută de beneficiarul proiectului – Primăria Alba Iulia. Au fost prezenți primarul Mircea Hava, viceprimarul Paul Voicu, reprezentanți ai Direcției Tehnice Dezvoltare, și executantul lucrării – patronul firmei Florea Grup, alături de câțiva angajați și trei tinere fără de care nu se putea face o inaugurare ”ca la carte”.

După tradiționala ”tăiere a panglicii” primarul Mircea Hava a declarat că în opinia sa drumul este acum de ”calibru” european, intrarea în Alba Iulia este acum ”elegantă” iar orașul și locuitorii săi merită acest lucru: ”Alba Iulia merită lucrul acesta, albaiulienii merită. Nu cred că mai are vreun oraș o intrare atât de interesantă și de elegantă, cu iluminat public așa cum trebuie, piste de biciclete, trotuar, tot ceea ce este nevoie. Arată foarte bine, s-a făcut o lucrare de calitate, avem o garanție de 5 ani în care, dacă se întâmplă ceva se va remedia”.

Primarul municipiului Alba Iulia nici nu vrea să audă de eliminarea restricției de viteză pe respectivul tronson și consideră că toată lumea trebuie să înțeleagă că regulamentul privind circulația pe drumurile publice este făcut cu un scop și trebuie respectat: ”Trebuie să înțeleagă toată lumea că este un drum intern, nu este o pistă de viteză. În oraș se circulă cu 50 de km/h, așa se va circula și pe acest drum. Nu se blochează nimic, trebuie înțeles că în dreapta și stânga drumului sunt foarte multe firme care plătesc impozite locale și trebuie să aibă posibilitatea de a intra și a ieși din curte iar pe această porțiune se deplasează foarte mulți cetățeni care trebuie să ajungă la muncă. Lumea trebuie să înțeleagă că acest drum nu a fost făcut să mergem cu 120 la oră”.

În ceea ce privește sensul giratoriu montat în dreptul magazinului Ambient, mult criticat de cei care se deplasează prin zonă, care prevăd că va fi un punct sensibil, unde se vor produce foarte multe accidente, primarul Hava a declarat:”Sensul giratoriu a fost făcut exact pentru a fluidiza circulația, pentru a se putea intra și ieși de la Ambient în condiții de siguranță. Îmi pare rău că au fost deja accidente dar la noi accidentele de circulație sunt datorate în mare parte indisciplinei celor care conduc mașini”.

A fost o lucrare bună, am reușit să ne încadrăm în toate termenele, și a contractului de finanțare și ale etapelor de lucru, o lucrare de care noi, cei din primărie suntem foarte mulțumiți. Dacă sunt mici nereguli, în timp, vor fi remediate. Împreună cu cei de la drumuri, de la poliție, și cu cei care dau avize vom face toate modificările necesare pentru ca șoferii să aibă parte de cele mai bune condiții de trafic”, a spus la rândul său viceprimarul Paqul Voicu.

“Modernizare DN1 – E81 de la km 382 + 400 până la km 385+160 – strada Alexandru Ioan Cuza inclusiv podul peste râul Ampoi şi pasajul peste calea ferată Alba Iulia”a fost un proiect a cărui finanţare a obţinut-o administrația locală în cadrul Programului Operaţional Regional, axa referitoare la Planurile Integrate de Dezvoltare Urbană (PIDU) iar lucrările au fost executate de SC Florea Grup SRL Alba Iulia.

Proiectul a cuprins lucrări de drumuri, pod, pasaj peste calea ferată, iluminat public, canalizare pluvială, reţea de apă cu următorii indicatori de rezultat: 38.823,48 ml sistem rutier modernizat; 7.560,71 mp piste pentru biciclişti; 4.785 m sistem pietonal; 179 buc mobilier urban; 3.410,51 mp pavaj înierbat pentru zonele de racord, zona verde şi pentru accesele în curţi; 2.318,77 ml rigolă; 270 ml canalizare pluvială nouă; 170 stâlpi iluminat ornamental; 2.950 ml reţea apă potabilă înlocuită.

Întreaga lucrare a avut o valoare de 15.284.727 lei plus TVA iar potrivit reprezentanților municipalității constructorul și-a meritat banii iar proiectul a fost finalizat cu succes chiar dacă nu s-a reușit respectarea termenului inițial de finalizare (15 aprilie 2013) deoarece lucrările au demarat cu întârziere din cauza licitaţiilor contestate, anulate, reluate şi iar contestate în ceea ce priveşte contractul de execuţie.

[Gallery not found]

Ioana SFÂRLEA

Redactor șef
Email: stiri@ziarulunirea.ro

21 Răspunsuri la FOTO: Tronsonul de drum de la intrarea în Alba Iulia dinspre Cluj, reabilitat la standarde europene

  1. matahala 27.08.2013 la 12:18

    banii au fost la nivel de autostrada. aproape 4 milioane de euro/km. Probabil au costat mult sensurile giratorii:)

    • HH 27.08.2013 la 12:19

      Au costat mult hostesele de la prezentare… Se zvoneste ca tare-i place lu’ Hava in ultima vreme compania acestora !

      • HH 27.08.2013 la 13:16

        TE ROG NU MAI SEMNA „HH”, SUNT DE ACORD CU TINE CA-I PLAC HOSTESELE, DAR PRETUL IMI PARE ABSOLUT EXAGERAT, APROAPE 5 MILIOANE DE EURO CU TVA ABSOLUT ENORM PENTRU 2 KM DE SOSEA SI EXTINDEREA A DOUA PODURI?PASARELA MINUSCULA !
        ASA ESTE ACUM INTRAREA IN ORAS ARATA MULT MAI ELEGANT, ERA O RUSINE , DAR NU EU AM FOST PRIMAR INCA 18 ANI LA ALBA IULIA !

  2. Malina 27.08.2013 la 13:16

    De intrarea/iesirea in/din Barabant a uitat? Zilnic sunt cozi intregi pentru ca se iese din Barabant extrem de greu, de accidente nici nu mai spun. In plus, iesirea spre Ampoi (a se observa ca nu spun spre Cluj, unde te rogi sa ai noroc sa reusesti sa iesi cu masina) este extrem de ingreunata din cauza acelor PARAPETI !!!!! Nu se vede nimic, nu te poti asigura, trebuie sa iesi aproape cu tot botul masinii pe sosea doar ca sa te asiguri ! Bine ca au facut sensuri giratorii la Ambient si la Petrom, dar aici, unde circula autobuzele, unde vin masini incarcate pentru Mecanica, etc. nu s-au gandit sa faca.

  3. Aurelian 27.08.2013 la 13:34

    Cred ca este cea mai frumoasa intrare intr-un oras din Romania:)

  4. +++ 27.08.2013 la 13:45

    Se vede Aureliene ca ai ai prea calatorit prin RO…

  5. +++ 27.08.2013 la 13:49

    Revenid la „hostese”… cea mai tare este poza 23. Oare la ce s-o fi gandit don’ primar in acel moment ? Lansez o provocare sa vedem la ce credeti voi ca se gandea cand se vede clar in poza ca se uita la aia cu ochii cat cepele !

    • Horea 27.08.2013 la 15:11

      Daca aveai un pseudonim mai „omenesc” iti raspundeam detaliat.

      Asa ca pe scurt raspunsul este: se gandea la acelasi lucru la care te gandeai si tu daca erai in locul lui.

  6. UnuAltu 27.08.2013 la 14:19

    Inca o portiune de drum unde o sa prinda radacini politia cu radarele lor. Ati uitat de drumul Alba-Paclisa. Acele cratere care persista de ani de zile nu mai dau nici o sansa masinilor. Dupa ce a stat acel excavator luni de zile exact in curba periculoasa astupand o groapa de 100 de ori acum s-au trezit sa decoperteze portiunea buna de asfalt la viteza melcului lenes.

  7. Alex Danila 27.08.2013 la 14:45

    Am fost si eu azi acolo, si arata foarte bine, indeosebi giratoriul de la soseaua de centura. Sunt banci destule si suporti pentru sprijinirea bicicletei. Arata european, intr-adevar!
    Singura problema e, asa cum a semnalat doamna Malina, ca la intersectia cu drumul spre Barabant nu s-a facut nimic. Acolo trebuia giratoriu, nu la OMV!!

  8. Gheorghe 27.08.2013 la 14:46

    E o realizare importanta pentru oras.

    Iar proiectantul merita laude.

    Chiar si faptul ca s-au asfaltat cativa metri in lateral, pe drumurile sau curtile adiacente de pamant, este absolut rarisim in Romania.

    Totusi, oamenii d-lui Florea au curatat rigola de langa bordura de resturile de santier doar in locul in care s-a facut inaugurarea.

    Oricum, minunatie de parapet zincat, frumos stralucitor, sau gard vopsit in verde si cu panouri de policarbonat, ca sa nu mai zic de marcaje, vor fi praf la primavara, dupa ce „drumarii” vor arunca la greu toata iarna cu „material antiderapant”.

    Noi romanii suntem singurii europeni care nu-si intretin si nu-si respecta investitiile publice odata facute. Important e ca s-a taiat panglica, dupa care Dumnezeu cu mila!

  9. ionut 27.08.2013 la 19:25

    de rasul curcii.reabilitare care in mod normal ar dura un an,dupa opinia unui inginer in drumuri,insa care a durat nu stiu cati ani,cu ritm alert in decembrie la alegeri … Macar nu mai scrieti asemenea articole ca sunt jignitoare pentru oamenii normali cu capul pe umeri

    • Alex Danila 27.08.2013 la 23:57

      De rasul curcii?! Nu a durat „nu stiu cati ani”, ci un an si 10 luni. Lucrarile au fost demarate in octombrie 2011.
      In plus, ritmul a fost laudabil fata de majoritatea lucrarilor la DN din tara asta! Iar rezultatul e foarte placut(cu o exceptie amintita in alt comentariu de-al meu)!
      Nu e jignitor articolul, ci comentariul dumneavoastra! E jignitor pentru locuitorii din zona aceea, care se saturasera, ca toti albaiulienii, de vechiul drum, plin de petece, crapaturi si care nu avea un trotuar civilizat!
      In fond, ce-ati fi preferat? Sa nu se fi facut lucrari, sa se fi facut in doi ani (cum s-a intamplat), sau sa se fuserit lucrarile intr-un singur an?

  10. halva 27.08.2013 la 19:53

    Dar consilierii locali nu au fost la inaugurare? sau si strada asta e proprietate ‘privata’ ca si orasul si cetatea a lui halva?

  11. un cetatean 27.08.2013 la 21:37

    E usor sa dai termene de executie, chiar inginer de drumuri fiind, mai ales cand habar nu ai de continutul proiectului si nici de diversitatea si complexitatea lucrarilor care au fost executate. E greu ca inginer de drumuri sa-ti dai seama ca asfaltul ala s-a turnat totusi pe ceva….. Din pacate s-a uitat repede de banalul drum cu doua benzi de circulatie care era acum un an si jumatate la intrarea in Alba Iulia. Probabil unii dintre noi, care vorbim aici doar ca sa ne aflam in treaba, nu merita sa aiba intrarea asta in orasul lor….

  12. albaiulian 28.08.2013 la 7:59

    In locul consilierilor au adus trei pitipoance,sa dea bine in poze.Picioare subtiri in rochii scurte….naspa.!

  13. AVIATORUL 28.08.2013 la 9:53

    Draga, a costat atat de mult pentru ca de fapt e si o pista pentru avioane, elicoptere si alte zburatoare. De unde mi-am dat seama ? Pai nu se vad parasutele pe langa oficiali ?

  14. Io 28.08.2013 la 11:02

    Pentru cei care tot zic de costuri: daca citeati atent pretul acela e dat in LEI; daca calculezi in euro plus tva valoarea este la 1.543.157 euro/km (la un curs de 4.45lei/euro); sincer as fi cel mai bucuros daca s-ar face o autostrada la pretul asta, plus utilitati trotuare, piste bicicleta. Si chiar arata foarte bine…nu sunt albaiulean, nu sunt „din primarie ” si nici vreun nepot de-al lui Florea…doar constat.

  15. gabriel 28.08.2013 la 11:44

    Când il vedem pe domnu primar ca taie panglica si la o investitie majora care sa creeze locuri de munca

  16. gogu 28.08.2013 la 11:54

    P(r)ostacii uslinosi la datorie,rumega mizeria haznalelor si comenteaza,daca s-a facut ceva,de ce s-a facut…aceeasi „melodie”, Hava-i rau,Basescu-i de vina,dar oare de marile NEREALIZARI USL,NIMIC,v-ati uitat ca guvernati de un an si-un pic si ZERO BARAT?

  17. O CETATEANA 29.08.2013 la 14:09

    Ar trebui sa fiti mandri de un asemenea drum,sa ii apreciati mai mult ce cei care au lucrat la acesta si care totodata au contribuit si mai mult la imaginea orasului vostru…Din pacate nu multe dintre orasele din tara noastra se pot mandri cu o astfel de intrare ,iar despre costurile acestei lucrari( sa fim seriosi!!), in orasul meu s-au cheltuit mult mai mult doar pentru niste „”peticeli”banale ale strazilor care dupa o saptamana tot ti-au rupt masina in noua >>.Felicitari firmei „Florea Grup” dar mai ales celorcare au lucrat in fiecare zi incepand de la ingineri pana la muncitori.