// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Exclusivitate ministrul Dan Șova: Autostrada Sebeș-Turda este finanțată din fonduri europene și va fi finalizată până la sfârșitul lui 2016

În urmă cu o săptămână vă informam în legătură cu un proiect de infrastructură de mare impact pentru judeţul Alba, respectiv realizarea unei autostrăzi, Sebeş – Turda, care să traverseze judeţul nostru. Având în vedere importanţa acestei investiţii strategice de infrastructură rutieră l-am contactat pe domul Dan Şova, ministrul Marilor Proiecte, pentru a ne edifica de la cea mai autorizată sursă despre acest subiect. Acesta a menţionat faptul că pentru materializarea proiectului a contat foarte mult implicarea unor lideri din administraţia publică locală din zona viitoarei autostrăzi, din judeţul nostru nominalizându-l pe Florin Roman, vicepreşedintele Consiliului Judeţean, ca fiind unul dintre cei mai stăruitori.

Domnule ministru Dan Șova, s-au spus și auzit multe despre proiectul de drum expres,  și mai recent autostrada Sebeș-Turda, dar aș dori, dacă se poate, să am confirmările dumneavostră în legatura cu începerea, durata și sursele de finanțare pentru această investiție importantă.

„Se poate domnule Presecan! Am să vă spun pe scurt despre ce este vorba. Autostrada Sebeş – Turda este finanţată din fonduri europene, ceea ce înseamnă că în proporţie de 85 % din investiţie vor proveni din surse europene. Mai mult decât atât, am găsit o formulă pentru a finanţa această autostradă din alocarea financiară pentru 2007 – 2013, cea ce înseamnă că va trebui să o finalizăm până la sfârşitul anului 2016, ca să beneficiem de facilitatea M plus 3.

Tronsonul Sebeş – Turda va avea o distanţă de 78 de kilometri şi în acest moment avem la dispoziţie următoarele trei luni, a început deja de vreo două săptămâni, refacerea studiului de fezabilitate, ca să transformăm drumul expres care era proiectat iniţial pentru Sebeş – Turda, în autostradă.”

Cum a ajuns aceast obiectiv între marile proiecte ale ministerului pe care îl conduceți, și de ce așa de repede?

„Pot să vă spun ca a existat un interes mare din partea mai multor persoane din administrația publică locală. Pot șă vă dau câteva exemple, pe județe! De la Sibiu s-a discutat cu domnul președinte Cindrea (n.a. Ioan Cindrea presedintele Consiliului Judetean Sibiu), de la Cluj s-a discutat cu președintele PSD-ului, domnul Lăpușan (Remus Lăpusan, presedinte PSD Cluj)  și cu președintele Consiliului Județean, domnul Horea Uioreanu, iar de la Alba cu domnul vicepreședinte al Consiliului Județean Florin Roman, care a insistat foarte mult pentru acest proiect.

Toate persoanele pe care le-am enumerat nu pot să spun că au făcut lobby dar au insistat foarte mult pe lângă administrația publică centrală pentru a demara acest proiect și este adevărat că am avut și noroc să găsim posibilitatea de a o finanța chiar pe alocarea 2007-2013, dar contactul cu autoritățile județene a fost foarte important pentru noi și materializarea proiectului.”

Finațarea investiției va fi făcută prin Programul Reţeaua trans-Europeană de transport (TEN-T), care presupune interconectarea şi interoperabilitatea reţelelor naţionale de transport precum şi accesul la acestea.

Autostrada Sebeș – Turda va face legatura între Culoarul IV Paneuropean  și Autostrada Transilvania. Practic acest tronson va prelua traficul pe DN 1 de la Sebes si pana la Turda, reducând semnificativ timpul necesar pentru a ajunge din Alba Iulia la Cluj-Napoca și reducând de asemenea riscurile pe care drumul național cu 2 benzi le presupune la acest moment pentru cei care circulă pe această rută. Odată finalizată, autostrda va funcționa practic și ca o centură pentru toate localitățile dintre Alba Iulia și Câmpia Turzii (Teiuș, Aiud, Unirea).

Bogdan PRESECAN

Email:bogdanpresecan@yahoo.com
Tel: 0734.771.136

11 Răspunsuri la Exclusivitate ministrul Dan Șova: Autostrada Sebeș-Turda este finanțată din fonduri europene și va fi finalizată până la sfârșitul lui 2016

  1. Bogdan 04.04.2013 la 12:24

    Tronsonul paneuropean se sfarseste la nadlac si trece prin timisoara,nu ajunge la arad direct,iar restul reportajului face parte dintr-un basm nesimtit si povestit cu mult tupeu.nu suntem in stare sa le terminam pe cele incepute si vorbim de povesti de genu? Si o simpla intrebare,cu care autostrada transilvania va face legatura?tupeu maxim

    • Horea 04.04.2013 la 12:57

      Cum care autostrada?

      Autostrada Campia Turzii-Gilau = „autostrada transilvania!”

      Numai ca Dan Sova a uitat ca 1 Aprilie a trecut de cateva zile.

  2. gogomanul 04.04.2013 la 12:52

    Deci acum ati croit articolul dupa comentariile mele?
    Incep sa ma simt bine… Si stupizenile cu terminarea lucrarilor in 2014? Incep sa cred ca lui Sova i se pun vorbe in gura. Altfel e penibil ca sapt trecuta sa spuna finalizare 2014 iar acum 2016.
    Ma intreb totusi, fara studiu de fezabilitate si deci fara o aproximare a costurilor, cum se poate prinde proiectul pe alocarea 2007-2013? Asta ca sa nu mai vorbim de autorizatiile ce le implica acest studiu si care m-as mira sa fie obtinute in cateva luni (poate cel mult la comanda politica).
    Astept comentariile postacilor de serviciu, care in articolul precedent ma certau ca nu dam o sansa oamenilor sa se afirme, ca se poate, etc :)

  3. Bogda 04.04.2013 la 13:54

    Domnule Gogoman! Va rog frumos sa fiti mai atent cand cititi si inainte sa va dati cu parerea. Nicaieri nu s-a scris despre finalizarea autostrazii in 2014. Iar cea ce a spus domnul ministru se afla intre ghilimele. Restul textului apartine autorului.
    Anonimatul este confortabil domnule Gogoman! Nu mai spuneti prostii!

    • gogomanul 04.04.2013 la 14:26

      La cate prostii pot citi, imi permit sa mai scot cate una pe tastatura. Da, anonimatul e confortabil, asa mai aflam si noi ce se intampla in spatele usilor inchise si mai putem da peste nas unor politicieni :)
      Asa e, am afirmat gresit finalizare 2014 (era vb de 2016). Imi asum in schimb celelalte comentarii, inclusiv faptul ca nu vad finalizarea pe fonduri europene din alocarea 2007-2013.
      Totodata va rog si eu frumos sa fiti mai atenti cand scrieti sau mai bine zis cand va documentati. Eu nu sunt formator de opinie si pot sa-mi dau cu parerea despre orice si oricum, este un drept pe care inca nu mi-l poate lua nimeni!!!, dar am sa incerc totusi sa fiu mai atent :)

  4. HH 04.04.2013 la 14:17

    AM MAI AUZIT POVESTI DIN ASTEA SI DE LA ALTII, IN VREMEA LUI MASTASE S-AU INAUGURAT VREO SUTA SI CEVA DE KM DE AUTOSTRADA SPRE MARE, BOC A FINALIZAT (DUPA CE SE EXECUTASE IN PROPORTIE DE 60% LUCRAREA IN VREMEA LUI TARICEANU)VREO 40 DE KM, CARE AU MAI COSTAT SI VREO 500 DE MIL. DE EURO.

  5. nice 04.04.2013 la 16:19

    la cate proiecte sunt pe plansa,deci de ce nu poate fi pus si asta, mai ales ca in Cluj si Alba sunt primari pd-listi… si intentia usl-ului e clara, adica autostrada Sebes-Turda…

    ps: pentru presidentiale chiar da bine :P

  6. sprinjanul 04.04.2013 la 17:18

    dar cu nadlag-arad-deva-sibiu-valcea-pitesti ce se intampla domnu sova?cand se va finaliza?noi astia care am trecut de 50 ani vom avea ocazia sa circulam pe ea?

  7. bogdan 04.04.2013 la 20:39

    aaaaaa,daaa. cei 50 km facuti din 480 promisi spre finalizare in 2011?da,scuzele mele

  8. Sorin 04.04.2013 la 22:56

    Toti va apucati ,de cite un drum ,da se pare ca nimeni nu e in stare sa termine ceva .Nici in 20 de ani nu o sa se termine autostrazile ce sunt in constructie .

  9. popescu mihai 05.04.2013 la 9:44

    Sova ,de ce nu ia banii pt Sibiu-Pitesti de la U.E. ,pt ca e pe coridorul 4 ! e nebun,sau nu i-a spus nimeni acest lucru? oricum ,sintem penibili!