// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

După ce anul trecut a făcut valuri, Autostrada Orăştie – Sibiu o ia acum la vale!

Proiectul nu a fost în totalitate respectat, iar benzile acesteia sunt foarte înguste şi prezintă încă zone tasate sau chiar gropi

Cei care străbat Autostrada Orăștie-Sibiu nu trebuie să știe câte podețe are calea rutieră, pentru că le ”simt” pe propria mașină. E clar că această autostradă s-a născut cu probleme și din păcate nu vom scăpa de ele prea curând. E peticită de nouă, iar la fiecare podeț diferența de nivel ne obligă să reducem viteza, fiind un real pericol pentru traficul de fiecare zi. Se impune montarea unor indicatoare pentru limitarea vitezei, dar cine a mai văzut așa ceva în alte țări din UE, cu care ne place să ne comparăm?

Totul a pornit de la studiul de fezabilitate, care s-a făcut din birou, fără ca vreun specialist să vină în teren. Dacă ar fi ajuns acolo ar fi văzut fără prea mari eforturi că și șoseaua veche are de suferit din pricina alunecărilor de teren și mai ales ar fi sesizat că nu există nicio construcție în zonă. lDealul despicat – cu probleme După ce s-a rezolvat oarecum problema ”valurilor” de pe porțiunea de 300 de metri, scufundată în urmă cu un an, la Aciliu, șeful de atunci al CNADNR, Cătălin Homor, ne promitea că pe întregul traseu al autostrăzii se vor efectua studii, pentru a cunoaște situația reală a căii rutiere.

De-atunci n-am mai auzit nimic despre aceste studii, dar am văzut taluzul cum o ia la vale, amenințând traseul auto­străzii. Rigolele au fost deplasate de la locul lor și nu mai au niciun rol. Cele mai mari alunecări de teren se produc în zona dealului Bucium, acolo unde dealul a fost despicat de constructorii italieni de la Salini Impregillo SpA, după ce varianta construirii unui tunel, prea costisitoare, nu a fost acceptată de CNADNR. Specialiștii sunt de părere că nici tunelul nu era o soluție în acea zonă și că s-ar fi impus construirea unui viaduct. Cei de la CNAIR ne liniștesc, cum că ar fi vorba despre alunecări de suprafață și nici nu se pune problema închiderii circulației. Așa că nu avem altceva de făcut decât să ne obișnuim cu gândul că avem o autostradă economică – proiectul nu a fost respectat, s-au folosit materiale mai puține, iar lățimea unei benzi e tot… economică, așa încât de-abia trec două TIR-uri unul pe lângă celălalt.

Calea rutieră e și ea cu probleme, terenul s-a tasat în zona fiecărui podeț, ici-colo vedem câte un petic sau o groapă, fiind greu de crezut că trecem pe o autostradă nouă. Iată că deviza cunoscută: ”Lasă că merge și-așa” s-a dovedit a fi una total nepotrivită! De-abia la finele lunii ianuarie, autoritățile au anunțat că vor începe expertizarea întregului lot, dar până la finalizarea studiului alunecările de teren vor continua. Dacă vin ploile, atunci terenul va ”curge” și alunecarea taluzului se va accentua. Trebuie să ne obișnuim cu gândul că avem autostrăzi puține, scumpe și de proastă calitate și să așteptăm, poate se va schimba ceva în bine…

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

2 Răspunsuri la După ce anul trecut a făcut valuri, Autostrada Orăştie – Sibiu o ia acum la vale!

  1. gasca pedelista te fura zilnic 08.03.2017 la 12:48

    Pai cum a luat-o la vale ? Nu au reparat-o vestitii TEHNOCARTI care le stiau pe toate ? Acum de ce nu mai ies putzoii in strada sa cante vestitul „DNA SA VINA SA VA IA !” ???

  2. Borcea 08.03.2017 la 13:10

    Cred ca trebuie sa-l intrebati, pe „Atomicitatea Sa”, Piticul Atomic, ce se intampla cu „Autostrazile”, ca se pare ca se dadea „doctor”, in autostrazi!