Rămâi conectat

Actualitate

Directorul CNAIR: România va avea până la sfârșitul acestui an 90 de kilometri noi de autostradă

Ziarul Unirea

Publicat

în

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ștefan Ioniță, a declarat, că România va avea, până la sfârșitul acestui an, 90 de kilometri noi de autostradă, la care se pot adăuga circa 45 de kilometri de Variante de Ocolire, în timp ce aproximativ 250 de kilometri vor însemna drumuri reabilitate și îmbunătățite.

„La începutul anului am realizat o estimare și ne ținem cu ardoare de a această cifră, adică undeva la 90 de kilometri noi de autostradă funcționali, în jur de 40-45 de kilometri de Variante de Ocolire de la profil de drum național și undeva la 200 — 250 de kilometri de drumuri reabilitate și îmbunătățite.

La nivelul companiei, dacă vorbim despre ce s-a realizat până acum și pe exercițiul financiar trecut, avem cereri de rambursare undeva la 10 miliarde (lei, n.r.) și undeva la 7,8 miliarde sume certe care au fost aduse din fonduri europene de către companie, de-a lungul timpului.

În acest an, ne propunem, prin bugetul pe care îl avem, pentru că este structurat într-o proporție covârșitoare din fonduri europene nerambursabile, să realizăm o absorbție de patru miliarde de lei. Este un obiectiv care nu s-a mai făcut de-a lungul timpului. Dacă ne uităm înapoi, vedem că s-au făcut circa opt miliarde în exercițiul trecut și noi vrem să facem patru miliarde numai într-un singur an. Am găsit acest angajament odată cu preluarea mandatului, mi-l asum și eu și vreau să mă țin de el să dovedim că se poate. De aceea, le-am comunicat antreprenorilor că resurse sunt și totul ține de ei și de noi să avem capacitatea administrativă să rezolvăm blocajele generate și de legislație”, a spus Ioniță.

Întrebat pe ce loc vede România în ceea ce privește infrastructura de transport și cum estimează că va arăta aceasta peste câțiva ani, în comparație cu țările europene, directorul CNAIR a răspuns: ”Așteptările pentru acest domeniu de activitate ar trebui să fie în strânsă legătură și cu evoluția economică a țării. Am făcut o analiză la nivel european și am văzut că țările puțin mai avansate alocă 2% din Produsul Intern Brut pentru partea de infrastructură. Noi, de-a lungul timpului, și cu resursele pe care le-am avut, am încercat să menținem cei 17.000 de kilometri (de drumuri — n.r.) pe care îi avem în administrare la un nivel de viabilitate corespunzător. La o primă analiză, circa 20% din acest total nu sunt într-o stare satisfăcătoare — și aici vorbesc de drumurile naționale. Pe partea de autostrăzi, procesul de construcție a început într-un mod ceva mai alert după anul 2010 și nu vorbesc aici despre autostrăzile care deja erau cunoscute. Eu spun că suntem pe locul pe care ar trebui să fim în funcție de alocările avute și modul de abordare din trecut. Vreau să spun că ne-am propus să recuperăm și să nu se mai spună că și vecinii noștri de la sud de Dunăre și cei de la est și cei de la vest sunt înaintea noastră. De data aceasta, ambiția noastră este să ajungem cel puțin acolo încât să ne întrecem vecinii”.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

România în Air Schengen și Schengen maritim din 31 martie. Ce se schimbă de duminică la controale și cum vor călători copiii minori

Ziarul Unirea

Publicat

în

România în Air Schengen și Schengen maritim din 31 martie. Ce se schimbă de duminică la controale și cum vor călători copiii minori România intră în spaţiul Schengen cu frontierele aeriene (Air Schengen) și maritime începând de duminică, 31 martie. Secretarul de stat în Ministerul de Interne, chestorul Bogdan Despescu, a explicat ce înseamnă acest […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea